Model S Plaid: αριστεύει στο moose test, ταχύτερο από την Taycan

Το 2023 Tesla Model S Plaid, που πρόσφατα ήρθε και στην Ελλάδα, πέτυχε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα στο καθιερωμένο πλέον moose test που διεξήχθη από το km77.com στην Ισπανία. Το κορυφαίο Tesla ήταν εξοπλισμένο με yoke (αντί για το τυπικό) τιμόνι και ζάντες 21 ιντσών – με Michelin Pilot Sport 4S 265/35 ZR21 101Y XL (μπροστά) και 295/30 ZR21 102Y XL (πίσω).

Σύμφωνα με το km77.com, το αυτοκίνητο μπόρεσε να περάσει επιτυχώς τη δοκιμή (χωρίς να χτυπήσει κανέναν κώνο) με αρχική ταχύτητα 82 χιλιομέτρων την ώρα, που είναι ένα από τα καλύτερα αποτελέσματα που έχουν καταγραφεί ποτέ.

  • αρχικό τμήμα: 82 χλμ/ώρα
  • μεσαίο τμήμα: 70 χλμ/ώρα
  • τελικό τμήμα: 46 χλμ/ώρα

Αν ελέγξουμε τη λίστα, μόνο το Tesla Model 3 και το Model Y (που είναι πιο στενά κι ελαφρύτερα), μπόρεσαν να περάσουν τη δοκιμή με 1 παραπάνω χιλιόμετρο ανά ώρα, ενώ το πισωκίνητο Hyundai Ioniq5 ισοφαρίζει την επίδοση του Plaid. Είναι ενδιαφέρον ότι το Tesla Model S Plaid σημείωσε καλύτερο αποτέλεσμα από οποιαδήποτε από τις προηγουμένως δοκιμασμένες Porsche Taycan (GTS, Turbo S και Turbo S Cross Turismo – κι οι τρεις πέτυχαν 78 χλμ/ώρα).

Στο βίντεο αναφέρεται ότι το εξαιρετικό αποτέλεσμα του Tesla Model S οφείλεται στο άριστο πλαίσιο, τα προηγμένα και ταχύτατα ηλεκτρονικά και τις βέλτιστες ρυθμίσεις. Σχετίζεται όμως και με την ισχυρή αναγεννητική πέδηση, η οποία μειώνει γρήγορα την ταχύτητα μόλις ο οδηγός αφήσει το πεντάλ του γκαζιού. Το Km77.com σχολίασε ότι είχε περάσει η ώρα και δεν είχαν χρόνο να επαναλάβουν τις δοκιμές απενεργοποιώντας το one-pedal. Η αναγεννητική πέδηση της Porsche Taycan είναι λιγότερο έντονη, κάτι που μεταφράζεται σε πιο αργή μείωση της ταχύτητας κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Συγκεκριμένα, η πρόσφατα δοκιμασμένη Porsche Taycan GTS σημείωσε τα παρακάτω βέλτιστα αποτελέσματα:

  • αρχικό τμήμα: 78 χλμ/ώρα
  • μεσαίο τμήμα: 69 χλμ/ώρα
  • τελικό τμήμα: 51 χλμ/ώρα

Όπως μπορούμε να δούμε, παρά το γεγονός ότι η αρχική ταχύτητα είναι χαμηλότερη από του Tesla Model S, η ταχύτητα στο τέλος είναι υψηλότερη, επομένως η μέση μείωση της ταχύτητας ήταν πιο αργή. Αυτό βέβαια λίγο απασχολεί τους οδηγούς των Tesla, αφού στη συντριπτική τους πλειοψηφία απολαμβάνουν το ισχυρό one-pedal και το έχουν πάντα ενεργοποιημένο.

Τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα αναφορικά με την αρχική ταχύτητα έχουν ως εξής:

