Nissan Ariya 87 kWh 2WD

"To Nissan Ariya είναι μια ιδιαίτερη πρόταση στην κατηγορία, αλλά πρώτα σιγουρευτείτε ότι χωράτε στην καμπίνα του (δεν είναι καθόλου δεδομένου) κι ότι δεν έχετε την παραμικρή σπορ βλέψη."

70%
Awesome
  • ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ CarTalk.gr

Η Nissan δεν είναι καμία τυχαία στην ηλεκτροκίνηση. Μπορεί τα τελευταία χρόνια να είχε ξεμείνει με το Leaf, που δεν είναι ανταγωνιστικό εδώ και καιρό, αλλά ετοίμαζε καιρό το χτύπημά της με το Ariya. Ανάθεμα κι αν θυμάμαι πόσα Δελτία Τύπου έχω δημοσιεύσει για χάρη του. Κάποια εποχή, πρέπει να λάμβανα 2-3 τον μήνα, ενώ ακόμα απείχαμε πολύ από την επίσημη παρουσίαση. Ένα μάλιστα ταξίδεψε από τον Βόρειο στον Νότιο Πόλο, 30.000 χλμ διένυσε το έρμο. Δείγμα ότι οι Ιάπωνες το πιστεύουν πολύ και στηρίζουν πολλά πάνω του. Άλλωστε, αποτελεί το πρώτο σύγχρονο ηλεκτρικό Nissan, σε μία γκάμα που πλέον έχει απορρίψει το πετρέλαιο και την απλή βενζίνη. Και που σε κάποια χρόνια θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά σύνολα, τουλάχιστον στην Ευρώπη.

Το Ariya έρχεται στην κατάλληλη κατηγορία, αυτήν του Tesla Model Y. Το αμερικάνικο μοντέλο σημείωσε μια πρωτοφανή επιτυχία το 2023, όταν σκαρφάλωσε στην κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων, ανεξαρτήτως καυσίμου. Δε μας προξενεί λοιπόν καμία εντύπωση που η πρωτοκαθεδρία του αποτέλεσε οδοδείκτη για τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι περισσότερες σπεύδουν να παρουσιάσουν ένα αξιόμαχο ηλεκτρικό SUV, ώστε να καπηλευτούν κομμάτι της πίτας των πωλήσεων. Αν ο πλανήτης αγοράζει ψηλά αμαξώματα κι ενίοτε ηλεκτρικά, γιατί η Nissan να μείνει εκτός νυμφώνος; Αυτή που ανήκε στους πρωτοπόρους με το Leaf πρώτης γενιάς.

Κι η αλήθεια είναι το Ariya ξεκινά με γκολ από τα αποδυτήρια. Αν το Tesla πουλάει τόσο καλά όντας μέτριο σχεδιαστικά, στα όρια του ατσούμπαλου, το ηλεκτρικό Nissan είναι σαφώς πιο θελκτικό στο μάτι. Εντάξει, όλα αυτά είναι υποκειμενικά θα πει κανείς, αλλά νομίζω ότι ακόμα κι αν ρωτήσεις τον Elon Musk, θα παραδεχτεί ότι το ιαπωνικό μοντέλο είναι πιο καλαίσθητο. Επιβλητικό και κομψό, στο χρώμα του δημοσιογραφικού φαντάζει ακόμα ακριβότερο και πολυτελέστερο. Άδειαζε σαν πορτοκαλί Lambo την αριστερή λωρίδα στον αυτοκινητόδρομο. Τραβούσε τα βλέμματα σα μαγνήτης, τόσο θαυμασμού, όσο κι απορίας για το τι είναι. Ο κόσμος δεν το γνωρίζει, η αλήθεια είναι ότι δεν έχουν πουληθεί και πολλά.

