Nissan Juke 1.0 DIG-T manual N-Connecta

"Στη χειροκίνητη εκδοχή του, το Nissan Juke απεμπολεί τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, χωρίς καμία ιδιαίτερα χαμηλότερη κατανάλωση. Προτιμήστε χωρίς δεύτερη σκέψη το αυτόματο DCT."

60%
Awesome
  • ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ CarTalk.gr

Αγαπάμε το Nissan Juke. Πάνε 2+ χρόνια από τότε που δοκιμάσαμε την αυτόματη έκδοση των 1.000 κ.εκ. και 15 μήνες που βάλαμε χέρι στο υβριδικό 1.6. Στο θερμικό, μας κέρδισε ο οδηγοκεντρικός του χαρακτήρας, ενώ απολαύσαμε το πώς αποδίδει το full hybrid όταν το πιέζεις. Έναν τομέα στον οποίο υστερεί ακόμα η συντριπτική πλειοψηφία των υβριδικών. Στο μεταξύ, το δημοφιλές ιαπωνικό B-SUV υποβλήθηκε σε facelift, με τις αλλαγές να εστιάζονται στον εκμοντερισμό της καμπίνας. Αλήθεια, διαβάστε και μόνοι σας το Δελτίο Τύπου της Nissan και θα δείτε ότι στην πράξη δεν πρόκειται για πλήρες facelift, πιο πολύ για ρετουσάρισμα που προκύπτει από ένα model year σε αυτό της επόμενης χρονιάς.

με τις μαύρες πινελιές να κάνουν όμορφη αντίθεση με το λευκό αμάξωμα, παρκάρει χωρίς κόμπλεξ στα ακριβότερα στέκια

 

Ακόμα κι έτσι, η ελληνική αντιπροσωπεία έβγαλε δημοσιογραφικό μοντέλο για το ανανεωμένο Juke και καθώς ήταν ένας συνδυασμός που δεν είχαμε δοκιμάσει (1.000άρι με χειροκίνητο κιβώτιο), δε χάσαμε την ευκαιρία να το υποβάλλουμε στα γνωστά μας μαρτύρια. Αναφορικά με τις αλλαγές, κρίνονται άκρως επιτυχημένες. Το εσωτερικό που αντικρίζει ο οδηγός είναι σαφώς αναβαθμισμένο, μιμούμενο τις οθόνες που συναντάμε σε Qashqai και X-Trail. Με όμορφα γραφικά, πολλή πληροφορία κι ένα infotainment που δε θυμάμαι να έχω ξανασυναντήσει σε μη premium B-SUV. Δε βαυκαλιζόμαστε ότι τα έχουμε οδηγήσει κι όλα, άλλωστε έχουμε ξαναγράψει ότι δημοσιογραφικά μοντέλα που δεν καλύπτονται από μικτή ασφάλεια, δεν παρελαύνουν εδώ κι ενάμιση χρόνο σε αυτή τη σελίδα. Αντιπροσωπείες που δε μας σέβονται και μας βάζουν σε ρίσκο χιλιάδων ευρώ για να γλιτώσουν πενταροδεκάρες, δεν μπορούν να αξιώνουν προβολή.

Σπάω το κεφάλι μου και δεν μπορώ να θυμηθώ ανταγωνιστικό μοντέλο που να έχει ασύρματο Andoid Auto και ασύρματο φορτιστή. Και μάλιστα, όχι στην πιο βαρυφορτωμένη έκδοσή του, αλλά στην τρίτη από τις πέντε. Σε συνδυασμό με το ποιοτικό δέρμα που καλύπτει τα άνω σημεία του ταμπλό, αυτό που προσλαμβάνεις είναι καλαίσθητο και ποιοτικό. Προφανώς στα χαμηλά θα βρεις σκληρά πλαστικά, αλλά αυτό πλέον είναι κοινός τόπος για την κατηγορία. Κατά τα άλλα, ισχύουν όσα έχουμε γράψει κατά καιρούς: δε συγκαταλέγεται στα ευρύχωρα B-SUV αναφορικά με τους πίσω επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών είναι πολύ καλύτερος συγκριτικά, με 420+ λίτρα.

