Lexus LBX AWD
Αναγνώστης μας, κάτοχος Yaris Cross Hybrid και Corolla 1.8 Hybrid, είναι ο πλέον κατάλληλος για να κρίνει το Lexus LBX AWD. Μας μεταφέρει τις εντυπώσεις του και τον ευχαριστούμε πολύ.
Είχα το Lexus LBX AWD για μία ώρα κι έκανα περίπου 50 χλμ. σε διαδρομή που περιελάμβανε πόλη, Αττική Οδό, στριφτερή διαδρομή (σπήλαιο Παιανίας) και λίγο εκτός δρόμου. Οπότε, αν και μικρό το χρονικό διάστημα, μπόρεσα να πάρω μια αρκετά καλή γεύηση σε διαφορετικές συνθήκες.
Εξωτερικό
Το αυτοκίνητο είναι πανέμορφο, φουτουριστικό κι αρκετά επιθετικό. Ο γιος μου χαρακτηριστικά είπε: «Μπαμπά, είναι σαν το Yaris Cross της μαμάς αλλά σε 50 χρόνια από τώρα!». Για εμένα είναι το πιο ωραίο B-SUV, πραγματικά αψεγάδιαστο εξωτερικά με πολύ ωραία φώτα εμπρός και πίσω.
Εσωτερικό
Ό,τι και να γράψω είναι λίγο, τέτοιο εσωτερικό σε B-SUV (και σε πολλά C), δύσκολας βρίσκεις – βασικά δε βρίσκεις. Τόσο σε εμφάνιση κι εργονομία, όσο και σε ποιότητα, το LBX ειναι αλλού, έχει ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη. Προσωπικά μού άρεσε πάρα πολύ, γιατί δεν έχει τη «φλυαρία» των Γάλλων, αλλά ούτε και την τόσο αυστηρή δωρικότητα των Γερμανών. Οποιαδήποτε σύγκριση με το ξαδερφάκι Yaris Cross είναι απλά αστεία, το LBX είναι 10 φορές καλύτερο ποιοτικά, με απίστευτη προσοχή (για την κατηγορία) στην λεπτομέρεια. Το συνέκρινα και με το νέο C-HR που οδήγησα πρόσφατα (να τι μας είχε γράψει) και είναι σαφώς πολύ καλύτερο. Το μοναδικό που δε μου άρεσε είναι ο επιλογέας ταχυτήτων, δεν με βολεύει καθόλου η σχεδίαση κι η λειτουργία του. Εξαιρετικά χρήσιμη και πρακτική η λειτουργία (η οποία απενεργοποιείται ολικώς ή μερικώς) να μετακινείται το ηλεκτρικό κάθσιμα προς τα πίσω κατά την είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο, βοηθάει πάρα πολύ!
Τέλος, δεν άκουσα τον παραμικρό τριγμό ή υποψία τριγμού ακόμα κι όταν πήγα στον χωματόδρομο και τα κατσάβραχα – διαδρομή που το 99% των κατόχων του δεν θα το έβαζαν ποτέ! Συνολικά λοιπόν, στατικά μέσα-έξω το αυτοκίνητο παίρνει άριστα.
Οδηγώντας
Ξεκινάμε με τα εύκολα. Δεν βάζει φωτιά στον δρόμο με τους 136 υβριδικούς ίππους αλλλα είναι πιο σβέλτο από το YC (αναμένω να οδηγήσω και το πιο ελαφρύ 2κίνητο LBX) και το νιώθεις. Εννοείται ότι είναι πολύ ευκολοδήγητο και παιχνιδάκι η κίνηση στην πόλη.
Σε δρόμο ταχεία κυκλοφορίας (είπαμε, πήγα Α.Ο.) ταξιδεύει άνετα, ευθύβολα και πολύ πιο αθόρυβα από το YC, ειδικά μέχρι τα 140 χλμ/ώρα. Νιώθεις ότι είσαι σε αυτοκίνητο αρκετά μεγαλύτερης κατηγορίας, αφού συγκριτικά και με Corolla, C-HR & Corolla Cross, ταξιδεύει πιο αθόρυβα! Επιπλέον το συνολικό μουγκρητό του υβριδικού συστήματος είναι αρκετά μειωμένο (πλέον δεν είναι ενοχλητικό) κι επίσης ο 3κύλινδρος έχει μια ευχάριστη χροιά – καμία σχέση με τον 4κύλινδρο 1.8 της Corolla μου.