παρκάρει χωρίς κόμπλεξ στα καλύτερα σαλόνια. Οι περισσότεροι μένουν με το στόμα ανοιχτό. Και το ανοίγουν λίγο ακόμα όταν μαθαίνουν ότι είναι Nissan

 

Κι είναι κρίμα, γιατί το αξίζει. Φέρνει μια φρεσκάδα στην κατηγορία, μια νέα προσέγγιση, γιατί έχει μια καμπίνα που ξεχωρίζει. Ποιοτικά υλικά παντού (εντάξει, χαμηλά υπάρχουν κάποια σκληρά πλαστικά που είναι αταίριαστα με την τιμή). Ριζοσπαστικές λύσεις, ευφάνταστες ιδέες (πεθαίνω για τους διακόπτες αφής που ξεπροβάλλουν μέσα από την ξύλινη φάσα), κολπάκια που θα εντυπωσιάσουν τον γείτονα στην πρώτη βόλτα (όπως η ηλεκτρικά κινούμενη κεντρική κονσόλα). Σε συνδυασμό με την ποιοτική κύλιση και την προσεγμένη ηχομόνωση, τελικά εισπράττεις κάτι premium προϊόν. Πραγματικό premium, όχι γιαλαντζί όπως η EQA. Χωρίς καμία υπερβολή, θα ήταν τιμή και καμάρι αν το αντίστοιχο μοντέλο της Mercedes και της Volvo στην κατηγορία ήταν αντίστοιχα προσεγμένο. Αναφέρω αυτά τα δύο γιατί τα έχω δοκιμάσει. Το Ariya θα μπορούσε να είναι ένα ακριβό ηλεκτρικό Lexus, χωρίς κανένα κόμπλεξ κατωτερότητας.

Όλα καλά λοιπόν; Όχι ακριβώς. Η Nissan παραέδωσε νόημα και κόστος και πόρους σε κινήσεις εντυπωσιασμού και παραμέλησε λίγο την ουσία. Αυτό είναι κάτι που συναντάς παντού στο Ariya, ότι σε κερδίζουν τα μη φαντασμαγορικά αλλά ταυτόχρονα υστερεί στα ουσιώδη. Θα δώσω τρία σαφή παραδείγματα:

Πρώτον, έχεις ένα επιβλητικό μοντέλο, στο οποίο δεν χωράς να κάτσεις. Ναι, οξύμωρο αλλά αληθινό. Στον κοντά 3ψήφιο αριθμό μοντέλων που έχουν παρελάσει από το CarTalk.gr, δεν μπορώ να θυμηθώ άλλο μοντέλο με τόσο περιορισμένο εσωτερικό ύψος. Ανατρέχω στα χρόνια μου στο Autocar και το Drive στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και το μόνο που μπορώ να ανακαλέσω τόσο στριμωγμένο καθ’ ύψος είναι το Mazda MX-5 Mk2.5 Sporty. Είχε θερμαινόμενα καθίσματα και καθόσουν ακόμα πιο ψηλά από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Είμαι βέβαια 1.93, αλλά ακόμα κι οδηγοί του 1.80, θα έχουν πρόβλημα εφόσον κάθονται σε όρθια (ραλιτζίδικη) θέση οδήγησης κι όχι χυμένοι στο κάθισμα. Στην εβδομαδιαία συμβίωση, αναγκάστηκα να έχω την πλάτη πολύ ξάπλα, σε μια θέση που δε με βόλευε. Ακόμα κι έτσι, το κεφάλι έβρισκε στην οροφή αλλά τουλάχιστον δε χρειαζόταν να γέρνω τον αυχένα μου στο πλάι. Τσακίζουν τα αυχενικά στη μέση ηλικία, καταλαβαίνετε…

γομάρι στο μάτι (για μένα λέω), γομάρι και το Ariya, αλλά μόνο με ανοιχτή ηλιοροφή χωρούσε το κεφάλι. Γερμένο στο πλάι…

 