Από εκεί και πέρα, αν κάποιος θέλει να καρπωθεί στην πράξη τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του Nissan Juke, ας κάνει τη χάρη στον εαυτό του να αγοράσει το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Όπως ακριβώς διαπιστώσαμε και στο Micra N-sport, μοτέρ και κιβώτιο αποτελούν τους ανασταλτικούς παράγοντες του οδηγικού ταμπεραμέντου. Η Nissan έχει κάνει το ίδιο λάθος που έκανε και με το χειροκίνητο 1.3 Qasqhai. Συνδυάζει ένα άτσαλο auto hold με ένα θεόμακρο κιβώτιο κι ένα μοτέρ που είναι και κούφιο χαμηλά, κάτι που καταλήγει με αρνητικό πρόσημο. Και δε μιλάμε μόνο για κάποιον που θέλει να κυνηγιέται στα βουνά, αλλά και για όποιον επιθυμεί να οδηγεί στρωτά στην πόλη. Σε κάποια σενάρια, η εκκίνηση θέλει μπόλικο πατινάρισμα, ειδικά τις μέρες της δοκιμής με τον κλιματισμό να δουλεύει σεζόν. Αλίμονο αν βρεθείς με λάθος σχέση, δηλαδή 2α και να ρολάρεις με 10-15 σε εκείνο το ΣΤΟΠ που έχει ορατότητα. Το οξύμωρο είναι ότι η ένδειξη αλλαγής στο ταμπλό θεωρεί ότι κάτω από το καπό φωλιάζει κάνας V6 3.5 λίτρων, με ροπή από το ρελαντί. Νιώθεις το μοτέρ να ψυχοραγγεί στις χαμηλές σαλ. και το ψηφιακό βελάκι σε παρακαλάει να ανεβάσεις! 

το 7άρι αυτόματο σουλουπώνει τις αδυναμίες του κινητήρα. Το 6άρι χειροκίνητο τις μεγενθύνει

 

Όταν θες να το κυνηγήσεις, τότε το άχρωμο ηχητικά μοτέρ κι ο βαρύς σφόνδυλος που αργεί να ρίξει τις σαλ., χαλάνε τη συνταγή. Το καλύτερό του είναι η στρωτή οδήγηση στον ανοιχτό δρόμο. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με το χειροκίνητο Qasqhai, τότε προφανώς κρατάς το μοτέρ πάνω από τις 2-2.500 σαλ., όπου τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα. Και πάλι χρειάζεται να κατεβάσεις σε συνθήκες που απλώς θα αρκούσε να τερματίσεις το γκάζι. Αλλά τι να κάνει το έρμο το τρικύλινδρο με τέτοιο γρανάζωμα… Η 3η σκάει στα 140, η 5η δίνει σχεδόν 40 χλμ/ώρα στις 1.000 σαλ. κι υπάρχει άλλη μία ακόμα σχέση προς τα πάνω. Και να φορούσε και σασμάν που να είναι η χαρά της ζωής στο ανεβοκατέβασμα… Πρόκειται για τερτίπια των κατασκευαστών που προκειμένου να ρίξουν το επίσημο νούμερο της κατανάλωσης και των ρύπων και να γλιτώσουν ένα κάρο λεφτά από περιβαλλοντικά πρόστιμα, κυκλοφορούν ένα σύνολο που αποδίδει μεν σε εργαστηριακό επίπεδο, αλλά πλήττει έντονα την καθημερινή συμβίωση. Και να πει κανείς ότι καίει λίγο, κάθε άλλο.

