Νέα Pagani Utopia: 865 ίπποι, πίσω κίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο
Ο διάδοχος της Pagani Huayra ονομάζεται Ουτοπία (Utopia), όνομα που της ταιριάζει απόλυτα επειδή το hypercar των 865 ίππων διατίθεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων επτά ταχυτήτων! Η εξωτερική της σχεδίαση, η οποία χρειάστηκε έξι χρόνια για τελειοποιηθεί, την καθιστά άμεσα αναγνωρίσιμη ως Pagani, με χαρακτηριστικά όπως οι κεντρικές εξατμίσεις, τα ανυψωμένα πίσω φτερά κι η κατάληξη της ουράς που θυμίζει ακριβό σκάφος. Αλλά η συνολική εμφάνιση είναι πιο ήπια από την προκάτοχό της και διαθέτει νέα σχεδιαστικά τρικ, όπως τα πίσω φώτα που φαίνονται να αιωρούνται στον αέρα και τα οποία εμπνέονται από τους τουρμπίνες αεριωθουμένων.
Τα ίδια ισχύουν και στο εσωτερικό, όπου υπάρχουν πολλά γνωστά σχεδιαστικά στοιχεία, όπως τα κυκλικά όργανα κι οι τέσσερις αεραγωγοί στο επάνω μέρος του ταμπλό, αλλά και κάμποσες διαφορές που θα κάνουν τον ιδιοκτήτη της Huyara να αισθανθεί ότι έχει μπει σε ένα αναβαθμισμένο μοντέλο. Σε ένα φαινομενικά οπισθοδρομικό βήμα, η Pagani εγκατέλειψε τη μεγάλη κεντρική οθόνη αφής του παλιού αυτοκινήτου και την αντικατέστησε με μια μεγαλύτερη ψηφιακή οθόνη μεταξύ του ταχύμετρου και του στροφόμετρου.
Αλλά το μεγάλο σημείο συζήτησης με το μοντέλο που μέχρι σήμερα ονομάζαμε με τον κωδικό C10, είναι ο χρωμιωμένος μοχλός χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων που ξεπροβάλλει περήφανα από το κεντρικό χτένι. Αν κι η πρώτη Zonda κυκλοφόρησε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, η Huyara ακολούθησε την τάση της εποχής, με σειριακό κιβώτιο επτά ταχυτήτων. Ωστόσο, για την Utopia, η Pagani φαίνεται να προσφέρει τα καλύτερα και των δύο κόσμων, δίνοντας στους αγοραστές την επιλογή χειροκίνητου ή αυτοματοποιημένου κιβωτίου μονού συμπλέκτη. Η επιλογή του διπλού συμπλέκτη αποκλείστηκε λόγω βάρους και το αποτέλεσμα απέδωσε πραγματικά: η Utopia ζυγίζει μόλις 1.280 κιλά, καθιστώντας την σχεδόν 70 κιλά ελαφρύτερη από την Huyara.
Και τα δύο κιβώτια ταχυτήτων συνδέονται με έναν διπλά υπερτροφοδοτούμενο V12 6.0 λίτρων της Mercedes-AMG που συμπληρώνει την ισχύ των σχεδόν 900 ίππων με 1.100 Nm ροπής σε όλο το φάσμα στροφών από τις 2.800-5.900 σαλ. Η Pagani λέει ότι οι αλλαγές στο σύστημα βαλβίδων τής επιτρέπουν να περιστρέφεται έως τις 6.700 σαλ., κι ενώ δεν έχει αποκαλύψει ακριβή στοιχεία, ισχυρίζεται ότι η Utopia συμμορφώνεται με όλους τους παγκόσμιους κανονισμούς εκπομπών ρύπων, συμπεριλαμβανομένου του κανονισμού της California, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορεί να πουληθεί και στη Βόρεια Αμερική. Να αναφέρουμε ότι η NHTSA αποφάσισε πρόσφατα ότι η Huyara δεν μπορούσε πλέον να εισάγεται στις ΗΠΑ για λόγους ασφαλείας.
Οι εικόνες των εξαρτημάτων της ανάρτησης είναι τόσο εντυπωσιακές που είναι σχεδόν κρίμα που κρύβονται από το αμάξωμα. Σε κάθε υποπλαίσιο συνδέονται διπλά ψαλίδια από σφυρήλατο αλουμίνιο με ελατήρια κι αμορτισέρ τα οποία η Pagani περιγράφει ως «ημιενεργά» κι ικανά να αντέχουν τις επιθέσεις στα curbs κατά την οδήγηση στην πίστα, ενώ παράλληλα προσφέρουν αξιοπρεπή άνεση σε δημόσιους δρόμους, χάρη στα διάφορα διαθέσιμα προγράμματα λειτουργίας τους.
Οι ζάντες της APP Tech, διαστάσεων 21 ιντσών μπροστά και 22 ιντσών στο πίσω μέρος, είναι σίγουρα ιδιαίτερες σε εμφάνιση και φορούν ελαστικά Pirelli P Zero Corsa. Υπάρχει κι η επιλογή για χειμερινά ελαστικά Pirelli SottoZero, ό,τι προτιμάει ο πελάτης. Ο οποίος βέβαια δύσκολα θα επιλέξει να οδηγήσει ένα τόσο ισχυρό κι ακριβό (2.17 εκατομμύρια € συν φόρους) στον πάγο και το χιόνι.