Μεγάλη Βρετανία: πέντε χρόνια πιο πίσω η απαγόρευση των ΜΕΚ
Το Ηνωμένο Βασίλειο εξετάζει πενταετή καθυστέρηση στην εφαρμογή της απαγόρευσης πώλησης νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, μια πενταετή παράταση από τον αρχικό στόχο που είχε τεθεί για το 2030, αναφέρει δημοσίευμα του Automotive News Europe. Ο στόχος του 2030 εισήχθη αρχικά τον Νοέμβριο του 2020, αποτελώντας μια κρίσιμη πτυχή του οράματος του τότε πρωθυπουργού Boris Johnson για μια «πράσινη επανάσταση». Παρά τις επαναβεβαιώσεις από τον Υπουργό Michael Gove μόλις τον φετινό Ιούλιο, η βρετανική κυβέρνηση φαίνεται να σκέφτεται μια απομάκρυνση από αυτό το φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα.
Η Volvo τερματίζει τα μοντέλα με μοτέρ diesel στις αρχές του 2024
Η προθεσμία του 2030 είναι πιο επιθετικός στόχος σε σύγκριση με το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο στοχεύει να επιβάλλει μηδενικές εκπομπές ρύπων για νέα αυτοκίνητα που πωλούνται μετά το 2035, ουσιαστικά καταργώντας την πώληση νέων μοντέλων βενζίνης και diesel. Νωρίτερα αυτό το έτος, η ΕΕ τροποποίησε το σχέδιό της για να επιτρέψει τα συνθετικά καύσιμα, αν και φαίνεται ότι στην πράξη θα ναυαγήσουν.
Καταρρέει η προσπάθεια της Γερμανίας να προωθήσει τα e-fuels
Ο σημερινός πρωθυπουργός της Βρετανίας Rishi Sunak αναμένεται να αποκαλύψει μια σειρά από χαλαρώσεις σχετικά με τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου τις επόμενες ημέρες. Ωστόσο, αναφέρεται ότι ο Sunak δεν είναι πιθανό να υποχωρήσει στον δεσμευτικό στόχο της κυβέρνησης, που κατοχυρώθηκε με νόμο το 2019, να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050.
Ενώ το γραφείο του Sunak απέφυγε να σχολιάσει τη φημολογία, κυβερνητικός εκπρόσωπος τόνισε ότι η προσέγγιση της κυβέρνησης θα δώσει προτεραιότητα στον ρεαλισμό για να διασφαλίσει ότι το κόστος δε θα επιβαρύνει τις εργατικές οικογένειες του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ θα παραμείνει αποφασιστική στην επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών. Ωστόσο, οι ανησυχίες αυξάνονται στην πολιτική σφαίρα και στους υποστηρικτές του κλίματος, υποδηλώνοντας ότι η Βρετανία, υπό την ηγεσία του Sunak, μπορεί να χάσει την αποφασιστικότητα να θεσπίσει δύσκολες πολιτικές για το κλίμα, ειδικά ενόψει των αναμενόμενων εκλογών του επόμενου έτους. Ο χειρισμός των πολιτικών για το κλίμα από τον Sunak δίνει έμφαση κι επιδιώκει να εξισορροπήσει την ανάγκη για περιβαλλοντική βελτίωση με τη διατήρηση του κόστους υπό έλεγχο. Ο Sunak προασπίστηκε τον βαθμό μείωσης των εκπομπών άνθρακα της Βρετανίας, επιβεβαιώνοντας την υπεροχή της έναντι άλλων μεγάλων εθνών.
Εν τω μεταξύ, η Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετώπισε επίσης αντιδράσεις για τις πολιτικές της. Τον Μάρτιο, η Γερμανία σύναψε συμμαχία με άλλα επτά κράτη για να αντιταχθεί στην απαγόρευση των ΜΕΚ το 2035, οδηγώντας σε παραχωρήσεις. Εταιρίες όπως η Porsche κι η Lamborghini προχωρούν στην ανάπτυξη συνθετικών καυσίμων, τα οποία θα μπορούσαν να επεκτείνουν την παραγωγή οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το 2035. Η πατρίδα μας, διά χειλέων Κυριάκου Μητσοτάκη, έχει ανακοινώσει ότι θα απαγορεύσει τα αυτοκίνητα με ΜΕΚ από το 2030.