8.0 μέση και 6.5 στο ταξίδι με 120 km/h σταθερά

 

Σε μια εποχή που τα 4 και 5 λίτρα στα 100 είναι κοινός τόπος για αρκετά B-SUV, που κάποια από αυτά καταναλώνουν υγραέριο που κοστίζει σχεδόν τρεις φορές κάτω από τη βενζίνη, το Juke δεν επωφελείται καν μιας ήπια υβριδικής προσέγγισης. Είχαμε κάψει περί τα 8.6 λίτρα με το αυτόματο 1.000άρι και λίγο παρακάτω στα στρογγυλά 8άρια είμαστε και τώρα. Σε πιο ήπιες καιρικές συνθήκες, με ένα πιο στρωμένο μοτέρ (μας παραδόθηκε με μόλις 6 χλμ. στο οδόμετρο, τσίμα-τσίμα να πάνε μέχρι το βενζινάδικο να το φουλάρουν οι άνθρωποι), τα πράγματα ίσως θα ήταν λίγο καλύτερα. Αλλά όχι κάποια σημαντική διαφορά, άντε να ήταν στα ψηλά 7άρια. Και βέβαια, όταν έρθει η ώρα της μεταπώλησης, ποιος θα θέλει σε 5-10 χρόνια ένα μη υβριδικό, μη αυτόματο, μη οδηγοκεντρικό μοντέλο;

αν θες Juke, θα το κάνεις προφανώς για να βγάζεις γούστα στον επαρχιακό. Ε, το αυτόματο είναι καλύτερο σε αυτό

 

Αν λοιπόν είστε διατεθειμένος να πληρώνετε ακριβότερα για να βγάζετε γούστα, προφανώς το κάνετε επειδή θέλετε ένα οδηγοκεντρικό B-SUV. Μόνο τότε έχει νόημα να του συγχωρήσετε την υψηλότερη κατανάλωση (γιατί να τη λουστείς, αν δεν έχεις σπορ βλέψεις;), οπότε με απόλυτη ευθύτητα συστήνουμε το αυτόματο Juke. Με επτά σχέσεις, πιο σωστή κλιμάκωση, ταχύτερες αλλαγές και με το κιβώτιο να κρύβει τα κουσούρια του μοτέρ χαμηλά, το όλο στήσιμο βρίσκει άξιο σύμμαχο στη μετάδοση. Οι διαφορές στην κατανάλωση είναι μικρές, ενώ θα είναι πολύ ανώτερο και στα καθημερινά αγώγια. Μην το σκέφτεστε στιγμή, τα 2.000 € αξίζουν και με το παραπάνω την επιπλέον δαπάνη. Έτσι κι αλλιώς, όταν έχεις φτάσει τόσο ψηλά, στα 27 χιλιάρικα, τι ψυχή έχουν άλλα δύο για να έχεις ένα σημαντικά πληρέστερο προϊόν;

ΜοντέλοNissan Juke
Έκδοση1.0 DIG-T manual N-Connecta
Τιμή από23.400€
Τιμή μοντέλου δοκιμής26.900€
Τύπος αμαξώματοςSUV
ΚαύσιμοΒενζίνη
Κινητήραςτούρμπο
Κύλινδροι3
Κυβικά999 κ.εκ.
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ/ώρα10.7"
Μέγιστη ταχύτητα180 χλμ/ω
Κατανάλωση δοκιμής8.0 λίτρα/100 χλμ
Αυτονομία575 χλμ
Κατανάλωση καυσίμου - Μικτός κύκλος6 λίτρα/100 χλμ
Εκπομπές CO2 (WLTP)135 γρ/χλμ
Συνολική ισχύς114 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Συνολική ροπή200 Nm στις 3.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ταχύτητα περιστροφής6.200 σ.α.λ.
Θέση του κινητήραΕμπρός και Εγκάρσια
Κίνησημπροστά
Κιβώτιοχειροκίνητο
Σχέσεις6
Εμπρός ανάρτησηΓόνατα McPherson
Πίσω ανάρτησηΗμιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένααεριζόμενα δισκόφρενα
Πίσω φρέναδισκόφρενα
Ελαστικά215 / 60 / 17
Διάμετρος στροφής10.57 μέτρα
Στροφές τιμονιού από άκρη σε άκρη2.5
Μήκος4.210 χιλιοστά
Πλάτος1.800 χιλιοστά
Ύψος1.595 χιλιοστά
Μεταξόνιο2.636 χιλιοστά
Απόσταση από το έδαφος172 χιλιοστά
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd)0.32
Βάρος1.245 κιλά
Χώρος αποσκευών422 λίτρα
Ντεπόζιτο46 λίτρα
Βαθμολογία EuroNCAP
Περισσότερα Άρθρα