  • 2019 Tesla Model 3 LR AWD – 83 χλμ/ώρα
  • 2021 Tesla Model Y LR AWD – 83 χλμ/ώρα
  • 2021 Hyundai Ioniq 5 (RWD, 72.6 kWh) – 82 χλμ/ώρα
  • 2023 Tesla Model S Plaid – 82 χλμ/ώρα
  • BMW i3s 2018 – 79 χλμ/ώρα
  • 2021 MINI Countryman SE (PHEV) – 79 χλμ/ώρα
  • 2021 Aiways U5 – 78 χλμ/ώρα
  • 2021 Kia EV6 (RWD, 77.4 kWh) – 78 χλμ/ώρα
  • 2023 Porsche Taycan GTS – 78 χλμ/ώρα
  • Porsche Taycan Turbo S 2020 – 78 χλμ/ώρα
  • 2021 Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo – 78 χλμ/ώρα
  • Audi e-tron 2019 – 77 χλμ/ώρα
  • 2021 Dacia Spring – 77 χλμ/ώρα
  • 2020 MINI Cooper SE – 77 χλμ/ώρα
  • 2022 Nissan Ariya (66 kWh, FWD) – 77 χλμ/ώρα
  • 2021 Peugeot e-2008 – 77 χλμ/ώρα
  • Renault Twingo ZE 2020 – 77 χλμ/ώρα
  • Peugeot e-208 2020 – 76 χλμ/ώρα
  • Audi e-tron GT 2021 – 75 χλμ/ώρα
  • Audi e-tron Sportback 2020 – 75 χλμ/ώρα
  • 2021 Cupra Born (RWD, 62 kWh) – 75 χλμ/ώρα
  • 2021 Fiat 500e – 75 χλμ/ώρα
  • Honda e 2020 – 75 χλμ/ώρα
  • Opel Corsa-e 2020 – 75 χλμ/ώρα
  • BMW iX xDrive40 2022 – 74 χλμ/ώρα
  • 2021 Citroën ë-C4 – 74 χλμ/ώρα
  • Hyundai Kona Electric 2018 – 74 χλμ/ώρα
  • 2023 Hyundai Tucson PHEV – 74 χλμ/ώρα
  • Mazda MX-30 2020 – 74 χλμ/ώρα
  • 2022 Polestar 2 (AWD, 78 kWh) – 74 χλμ/ώρα
  • 2022 Mercedes-Benz EQE 350+ – 74 χλμ/ώρα
  • 2022 Renault Megane E-Tech – 74 χλμ/ώρα
  • BMW i4 eDrive40 2022 – 73 χλμ/ώρα
  • 2018 Jaguar I-PACE – 73 χλμ/ώρα
  • Mercedes-Benz C 300 e 2022 – 73 χλμ/ώρα
  • 2023 Subaru Solterra Trek – 73 χλμ/ώρα
  • 2021 Volkswagen ID.4 – 73 χλμ/ώρα
  • 2022 Mercedes-Benz EQS 580 – 72 χλμ/ώρα
  • 2023 Volvo XC40 Recharge Twin – 72 χλμ/ώρα
  • 2021 Jaguar F-Pace PHEV – 71 χλμ/ώρα
  • 2023 Kia Sportage PHEV –  71 χλμ/ώρα
  • 2023 Volkswagen ID. Buzz Pro (RWD, 77 kWh) – 71 χλμ/ώρα
  • Jeep Renegade 4xe 2020 – 70 χλμ/ώρα
  • 2019 SEAT Mii Electric – 70 χλμ/ώρα
  • 2016 Tesla Model X – 70 χλμ/ώρα
  • 2022 Volvo C40 Recharge – 70 χλμ/ώρα
  • 2023 Range Rover Sport P510e PHEV- 69 χλμ/ώρα
  • 2019 Ford Kuga PHEV – 68 χλμ/ώρα
  • 2019 Kia Soul EV – 68 χλμ/ώρα
  • 2021 Skoda Enyaq iV – 67 χλμ/ώρα
  • 2023 Smart #1 Brabus – 65 χλμ/ώρα
  • 2022 Range Rover P440e PHEV – 63 χλμ/ώρα

Το άλλο μέρος του βίντεο αφορά το τεστ σλάλομ, το οποίο απέδειξε ότι το 2023 Tesla Model S Plaid έχει εξαιρετικά καλό χειρισμό. Το αυτοκίνητο ολοκλήρωσε τη δοκιμή σε 21.8 δευτερόλεπτα, που είναι μόνο 0.3 δευτερόλεπτα πίσω από την Porsche Taycan GTS, και ταχύτερο από οποιοδήποτε άλλο BEV που δοκιμάστηκε μέχρι στιγμής.

Προηγούμενα αποτελέσματα για αναφορά:

  • 2023 Porsche Taycan GTS – 21.5 δευτ
  • 2023 Tesla Model S Plaid – 21.8 δευτ.
  • 2023 Smart #1 Brabus – 22.5 δευτ.
  • 2022 Polestar 2 (AWD, 78 kWh) – 22.8 δευτ.
  • 2021 Cupra Born (RWD, 62 kWh) – 23.6 δευτ.
  • 2022 Mercedes-Benz EQE 350+ – 23.7 δευτ.
  • BMW i4 eDrive40 2022 – 24.0 δευτ.
  • 2023 Volvo XC40 Recharge Twin – 24.1 δευτ
  • 2022 Renault Megane E-Tech – 24.2 δευτ.
  • 2022 Volvo C40 Recharge – 24.4 δευτ.
  • 2023 Kia Sportage PHEV – 24.5 δευτ.
  • 2022 Mercedes-Benz EQS 580 – 24.5 δευτ.
  • 2021 Aiways U5 – 24.7 δευτ.
  • BMW iX xDrive40 2022 – 24.8 δευτ.
  • 2023 Subaru Solterra Trek – 24.8 δευτ.
  • 2021 Peugeot e-2008 – 25.3 δευτ.
  • 2022 Nissan Ariya (66 kWh, FWD) – 25.5 δευτ.
  • 2023 Volkswagen ID. Buzz Pro (RWD, 77 kWh) – 25.7 δευτ.
  • 2021 Dacia Spring – 27.9 δευτ.
Περισσότερα Άρθρα