Mazda CX30 e-Skyactive X AWD manual 2021 GT plus Βοse

Μετά από χρόνια ξανά Ιάπωνα λοιπόν. Ήταν μία κίνηση που την ήθελα αρκετό καιρό και μάλιστα είχα αποφασίσει ότι θα προχωρήσω σε μοντέλο με αυξημένη απόσταση από το έδαφος και ιδανικά τετρακίνητο. Την απόφαση τη πήρα αρκετά γρήγορα και δεν επισκέφτηκα καμία άλλη αντιπροσωπεία. Είχα πάρει μόνο ένα ΣΚ τη Stelvio για test drive και μερικά τηλέφωνα στη Subaru.

η τετρακίνηση ήταν ένα από τα κριτήρια αγοράς

 

Η πρώτη εντύπωση είναι πολύ καλή. Το design το λάτρεψα αλλά εκτίμησα επίσης και τη γενικότερα πολύ υψηλή ποιότητα κατασκευής. Και δε μιλάω μόνο για το εσωτερικό αλλά και τη συναρμογή των panels οπού η διαφορά με το 500Χ (το έτερο αυτοκίνητό μου) είναι έντονη, το χώρο του κινητήρα κ.οκ.
Η ποιότητα του εσωτερικού είναι πολύ υψηλή όπως και η συναρμογή. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετές, αν και το ντουλαπάκι είναι λίγο μικρό. Γενικά κάθεσαι χωμένος μέσα στο αυτοκίνητο και δεν νιώθεις ότι κάθεσαι σε ψηλό αμάξι, αλλά κανονικό. Ο εξοπλισμός είναι απλά απίστευτος σε αυτή τη κατηγορία τιμής, υπάρχει από Head up Display (πολύ βολικό!), θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, μέχρι ηχοσύστημα Bose με 10 ηχεία και subwoofer στο πορτ-μπαγκαζ, του οποίου η πόρτα είναι ηλεκτρική.

ο εξοπλισμός είναι κάτι παραπάνω από χορταστικός

 

Το infotainment δεν έχει οθόνη αφής αλλά το συνηθίζεις αμέσως ενώ υπάρχουν και φωνητικές εντολές στα ελληνικά! Το μόνο που δεν έχω συνηθίσει είναι το android auto, νομίζω ότι συνεργάζεται πολύ καλύτερα με οθόνη αφής.
Οι πίσω θέσεις θα μπορούσαν να είναι πιο ευρύχωρες ,όπως και το πορτ-μπαγκαζ (422λιτρα με το Bose). Ένα άλλο μειονέκτημα του εσωτερικού είναι ότι δεν υπάρχει καθόλου ατμοσφαιρικός φωτισμός κι είναι λίγο σκοτεινά. Δεν υπάρχουν ούτε καν επιπλέον LED στις πλαφονιέρες. Επίσης ο υπολογιστής ταξιδίου είναι λίγο περίεργος, δε δείχνει μέση ταχύτητα και μηδενίζει αυτόματα χωρίς να μπορείς να δεις αργότερα τις ενδείξεις χρόνου διαδρομής και απόστασης παρά μόνο για λίγα δευτερόλεπτα.
Φυσικά υπάρχουν όλα τα συστήματα ασφαλείας τα οποία δουλεύουν σχεδόν τέλεια. Το ωραίο είναι ότι όλα εμφανίζονται στο HUD και έτσι δε χρειάζεται να κοιτάξεις καν τους καθρέπτες για να δεις την ειδοποίηση τυφλού σημείου πχ. Μόνο το adaptive cruise μειώνει ταχύτητα σε κάποιες καμπές τις εθνικής γιατί μπερδεύεται από τα αυτοκίνητα της μεσαίας ή δεξιάς λωρίδας. Αλλά αυτό φτιάχνει αν αυξήσεις την απόσταση ένα σκαλί πιο πάνω.