Το ίδιο ίσχυε και στο πίσω κάθισμα. Μπόλικος χώρος για τα πόδια, αλλά το κεφάλι περιορισμένο. Τι να κάνω το κάθισμα που χαμηλώνει και το τιμόνι που τραβιέται αυτόματα μέσα όταν κλείνεις τον διακόπτη; Διευκολύνει το μπες-βγες, αλλά τελικά δεν κάθεσαι άνετα ποτέ. Αν πρόκειται να επιλέξετε το επόμενό σας leasing και το Ariya είναι στη λίστα, μην κάνετε κάνα αστείο και το παραγγείλετε χωρίς να καθίσετε πρώτα μέσα. Πρέπει οπωσδήποτε να σιγουρευτείτε ότι χωράτε, αλλιώς θα παρακαλάτε να τελειώσει η τετραετία.

καμπίνα για να χαίρεσαι τη ζωή, αρκεί βέβαια να χωράς

 

Δεύτερο παράδειγμα, έχεις μια κεντρική κονσόλα που μετακινείται μπρος-πίσω ηλεκτρικά. Ένα μεσαίο ντουλαπάκι ανάμεσα σε οδηγό-συνοδηγό που ανοιγοκλείνει κι αυτό αποκλειστικά ηλεκτρικά. Πολύ σόου κι εφέ, αλλά στην πράξη δεν μπορείς να κάνεις τη δουλειά σου. Δεν έχεις πού να βολέψεις το κινητό σου. Ψάχνεις πού θα βάλεις τα κλειδιά του σπιτιού. Το κανονικό ντουλαπάκι είναι πολύ μακριά, πολύ στενό και πολύ βαθύ. Το μεσαίο υποβραχιόνιο, κάτω από τον τεμπέλη, χωράει μόνο τον ασύρματο φορτιστή του κινητού. Ειδικά σε σύγκριση με τα υπόλοιπα ηλεκτρικά που έχουν κάτι σπήλαια, να χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα, εδώ νιώθεις στριμωξίδι.

Και τρίτο, τα οδικά χαρακτηριστικά. Με βάρος πάνω από 2.100 κιλά, χάρη και στη NCM μπαταρία των 91 kWh (87 οι ωφέλιμες), οι τεχνικοί της Nissan έπρεπε να ισορροπήσουν δύο αντικρουόμενες ανάγκες. Να προσδώσουν άνετη απόσβεση, σε ένα όχημα που σε καλομαθαίνει με το πόσο μακριά σε κρατά από το περιβάλλον με την ποιοτική ηχομόνωση. Και ταυτόχρονα να προσφέρει ασφαλή οδική συμπεριφορά στη δύσκολη στιγμή. Αν είναι φορτωμένο, αγγίζει τους 2.5 τόνους, φανταστείτε αδράνεια όταν κάποια στιγμή χάσουν πρόσφυση τα 255άρια ελαστικά στις 20άρες ζάντες. Αναγκαστικά το έχουν σκληρύνει παραπάνω από το επιθυμητό. Οπότε, ενώ σε καλό οδόστρωμα χαζεύεις με την ποιοτική κύλιση, στα μικρά εγκάρσια μπαλώματα των ελληνικών δρόμων που αφθονούν στις μεγαλουπόλεις μας, είναι πιο ξερό από αυτό που θα ήθελες. Με τόσες αναπηδήσεις, θα ορκιζόσουν ότι η πίσω ανάρτηση είναι ημιάκαμπτος άξονας (και μάλιστα όχι από τους καλοκουρδισμένους) κι όχι πολλαπλών συνδέσμων.