Το πλαίσιο είναι εξαιρετικά στιβαρό και δίνει μια γρανιτένια αίσθηση που δεν έχω συναντήσει σε κανένα άλλο B-SUV (και τα έχω οδηγήσει σχεδόν όλα) – θα ήθελα να οδηγήσω το Puma SΤ (εμείς το έχουμε, χιχιχι). Έχει εξαιρετικό πάτημα, ακόμα καλύτερο στρίψιμο και γενικά αποπνέει αέρα πολύ μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Προφανώς όλα αυτά που λέει η Lexus για ενισχύσεις στο αμάξωμα, έξτρα κολλήσεις σε στρατηγικά σημεία κλπ. είναι αλήθεια, γιατί καταλαβαίνεις από τα πρώτα λεπτά ότι δεν είναι απλά ένα καλύτερα εξοπλισμένο YC με άλλο εσωτερικό, αλλά ουσιαστικά ένα άλλο – και πολύ καλύτερο – αυτοκίνητο.
Στις στροφές είναι απρόσμενα καλό και από όσα B-SUV έχω οδηγήσει, μόνο το Puma μπορεί να στρίψει τόσο καλά (ίσως και λίγο καλύτερα). Η ανάρτηση είναι σφιχτή (για Lexus), αλλά αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τις πολύ μκρές κλίσεις, χωρίς καμία τάση πλεύσης ενώ ταυτόχρονα η άνεση είναι πολύ καλή. Δεν ισιώνει τον δρόμο όπως ένα UX ή μια Corolla Cross, αλλά είναι πολύ άνετο χωρίς να κοπανάει και χωρίς να φαίνεται το μικρό του μέγεθος. Φαίνεται ότι έχει γίνει πολλή μελέτη στην ανάρτηση ώστε να επιτευχτεί ο βέλτιστος συνδυασμός/κρατήματος. Ίσως να το ήθελα λίγο πιο μαλακό για μέσα στην πόλη, αλλά πουθενά δεν αισθάνθηκα κοπάνημα, χτύπηπα, κραδασμό ή κάτι τέτοιο.
Ακόμα και σε εκτός δρόμου διαδρομή, η ανάρτηση δούλεψε υποδειγματικά. Εδώ φάνηκε και η 4κίνηση, αφού επίτηδες ξεκίνησα άτσαλα με φουλ γκάζι σε ανηφόρα με χώμα και πέτρες. Μετά από κάποια ελάχιστα δέκατα που πήγε να σπινάρει το εμπρός μέρος, αμέσως η οθόνη έδειξε εμπλοκή του πίσω μοτέρ (και δεν ξέρω και τι άλλα ηλεκτρονικά) και το αυτοκίνητο ανέβηκε «αέρα» χωρίς υποψία σπιναρίσματος ή απώλειας πρόσφυσης. Προφανώς δεν είναι για απαιτητικό εκτός δρόμου, αλλά στην διαδρομή που πήγα (και είμαι σίγουρος ότι ούτε το 5% των αγοραστών του δεν θα τολμούσαν να πάνε!) ανταποκρίθηκε άψογα.
Πριν το οδηγήσω (και για αυτό ήθελα κυρίως να το δοκιμάσω) είχα τρία ερωτήματα, όπως φαντάζομαι κι οι περισσότεροι:
- Έχει διαφορά από το Yaris Cross κι αν ναι, πόσο μεγάλη?
- Είναι αληθινό Lexus ή απλά έβαλαν δύο ζουληχτά πλαστικούλια και τέλος?
- Αξίζει η διαφορά τιμής από το αντίστοιχο Yaris Cross?
Συνοπτικά, η απάντηση ειναι ΝΑΙ σε όλα! Πιο αναλυτικά:
-
Η διαφορά με το Yaris Cross είναι τεράστια, τελείως διαφορετικό αυτοκίνητο και πολύ καλύτερο φυσικά. Ίσως (για εμένα σίγουρα!) το καλύτερο B-SUV που κυκλοφορεί σήμερα.
-
Ναι είναι Lexus, αφού έχει διαφορές σε τόσα πολλά σημεία (και την αντίστοιχη προσοχή στις λεπτομέρειες), που είναι πραγματικά premium, ειδικά για την κατηγορία του. Δεν έχει καμία σχέση με τα δήθεν premium που έχω οδηγήσει.
Μια σημείωση: Πρακτικά δεν έχει ανταγωνισμό, γιατί δεν υπάρχει άλλο premium B-SUV. Οπότε είναι σε μια κατηγορία μόνο του. Φυσικά είναι πολύ ειδική κατηγορία με περιορισμένο αγοραστικό κοινό – πόσοι θέλουν (και είναι διατεθιμένοι να πληρώσουν) ένα πραγματικά premium B=SUV αντί για ένα C-SUV με λιγότερα χρήματα; -
Ναι αξίζει, εφόσον κάποιος έχει ψηλά στις προτεραιότητές του τα μοναδικά χαρακτηριστικά του. Παίρνεις πολύ περισσότερο αυτοκίνητο από την διαφορά των €4.000. Θα έλεγα μάλιστα, συγκρινόμενο με το Yaris Cross και τις νέες του τιμές (ειδικά για το 130άρι) ότι το LBX είναι ευκαιρία, αφού είναι πολύ καλύτερο απ’ όσο αφήνει να φανεί η διαφορά τιμής.