Η Lotus Elise και το Tesla Roadster αναμετρώνται στην πίστα (vid)
Το Tesla Roadster ήταν ένα πρωτοποριακό αυτοκίνητο και το εφαλτήριο μοντέλο μιας εταιρίας που άλλαξε την πορεία της σύγχρονης αυτοκίνησης. Μπορεί να είναι ηλεκτρικό, αλλά ας ξεφύγουμε από την αυτονομία και τον ρυθμό φόρτισης κι ας αναρωτηθούμε πώς αξιολογείται ως σπορ μοντέλο. Εξελίχθηκε με τη βοήθεια της Lotus και βασίστηκε στην Elise, μια εξαιρετική βάση για κάθε μοντέλο με σπορ φιλοδοξίες. Πώς στέκεται λοιπόν απέναντι στον πρόγονό του, με τον οποίο μοιράζεται κάμποσα γονίδια; Το Fifth Gear αποφάσισε να αντιπαραθέσει το Tesla Roadster του 2008 απέναντι σε μια Lotus Elise στην πίστα για να δει εάν η επιπλέον ισχύς κι η ακαριαία απόδοση της ροπής μπορούν να αναπληρώσουν το επιπλέον βάρος των μπαταριών.
Θα μπορούσε κανείς να πιστέψει ότι το αυξημένο βάρος που προστίθεται από τις μπαταρίες του Tesla είναι ανάθεμα στην κοσμοθεωρία του ιδρυτή της Lotus, Colin Chapman, ο οποίος έλεγε add lightness. Αυτή όμως είναι η μισή αλήθεια από όσα πρέσβευε ο θρυλικός μηχανικός αναφορικά με την κατασκευή γρήγορων αυτοκινήτων. Σίγουρα πίστευε στην προσθήκη ελαφρώματος, αλλά πίστευε επίσης στην απλοποίηση, κάτι που σίγουρα κάνουν οι ηλεκτροκινητήρες σε σχέση με τα θερμικά σύνολα. Εν ολίγοις, το ερώτημα που τίθεται είναι αν μπορεί το πλεονέκτημα των 64 ίππων να αναπληρώσει τα 360 κιλά πρόσθετου βάρους. Όσον αφορά το πόσο διασκεδαστικό είναι στην οδήγηση, η απάντηση του Jason Plato, οικοδεσπότη του Fifth Gear, είναι κατηγορηματικά όχι.
«Με γενικά κριτήρια, είναι αρκετά καλό», λέει ο Platon για το Tesla Roadster, αλλά παραπονιέται ότι το βάρος είναι εμφανές, ειδικά στις πιο αργές στροφές όπου έχει την τάση να υποστρέφει. Για να είμαστε δίκαιοι όμως, συγκρίνεται με μια Lotus Elise, δηλαδή ένα πανάλαφρο και καλοστημένο μοντέλο, απέναντι στο οποίο τα έβρισκαν σκούρα και πολλά βαρύτερα θερμικά σπορ μοντέλα. Στάζει μέλι όταν αναφέρεται στην Elise: «Με απόλυτα κριτήρια, πρόκειται για ένα από τα αυτοκίνητα με την καλύτερη και πιο ισορροπημένη οδική συμπεριφορά που έχουν δημιουργηθεί ποτέ», λέει ο Βρετανός δοκιμαστής και διάσημος οδηγός αγώνων, προσθέτοντας ότι ανεξάρτητα από το τι θα δείξει το χρονόμετρο, αυτός προτιμά τη Lotus. Αλλά δε χρειάζεται να ανησυχεί, γιατί και το ρολόι συμφωνεί μαζί του: 3.6 δευτερόλεπτα σε μια μικρή πίστα είναι μεγάλη διαφορά.