απόλαυση στο καλό οδόστρωμα, θα σε κουράσει στην καθημερινότητα. Ίσως να είναι καλύτερα τα πράγματα επιλέγοντας μικρότερες ζάντες

 

Ίσως ευθύνεται το μεγάλο μη αναρτώμενο βάρος των ζαντών. Οπτικά τουλάχιστον, φαίνονται να έχουν πολύ ψωμί και να ζυγίζουν κάτι παραπάνω. Είναι κρίμα που η ανάρτηση χαλά την αγχολυτική εμπειρία. Και να πεις ότι έχει τον παραμικρό σπορ προσανατολισμό; Καθόλου! Είναι μάλιστα επιλογή της εταιρίας να σε κρατά μακριά από τα τεκταινόμενα. Χαρακτηριστική της παραπάνω προσέγγισης είναι η λειτουργία του traction control. Με 300 Nm μόνο μπροστά, το Ariya σπάει εύκολα την πρόσφυση στην ευθεία. Εσύ βλέπεις μόνο την πορτοκαλί ένδειξη στο ταμπλό να αναβοσβήνει και δε νιώθεις καμία άλλη παρενέργεια. Τίποτα. Απλώς μειώνεται ο ρυθμός επιτάχυνσης. Κανένα δράμα, καμία ένταση, τίποτα που θα μπορούσε να ξυπνήσει τα αίματα. Λίγο τράβηγμα στο τιμόνι. Αυτό το μοντέλο έχει φτιαχτεί μόνο για ξεκούραστες κι αμόλυντες μετακινήσεις. Όποιος θέλει σπορ κατασκευές, καλά θα κάνει να περιμένει το Ariya NISMO των 435 ίππων. Θα έχει ενδιαφέρον, γιατί το τιμόνι του μοντέλου δοκιμής είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας, οπότε οι τεχνικοί της Nissan ξεκινούν από μια καλή βάση. Στο στήσιμο όμως θα έχουν πολλή δουλειά.

Το δικό μας με τους 242 ίππους δεν είναι γρήγορο με τα ηλεκτρικά δεδομένα. Καταρχάς, σε γλιστερό οδόστρωμα, δεν μπορεί να βάλει τη δύναμη κάτω και νιώθεις ότι επιταχύνει πολύ αργά. Σε ιδανικές συνθήκες, δεν περιμένεις κάτι καλύτερο από το 7.6″ για το 0-100, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ/ώρα. Ωστόσο, με δεδομένο ότι γενικά σε προδιαθέτει για στρωτή οδήγηση κι ότι δεν ξυπνάει τα πάθη, σπάνια θα αποζητήσεις παραπάνω δύναμη. Αυτό που θα σου λείψει είναι το πραγματικό one-pedal. Έχει μπόλικη ανάκτηση κι επιτυγχάνει στρωτή αβίαστη οδήγηση στον ανοιχτό δρόμο. Αλλά όταν πέφτει η ταχύτητα, απενεργοποιείται και πρέπει να σηκώσεις το πόδι σου για να πατήσεις φρένο ώστε να σταματήσεις. Ας ελπίσουμε ότι σε κάποια μελλοντική αναβάθμιση, θα υπάρχει επιλογή ώστε να διαλέγει ο οδηγός τι τον βολεύει.

Ένα από τα ομορφότερα ηλεκτρικά SUV. Με ποιοτικό καλαίσθητο εσωτερικό, φέρνει νέα πράγματα στην κλάση

 

Παρά τα παραπάνω χτυπητά ελαττώματα, το Ariya είναι από τα αξιόλογα ηλεκτρικά SUV και πετυχαίνει κάτι πολύ σπάνιο: να διαφοροποιηθεί από το Model Y. Σχεδόν σε όλα τα μοντέλα της κατηγορίας, στο τέλος της δοκιμής αναρωτιέμαι γιατί να τα προτιμήσει κάποιος αντί για το Tesla. Όλα προσπαθούν να κάνουν ό,τι κι εκείνο, αλλά το κάνουν χειρότερα. Οπότε; Το Ariya επενδύει στον αισθητικό τομέα και προσφέρει κάτι που το κάνει να ξεχωρίζει. Είναι όμορφο κι ελκυστικό, τόσο βλέποντάς το, όσο κι όταν το ζεις στην καθημερινότητα. Στοιχεία που για μερικούς αγοραστές ίσως κάνουν τη διαφορά και το προτιμήσουν. Αν ο κάτοχος χωράει στο εσωτερικό του και δεν ενοχλείται από τις χειρότερες επιδόσεις, την μπροστινή κίνηση, την απουσία σπορ χαρακτήρα και την άνεση της ανάρτησης (άλλωστε, ούτε το Model Y έχει σπουδαία άνεση), τότε το Ariya είναι μια πρόταση που έχει τον δικό της χαρακτήρα κι αυτό είναι μόνο ευπρόσδεκτο.

