Νέα νομοθεσία στη Γαλλία με στόχο τα κινεζικά ηλεκτρικά μοντέλα
Μέρες μετά την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι οι ρυθμιστικές αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο να εφαρμόσουν δασμούς στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, η Γαλλία ετοιμάζει νομοθεσία που θα αποκλείει έμμεσα τα EV από την ασιατική χώρα. Αυτό θα γίνει θεσπίζοντας πιο πράσινα κριτήρια για να δοθεί τελικά η επιδότηση των 5.000 ευρώ: θα εξετάζεται εάν τα EV είναι τόσο πράσινα όσο πρεσβεύουν ότι είναι, λαμβάνοντας υπόψη πόσο οικολογικά κατασκευάζονται. Τα νέα κριτήρια μπορεί να μην κατονομάζουν ευθέως τα κινέζικα EV, αλλά θα τα αποκλείσουν της επιδότησης, αφού τα περισσότερα εργοστάσια στην Κίνα χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από καύση άνθρακα. Έτσι, σύμφωνα με το Reuters, ο Γάλλος Πρόεδρος Emmanuel Macron κι οι υπουργοί της κυβέρνησης θα διασφαλίσουν ότι τα κρατικά χρήματα – περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ κάθε χρόνο – δε θα χρησιμοποιούνται για να στηρίξουν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά θα παραμείνουν στην Ευρώπη.
Η ζήτηση για EV από την Κίνα έχει φτάσει σε νέα ύψη στην Ευρώπη, τόσο πολύ που οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν νέα πλοία για τη μεταφορά αυτοκινήτων. Παρά το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι εξετάζει το πώς θα ανακοψει την κινέζικη πλημμύρα με πιθανούς δασμούς, η ετυμηγορία δεν αναμένεται να εκδοθεί πριν περάσουν 13 μήνες. Η Γαλλία, εν τω μεταξύ, έχει προχωρήσει πλήρως με τη νέα της νομοθεσία: τα νέα κριτήρια θα τεθούν σε εφαρμογή τον Δεκέμβριο, με την κυβέρνηση να αναμένεται να δημοσιεύσει μια λίστα με τα μοντέλα που τα πληρούν. Μέσα σε αυτά δε θα είναι ένα καθαρά γαλλικών συμφερόντων μοντέλο. Πρόκειται για το Dacia Spring, το οποίο εισάγεται στην Ευρώπη από την Κίνα, αλλά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Luca De Meo, δήλωσε πρόσφατα ότι η εμπορική του πορεία θα επηρεαστεί ελάχιστα από την έλλειψη επιδότησης. Θα μας επιτρέψει να αμφιβάλλουμε: στην Έκθεση ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ & ELECTROMOBILITY 2023 που ξεκινά σήμερα, το Spring στην πλούσια έκδοσή του κοστίζει πέριξ των 23 χιλιάδων μετά την ελληνική επιδότηση. Είναι ήδη πολλά χρήματα, πόσω μάλλον αν πέσει εκτός επιδότησης.
Τα παραπάνω αναμένεται να προσελκύσουν τους Κινέζους κατασκευαστές να εγκαταστήσουν εργοστάσια εντός ΕΕ. Τόσο η BYD, όσο κι η SAIC (η οποία κατέχει μεταξύ άλλων την MG) έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το άνοιγμα ευρωπαϊκών εγκαταστάσεων παραγωγής.