Miata πρώτης γενιάς ντύνεται Ferrari 250 GTO και ξεχωρίζει (vid)
Ψάχνετε για ένα ιδιαίτερο σπορ μοντέλο; Ένα Miata θα μπορούσε να είναι η απάντηση. Miata is always the answer, λένε. Κι όχι οποιοδήποτε, αλλά το πρώτο, το κλασικό. Συγκεκριμένα, σήμερα σας παρουσιάζουμε ένα MX-5 NA του 1992 που έχει διανύσει μόλις 75.600 χιλιόμετρα στα 30+ χρόνια ζωής του. Αυτά τα χαρακτηριστικά ίσως ήδη αρκούσαν σε όποιον έψαχνε ένα απλό, αναλογικό σπορ μοντέλο, αλλά το συγκεκριμένο Mazda προσφέρει κάτι παραπάνω που το καθιστά μοναδικό: χάρη στο body kit της Monocraft, που είναι εμπνευσμένο από τη Ferrari 250 GTO, αυτό το Miata δε μοιάζει με τα υπόλοιπα. Όχι ότι κανείς θα το μπερδέψει στον δρόμο με τη θρυλική Ferrari, μιλάμε άλλωστε για ένα μοντέλο που για πολλά χρόνια ήταν το ακριβότερο αυτοκίνητο στον κόσμο. Σίγουρα όμως θα γυρίζει πολλά κεφάλια, άλλοτε για θαυμασμό κι άλλοτε από απορία.
Οι πεντάμπρατσες ζάντες 15 ιντσών προέρχονται από το μοντέλο δεύτερης γενιάς, αν και θα προτιμούσαμε κάτι πιο πολυάκτινο και κλασικό, ώστε να βρίσκεται σε αρμονία με το υπόλοιπο retro στιλ. Στοχευμένες αλλαγές στα μηχανικά μέρη ανβαθμίζουν και την οδηγική εμπειρία, εκτός από την οπτική. H coilover ανάρτηση της TEIN βελτιώνει την οδική συμπεριφορά. Το εργοστασιακό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης έχει αντικατασταθεί με aftermarket 1.5-way, ενώ παραμένει το χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων με την άριστη αίσθηση. Δεν αναφέρονται βελτιώσεις στον ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο κινητήρα των 1.6 λίτρων, που αποδίδει 116 ίππους και 137 Nm ροπής.
Το εσωτερικό είναι επίσης ιδιαίτερο, καθώς διαθέτει κάθισμα οδηγού Bride Low Max, τιμόνι με το σήμα Nardi και διακοσμητικά στοιχεία τυλιγμένα με ανθρακονήματα. Το ασημί φινίρισμα του ταμπλό και το δάπεδο βινυλίου προάγουν τη χαρακτηριστική εμφάνιση του Miata, ενώ η όλη εικόνα της κατασκευής είναι σημαντικά αναβαθμισμένη σε σχέση με ένα εργοστασιακό Miata. Θα πρέπει βέβαια να συμβιβαστείτε με το τιμόνι που βρίσκεται στα δεξιά.
Ωστόσο, αυτό το αυτοκίνητο δεν είναι χωρίς ατέλειες. Έχει ρωγμές κοντά στον προβολέα της πλευράς του συνοδηγού, ξεθωριασμένο φινίρισμα στα κεντρικά καπάκια των ζαντών (αλλά ας πούμε ότι αυτές θα αντικατασταθούν), λείπει το κάτω κάλυμμα της κολόνας του τιμονιού, έχει σκισμένη ταπετσαρία στο πίσω μέρος της κεφαλής και κάποια σκουριά σε λίγα σημεία. Παρ’ όλα αυτά, είναι ξεκάθαρο ότι πολύς χρόνος και τσουβάλια χρημάτων χρειάστηκαν για να ξεχωρίσει αυτό το Miata από το πλήθος. Εάν ενδιαφέρεστε, έχετε ακόμα τρεις μέρες για να υποβάλετε την προσφορά σας στη δημοπρασία που διεξάγει το Cars & Bids. Η ανώτερη προσφορά είναι στα 9.200 $ τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές.