Mini Clubman 1.5 136ps Auto

Το οδήγησα στο Βέλγιο για 540 χιλιόμετρα. Ήταν νοικιάρικο αλλά ολοκαίνουριο, το παρέλαβα με 400 χλμ. στο οδόμετρο! Να ξεκινήσω με πρώτη εντύπωση-έκπληξη για αυτοκίνητο εταιρίας ενοικιάσεων: είχε απίστευτο εξοπλισμό, μιλάμε για τα πάντα!!! Θερμαινόμενα κι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, ηλιοροφή, full infotainment με Navi, CarPlay κλπ., 360 μοίρες κάμερα, αισθητήρες εμπρός/πίσω, HK ηχοσύστημα, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, αυτόματα φώτα/καθαριστήρες, φώτα LED παντού. Απ’ ό,τι είδα, μια τέτοια διαμόρφωση κοστίζει περί τα 40.000 € στο Βέλγιο. Μεγάλο σοκ σε σχέση με τα χρέπια που νοικιάζουν εδώ στα ίδια χρήματα (55 € την ημέρα με φουλ ασφάλεια!). Είχα νοικιάσει B-SUV χειροκούνα, αλλά μου έκαναν αναβάθμιση δύο κατηγορίες (μεγαλύτερο κι αυτόματο).

Στατικά, το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερο και για εμένα όχι όμορφο. Η πίσω γαλατάδικη πόρτα έχει πλάκα αλλα δεν είναι ιδιαίτερα πρακτική. Όμως ανοίγει αυτόματα λόγω αμορτισέρ χωρίς πολύπλοκο ηλεκτρικό μηχανισμό. Εντυπωσιακοί είναι οι χώροι μέσα, κάθεσαι απίστευτα άνετα πίσω, δεν το περίμενα! Μιλάμε για απίστευτους χώρους, χωρίς να είναι SUV. Το μεταξόνιο των 2.67 μέτρων αποδίδει. Χάνει αρκετά όμως στον χώρο αποσκευών. Κατά τα άλλα μέσα είναι όμορφο, εργονομικό και ποιοτικό. Έχοντας Μίνι (R50 & R56) παλαιότερα, αισθάνθηκα αρκετά οικεία και βρήκα τα πάντα σχεδόν αμέσως.

Ο πίνακας οργάνων δεν είναι πλέον στο κέντρο, εκεί δεσπόζει η κετνρική οθόνη για την πλοήγηση, το carplay κλπ. Έτσι μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ένας μικρός ψηφιακός πίακας οργάνων, χωρίς δυνατότητες παραμετροποιήσης. Δείχνει ταχύτητα, στροφές, στάθμη καυσίμου κι εάν θες (ως επιλογή trip computer) την θερμοκρασία του κινητηρα. Τίποτα το φοβερό αλλά κάνει την δουλειά του. Πλάκα έχει η πίσω πόρτα που ανοίγει μόνη της όταν ξεκλειδώσεις. Θεωρητικά ανοίγει και με το πόδι (keyless) αλλά το κατάφερα 1 στις 20 προσπάθειες….κάποιο κόλπο θα θέλει που δεν το ξέρω!

Πάμε στα της οδήγησης. Πρώτη θετική εντύπωση (στους βέλγικους δρόμους) η άνεση κι η λειτουργία της ανάρτησης! Ξεχάστε όσα ξέρατε για Mini που είναι σκληρά, κοπανάνε, μετατοπίζονται ολόκληρα και γενικά είναι νευρικά κι απότομα. Αυτό είναι φοβερά άνετο και δεν κοπανάει ποτέ και πουθενά με εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Εάν δεν το οδηγούσα, δε θα το πίστευα με τίποτα. Χαίρεσαι να ταξιδεύεις, τόσο άνετο είναι. Ελαστικά φόραγε χειμερινά (Pirelli Snowcontrol) στην περίεργη διάσταση 195/55/17. Ταυτόχρονα είναι σταθερό, αρκετά διασκεδαστικό και στρίβει ωραία. Ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα τόσο με την οδική συμπεριφορά του, όσο και με την άνεση και την λειτουργία της ανάρτησης. Να σημειώσω εδώ ότι το Βέλγιο έχει πάρα πολλούς δρόμους λιθόστρωτους που πραγματικά είναι ό,τι χειρότερο για την ανάρτηση. Παρ’ όλα ταύτα, το Clubman συμπεριφέρθηκε πολύ καλά και με άνεση χωρίς κοπάνημα ή θόρυβο.