Κι έχει κι αξιοπρεπή αυτονομία. Ναι, με κατανάλωση στις 20,7 kWh ανά 100 km, διανύει πάνω από 400 χιλιόμετρα πριν αποζητήσει πρίζα. Στο ταξίδι, με το ACC καρφωμένο στα 120 km/h, καίει 22,3, υπολογίστε πάνω από 350 χιλιόμετρα πριν ψάξετε για ανεφοδιασμό. Παρ΄ ότι με Cd 0.297, δεν το λες αεροδυναμικό. Η επίσημη αυτονομία κατά WLTP ανέρχεται στα 533 km. Νούμερο στον μέσο όρο για την κατηγορία, από τη στιγμή που υπάρχουν ανταγωνιστές που προσφέρουν 600 km (όπως το πισωκίνητο Model Y Long Range).

Και πόσο κοστίζει, θα ρωτήσει κάποιος; Ξεκινά από τα 52.900 € για το φθηνότερο δικίνητο των 213 ίππων με την μπαταρία των 63 kWh. Εμείς σήμερα δοκιμάζουμε το μοντέλο με τη μεγάλη μπαταρία των 87 kWh, το οποίο έρχεται ως δικίνητο με 242 ίππους (όπως το δημοσιογραφικό) ή ως τετρακίνητο με 306. Το δικό μας ξεκινά από τα 62.900 € (Advance), αλλά η δική μας έκδοση ήταν η πλουσιοπάροχη Evolve Plus στα 70.700 €. Στις παραπάνω τιμές δε συνυπολογίζουμε την κρατική επιδότηση κι η αλήθεια είναι πως με τέτοια τιμολόγηση, το Ariya τοποθετείται στο ακριβό άκρο της κατηγορίας. Πάντως, αυτή την εποχή τρέχει ένα προωθητικό πρόγραμμα που κατεβάζει την τιμή κατά πέντε χιλιάρικα, καθιστώντας το Ariya πιο ανταγωνιστικό.

ΜοντέλοNissan Ariya
Έκδοση87 kWh 2WD Evolve PLUS
Τιμή από62.900€
Τιμή μοντέλου δοκιμής70.700€
Τύπος αμαξώματοςSUV
ΚαύσιμοΗλεκτρισμός
Κινητήραςένας ηλεκτροκινητήρας
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ/ώρα7.6"
Μέγιστη ταχύτητα160 χλμ/ω
Κατανάλωση δοκιμής20.7 kWh/100 χλμ
Αυτονομία417 χλμ
Αυτονομία (WLTP)533 χλμ
Κατανάλωση καυσίμου - Μικτός κύκλος18.2 kWh/100 χλμ
Θέση του κινητήραΕμπρός και Εγκάρσια
Ωφέλιμη χωρητικότητα μπαταρίας87 kWh
Συνολική χωρητικότητα μπαταρίας91 kWh
Κίνησημπροστά
Κιβώτιοαυτόματο
Σχέσεις1
Εμπρός ανάρτησηΓόνατα McPherson
Πίσω ανάρτησηΠολλαπλών συνδέσμων
Ελαστικά255 / 45 / 20
Στροφές τιμονιού από άκρη σε άκρη2.5
Μήκος4.595 χιλιοστά
Πλάτος1.850 χιλιοστά
Ύψος1.660 χιλιοστά
Μεταξόνιο2.775 χιλιοστά
Απόσταση από το έδαφος170 χιλιοστά
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd)0.297
Βάρος2.121 κιλά
Χώρος αποσκευών468 λίτρα
Βαθμολογία EuroNCAP
Περισσότερα Άρθρα