Φοβερά είναι και τα φώτα τα οποία είναι matrix LED. Δουλεύουν μαγικά ειδικά σε επαρχιακό δρόμο, αφού κρατάνε τη μεγάλη σκάλα χωρίς να τυφλώνουν τους απέναντι. Μόνο στην εθνική, αν υπάρχει τσιμεντένιο στηθαίο, δε βλέπουν τα φώτα των φορτηγών και τυφλώνουν τους οδηγούς τους που κάθονται ψηλά.
Ο κινητήρας είναι ο δίλιτρος mild Hybrid skyactive X 186 ps με μπαταρία 24V. Είναι αρκετά ιδιαίτερος καθώς κάτω από τις 4000σαλ περίπου χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό σπινθήρα από μπουζί αλλά και τη συμπίεση για να γίνει η καύση. Είναι ατμοσφαιρικός λοιπόν αν και υπάρχει ένας κομπρέσορας ο οποίος απλά κάνει το μείγμα φτωχό. Για το 2021 κέρδισε 6 ίππους, λίγο περισσότερη ροπή και χαμηλότερη συμπίεση, μαζί με κάποιες αλλαγές στο λογισμικό.

το κιβώτιο απαιτεί κάμποση ενασχόληση για να μείνει ο κινητήρας στο καλό εύρος λειτουργίας του

 

Στο δρόμο είναι αρκετά ομαλός και πολύ εύκολος στη καθημερινότητα αφού είναι ζωντανός από χαμηλά. Είμαι συνηθισμένος και από turbo τόσα χρόνια και δε νιώθω αυτήν την ώθηση που είχα συνηθίσει. Θέλει στροφάρισμα και κατέβασμα σχέσης αρκετά συχνά, ακόμα και με την 6η και κάτω από τα 110 χλμ/ώρα. 186 ίπποι λοιπόν και 240 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. οπότε χρειάζομαι λίγο χρόνο να το συνηθίσω και να μπορώ να αποφανθώ. Πάντως δε με χαλάει μιας και το χειροκίνητο κιβώτιο είναι απλά απίστευτο. Επίσης πρώτη φορά σε αυτοκίνητο δεν απενεργοποιώ το start stop αμέσως μόλις μπω στο αμάξι. Και αυτό γιατί δε χρησιμοποιεί τη μίζα αλλά παίρνει μπροστά με τη συμπίεση, ίσως να βοηθάει και το ηλεκτρικό μοτέρ .Έτσι νιώθεις ότι αυτός είναι ο φυσιολογικός τρόπος λειτουργίας του κινητήρα. Έχω εντοπίσει και μια τραχύτητα στη λειτουργία του όταν από το SPCCI περνάει στο κανονικό mode.
Στο δρόμο αν και οι αναρτήσεις είναι εντελώς συμβατικές με ημιάκαμπτο πίσω, παρόλη τη τετρακίνηση, και McPherson μπροστά, οι εντυπώσεις είναι πολύ καλές. Είναι βιδωμένο κάτω με πολύ λογικές κλίσεις και δεν καταλαβαίνεις με τίποτα την λίγο αυξημένη απόσταση από το έδαφος (17,5cm). Υποστροφή δεν νιώθεις να έρχεται και η τετρακίνηση και το Gvectoring σπρώχνουν προς το εσωτερικό τη στροφής. Κάτι τέτοιες στιγμές θα ήθελα να είχε τον 2.5 turbo με τα 250 άλογα που είναι διαθέσιμος στις ΗΠΑ.

Η άνεση δεν είναι το δυνατό του σημείο, ιδιαίτερα οι εγκάρσιες ανωμαλίες και τα κοψίματα της ασφάλτου. Γενικά πάντως εμένα μου φαίνεται εντάξει μιας και είναι πιο άνετο από το Α5 (το προηγούμενό μου αυτοκίνητο). Στον ανοιχτό δρόμο είναι πολύ ήσυχο και άνετο, ακόμα και πάνω από τα 160 χλμ/ώρα. Πιο ήσυχο από Stelvio πχ, ενώ δεν έχει και τους αεροδυναμικούς θορύβους του 500Χ.
Η κατανάλωση βρίσκεται στο 7.5 με αρκετό μποτιλιάρισμα  στην Αθήνα.
Βασικά μπορεί να μην είμαι και πολύ αντικειμενικός μιας και έχω ενθουσιαστεί με το αυτοκίνητο. Συγχωρέστε με.

 

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)

Περισσότερα Άρθρα