Δεύτερη θετική εντύπωση ότι ο κινητήρα είναι ψυχωμένος. Δε βάζει φωτιά στον δρόμο αλλά κινεί αρκετά γρήγορα το αυτοκίνητο σε προσπεράσεις και σε εκκίνηση. Δεν αισθάνθηκα ότι μου λείπει η δύναμη και κάνει το αυτοκίνητο διασκεδαστικό με κερασάκι των ωραίο ήχο. Κραδασμοί απουσιάζουν. Απογοήτευση το κιβώτιο μέσα στην πόλη, ειδικά σε συνδυασμό με το Start/Stop. Τελείως άκυρος συνδυασμός για κίνηση σε πόλη και με χαμηλές ταχύτητες. Το κιβώτιο μπερδευόταν, κάποιες φορές το αυτοκίνητο έσβηνε ενώ δεν έπρεπε κι έπαιρνε αμέσως μπροστά με αποτέλεσμα να «χοροπηδάει» λες και έχει λόξιγκα! Άλλη μια επιβεβαίωση για εμένα ότι οι διπλοσύμπλεκτες αηδίες δεν κάνουν για καθημερινά αμάξια που κινούνται στην πόλη. Συγκρίνω με Mini με το Aisin κι είναι η μέρα με τη νύχτα. Στην Ε.Ο είναι ΟΚ, δεν έχει πρόβλημα, αλλά και πάλι δεν είδα κάτι καλύτερο σε σχέση με το Aisin. Και το Aisin το έχω οδηγήσει σε πέντε διαφορετικά Mini και με αυτό τον κινητήρα. Γενικά το κιβώτιο είναι πλήρης απογοήτευση και το πήρα με ανοιχτό μυαλό. Επίσης μου έκανε εντύπωση η απουσία paddles, οπότε χειροκίνητες αλλαγές μόνο από τον λεβιέ κι εδώ κάτι άλλο αρνητικό: στο κατέβασμα δεν φρέναρε σχεδόν καθόλου με το κιβώτιο.

Από τα 540 χιλιόμετρα, τα 400 τα έκανα σε αυτοκινητόδρομους κι επαρχιακούς δρόμους και τα άλλα εντός πόλης και πέριξ. Μέση κατανάλωση 7.3 λίτρα/100 χλμ. με πρόγραμμα normal κατά 80% και Green κατά 20%. Να σημειώσω ότι δεν έτρεχα, αφού τα όρια είναι εξαιρετικά αυστηρά και σε γράφουν για πλάκα. Άρα στον αυτοκινητόδρομο μαξ μέχρι 130 (μόνο σε δύο προσπεράσεις έπιασα τα 140) και πόλη με 50-60 μαξ, δηλαδή αρκετά ήρεμη και στρωτή οδήγηση. Για αυτό μάλλον είδα τόσα πολλά ηλεκτρικά κι υβριδικά. Εδώ είναι Ευρώπη και πολιτισμός, δεν έχει ταρζανιές και μαγκιές στους δρόμους!

Συνολικά, το Clubman μού άφησε θετική εντύπωση, ήταν καλύτερο απ’ ό,τι το περίμενα! Πρακτικο, απίστευτα άνετο (σε χώρους κι ανάρτηση), πολύ καλό σε ταξίδι και σε στροφές και με μπόλικο εξοπλισμό να χαίρεσαι! Προφανώς και δε θα το αγόραζα κυρίως λόγω κιβωτίου και μετά λόγω τιμής.

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)

Περισσότερα Άρθρα