Η μοναδική δρομίσια TVR Cerbera Speed 12 βγαίνει στο σφυρί
Δεν υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για να αγοράσετε ένα υπεραυτοκίνητο που έχει παραχθεί σε ένα και μόνο αντίγραφο, αλλά η Silverstone Auctions δημοπρατεί το μόνο νόμιμο TVR Cerbera Speed 12 δρόμου το Σάββατο 20 Μαΐου. Οι φωτογραφίες της αγγελίας αποκαλύπτουν το πόσο επιθετική σχεδίαση έχει το αμάξωμά του. Το πίσω μέρος διαθέτει μια τεράστια αεροτομή κι έναν προφυλακτήρα που μαζί με τον διαχύτη, επιμηκύνουν το μήκος του οχήματος. Το μπροστινό σπόιλερ σκουπίζει την άσφαλτο, τούτο δω είναι ένα πραγματικό αγωνιστικό αυτοκίνητο που μυστηριωδώς έτυχε να φέρει πινακίδες για να μπορείς να το οδηγήσεις μέχρι την πίστα.
Το καπό αφαιρείται μονοκόμματα για να αποκαλύψει τον θηριώδη V12 των 7.7 λίτρων που εξελίχθηκε έχοντας κατά νου τη συμμετοχή στην κατηγορία GT1 των αγώνων αντοχής, όπου θα έπρεπε να ανταγωνιστεί τις Mclaren F1. Αρχικά έφερε την ονομασία Project 7/12 (για τα 7 λίτρα του V12 κινητήρα), αλλά η αλλαγή των κανονισμών της κατηγορίας έφερε την ακύρωση του μοντέλου. Ήταν υπερβολικά δυνατό για χρήση στον δρόμο, ενώ η αγωνιστική του καριέρα ναυάγησε πριν καν ξεκινήσει. Κατασκευάστηκε ένα μόνο μοντέλο με πινακίδες και τώρα έχετε την ευκαιρία να γίνετε ο νέος του ιδιοκτήτης.
Ο νέος κινητήρας των 7.7 λίτρων είναι στην ουσία δύο κινητήρες AJP της TVR (εξακύλινδροι σε σειρά) ενωμένοι σε διάταξη V σε έναν στροφαλοφόρο άξονα. Υποτίθεται ότι θα μπορούσε να φθάσει τους 1.000 ίππους, αλλά ποτέ δεν επιβεβαιώθηκε στην πράξη. Η επίσημη δικαιολογία ήταν ότι δεν υπήρχε διαθέσιμο δυναμόμετρο ικανό να μετρήσει τέτοια ιπποδύναμη, αλλά έτσι κι αλλιώς, κάθε εξακύλινδρος δεν απέδιδε πάνω από 480 ίππους. Όχι πως οι 960 ίπποι αθροιστικά είναι άσχημο νούμερο για ένα όχημα που λέγεται ότι ζυγίζει κάτω από 1.000 κιλά. Το 2010, το Evo του Ηνωμένου Βασιλείου ανέφερε την ιστορία αυτού του μοναδικού αυτοκινήτου, σημειώνοντας ότι ο σημερινός ιδιοκτήτης είχε την απόδοση του κινητήρα του V12 ρυθμισμένη στους 830 ίππους, προφανώς για να είναι στοιχειωδώς ανθρώπινο στην καθημερινή χρήση.
Όχι πως είναι όλα τα υπόλοιπα, αφού ακόμα και το μπες-βγες στην καμπίνα είναι μια δοκιμασία χάρη στο roll-cage και τις διαγώνιες μπάρες του. Τι άλλο περιλαμβάνει το εσωτερικό; Δύο bucket καθίσματα από ανθρακονήματα με ένα ψηλό κεντρικό τούνελ ανάμεσά τους κι έναν λεβιέ να ξεπροβάλλει. Η TVR παρουσίασε την Cerbera με κινητήρα V8 το 1996 ως σπορ coupe με 2+2 θέσεις. Ήταν το πρώτο μοντέλο της μάρκας που χρησιμοποίησε έναν κινητήρα που αναπτύχθηκε από την ίδια την εταιρία αντί να βελτιώσει ένα μοτέρ από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η TVR είναι μια μικρή βρετανική εταιρία κατασκευής σπορ αυτοκινήτων με ιστορία που χρονολογείται από τα τέλη της δεκαετίας του 1940. Η μάρκα άλλαξε ιδιοκτησία αρκετές φορές από τότε. Οι σημερινοί ηγέτες ανακοίνωσαν σχέδια το 2022 για την κυκλοφορία ενός EV έως το 2024.