Μην περιμένετε το Tesla Roadster, απλώς ελαφρώστε το Model 3
Add lightness, έλεγε ο αείμνηστος Colin Chapman κι όπως θα θυμάστε όσοι έχετε καλό μνημονικό, ο αρχισυντάκτης μας είχε καταφέρει να ελαφρώσει ένα Miata Mk2.5 1.8 Sporty κατά 270 κιλά! Ενώ η αύξηση της ιπποδύναμης βελτιώνει μονοδιάστατα ένα αυτοκίνητο, το καλύτερο σύστημα πέδησης επίσης, το ελάφρωμα ευεργετεί κάθε τομέα της οδικής συμπεριφοράς και των επιδόσεων, αλλά και την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Κάπως έτσι σκέφτηκαν στο YouTube κανάλι B is for Build κι αγόρασαν ένα Model 3 Performance που είχε καταστραφεί σε πλημμύρα. Καθώς είχαν σκοπό να αφαιρέσουν όσο περισσότερο βάρος γίνεται, δεν τους πείραξαν καθόλου οι φθορές που είχε το εσωτερικό. Μαζί με αυτό, αφαιρέθηκαν και τα πάνελ του αμαξώματος, αλλά κι η οροφή. Έμεινε μόνο η κολόνα του οδηγού για να φωλιάζει η ζώνη ασφαλείας του.
Η πρώτη τους κίνηση ήταν να μετρήσουν τις επιδόσεις του διασωθέντος 3αριού. Η επίσημη Tesla υπόσχεται 3.3 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ/ώρα, αυτοί πάντως κατέγραψαν (σε μη ιδανικές συνθήκες) 3.5″ για το 0-60 μίλια (0-96 χλμ/ώρα). Τώρα, με τόσα εξαρτήματα να έχουν εξαφανιστεί, η επίδοση έχει πέσει στα εξωπραγματικά 2.46 δευτερόλεπτα. Θα έχει ενδιαφέρον να δοκιμάσουν και να καταγράψουν κι άλλα στοιχεία της δυναμικής συμπεριφοράς του ελαφρωμένου οχήματος, όπως την απόσταση πέδησης, αλλά και τον χρόνο στην πίστα. Έχετε κατά νου ότι δεν έχει ευεργετηθεί μόνο η αναλογία κιλών ανά ίππο, αλλά κι η αεροδυναμική αντίσταση. Μπορεί να έχει καταστραφεί το αεροδυναμικό αμάξωμα, οπότε κι ο μελετημένος συντελεστής οπισθέλκουσας, αλλά πλέον η μετωπική επιφάνεια είναι πολύ μικρότερη.