Η νέα Mercedes-AMG GT ζυγίζει περισσότερο απ’τη Bugatti Veyron
Τα έχουν τα κιλάκια τους οι Mercedes τελευταία. Μετά τη C63 S που από τα 1.690 κιλά σκαρφάλωσε στα 2.129 (ναι, σωστά υπολογίσατε, σχεδόν 550 κιλά επιπλέον!), τώρα είναι η σειρά της νέας GT να κοιτάει απορημένη τη ζυγαριά. Όχι πως η προηγούμενη γενιά ήταν ακριβώς ελαφριά στα 1.680 κιλά, αλλά η διάδοχός της το παράκανε και πήρε καλοκαιριάτικα σχεδόν 300 κιλά (290 για την ακρίβεια, πλέον 1.970). Αυτό είναι το ανακοινωθέν βάρος και για τις δύο εκδόσεις, GT 55 και GT 63, έχοντας καταλήξει πλέον να ζυγίζει περισσότερο από μοντέλα που όταν πρωτοκυκλοφόρησαν, όλοι απορούσαμε με το πόσο βαριά ήταν. Ε, πλέον θα τα θεωρούμε φυσιολογικά.
Αναφερόμαστε βέβαια στο Nissan GT-R, ένα εξαιρετικό σπορ μοντέλο παρά το μεγάλο για την κατηγορία βάρος των 1.785 για το μοντέλο του 2024. Κι όμως, η Merc πλέον ζυγίζει κοντά 200 κιλά περισσότερο, η οποία μπορεί να καυχάται ότι νικάει στην τραμπάλα ακόμα και τη θηριώδη Bugatti Veyron στα 1.888 κιλά. Βέβαια, για να είμαστε απολύτως ακριβείς, το βάρος του γαλλικού hypercar δεν περιλαμβάνει τα υγρά, οπότε μια Veyron έτοιμη για να την πάρετε σπίτι θα φλερτάρει με τους δύο τόνους. Η μεγάλη αντίπαλος της GT στα γερμανικά πολυτελή ταχύτατα coupe είναι η Porsche 911 Turbo, η οποία μας φαίνεται Elise στα 1.650 κιλά.
Πού οφείλεται όμως αυτή η επιβάρυνση; Το grand tourer έχει πλέον προαιρετικά πίσω καθίσματα, ενώ το νέο μοντέλο έχει ανέβει σε πολυτέλεια κι εξοπλισμό. Έχει πλέον τετρακίνηση, ενώ έχουν αυξηθεί κατά πολύ και τα ηλεκτρονικά υποσυστήματα. Τα πρόσθετα τεχνολογικά χαρακτηριστικά σημαίνουν μόνο πρόσθετο βάρος. Για να είμαστε δίκαιοι, η αυτοκινητοβιομηχανία προσπάθησε να μειώσει το βάρος χρησιμοποιώντας αλουμίνιο στην ανάρτηση, που μεταφράζεται σε μειωμένο μη αναρτώμενο βάρος αλλά δεν αρκεί.
Ως αποτέλεσμα, παρά τον ισχυρότερο κινητήρα, οι επιδόσεις του νέου μοντέλου δεν είναι αυτές που θα έπρεπε. Ο διτούρμπινος τετράλιτρος V8 αποδίδει 585 ίππους και 667 Nm ροπής, ίδια ισχύ με την παλιά AMG GT R και 83 Nm παραπάνω. Παρ’ όλα αυτά, η αναλογία κιλών ανά ίππο είναι χειρότερη από το μοντέλο που αντικαθιστά, ενώ στο 0-100 η MG GT 63 υστερεί από την 911 Turbo κατά τέσσερα δέκατα του δευτερολέπτου.