
Nissan Juke 1.0 P-T DCT N-Connecta
"Το αυτόματο διπλού συμπλέκτη διορθώνει τα κουσούρια του χειροκίνητου. Όμως, το Juke παραμένει πολύ πιο ανταγωνιστικό όταν οδηγιέται γρήγορα παρά ομαλά. Κάτι που ελάχιστοι αγοραστές της κατηγορίας επιζητούν κι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν."
- ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ CarTalk.gr
Στη χειροκίνητη εκδοχή του, το Nissan Juke απεμπολεί τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, χωρίς καμία ιδιαίτερα χαμηλότερη κατανάλωση. Προτιμήστε χωρίς δεύτερη σκέψη το αυτόματο DCT. Έτσι γράφαμε τον περασμένο Ιούνιο, όταν δοκιμάσαμε το χειροκίνητο χιλιάρι Juke. Το συνηθίζει η Nissan στα χειροκίνητα μοντέλα της. Να βάζει μια πολύ μακριά τελική σχέση μετάδοσης και με άτσαλο auto hold κι ένα μοτέρ που είναι κούφιο χαμηλά, να καταλήγεις να μην μπορείς να οδηγήσεις στρωτά μέσα στην πόλη.
Καλά, και πώς προτείνεις το αυτόματο, αφού δεν το είχες δοκιμάσει ακόμα; Ακούγεται λογικοφανής απορία, αλλά δεν ισχύει. Μπορεί όταν δοκιμάσαμε το facelift Juke να μην είχαμε οδηγήσει το αυτόματο, αλλά το Juke DCT ήταν από τα πρώτα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε εν τη γενέσει του CarTalk. Σιγά τις αλλαγές που έφερε το facelift. Οδηγοκεντρικό B-SUV με αυτόματο κιβώτιο που λύνει τα χέρια στο μποτιλιάρισμα, έγραφε το τότε συμπέρασμα, 5 Μαρτίου του 2022. Έκτοτε, τα πράγματα έχουν αλλάξει λίγο. Η ηλεκτροκίνηση έχει εισβάλλει πιο έντονα στη ζωή μας. Αλλά και για όποιον επιμένει στο πρατήριο, πάλι υπάρχουν αλλαγές. Τα 8.6 λίτρα που έκαιγε πριν από τρία χρόνια ήταν ήδη αρκετά. Και τότε υπήρχε το Yaris Cross αλλά σήμερα, τα 8+ λίτρα φαντάζουν ακόμα πιο παράταιρα. Επιπλέον, η λειτουργία του διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου φαινόταν φυσιολογική για τα τότε δεδομένα. Βλέπετε, το κρίναμε με βάση τα DSG της Volkswagen. Σήμερα, μετά κι από την πολύ πρόσφατη εμπειρία μας με το κιβώτιο της Hyundai, αναθεωρούμε. Η αργή απόκριση στην εκκίνηση δε δικαιολογείται πλέον ως κουσούρι των διπλού συμπλέκτη, αφού στο Bayon συναντούμε μια πιο προσεγμένη προσέγγιση. Που δεν αργεί στο ξεκίνημα κι αλλάζει ακόμα πιο γρήγορα και βουτυρένια τις σχέσεις. Που δεν τραντάζει όλο το αυτοκίνητο όταν το μπερδέψεις. Δηλαδή σκέψου ότι ξεκινάς να επιταχύνεις και τη στιγμή που είναι έτοιμο από 1η να βάλει 2α, χρειάζεται να φρενάρεις. Θα χάσει τα αυγά και τα πασχάλια και θα νιώσεις έναν κραδασμό που θυμίζει άπειρο οδηγό που πάει να του σβήσει. Είναι η στιγμή που θα πρέπει να ξανακατεβάσει έντρομο σε 1η.

Εκεί που δεν έχει αντίπαλο το Juke είναι στα paddles πίσω από το τιμόνι, που σου προσφέρουν άκοπα ανεβοκατεβάσματα. Καλά, δεν έχουν όλα τα αυτόματα; θα αναρωτηθείς.Όχι, για παράδειγμα οι Κορεάτες τα τσιγκουνεύτηκαν και δεν τα τοποθέτησαν στο μικρό τους crossover. Αλλά και στη Nissan ήταν λίγο καρμίρηδες: δεν υπάρχει μια επιλογή στον λεβιέ που να γυρίζει στη χειροκίνητη ρύθμιση. Μόνο όταν αγγίξεις τα αυτάκια. Αλλά αυτά και κρατούν τη χειροκίνητη διάταξη για λίγο, για μερικά δευτερόλεπτα. Μετά, ξαναγυρίζουν στο D. Άρα, όταν θες να κυνηγήσεις λίγο την ουρά σου, πρέπει να έχεις στο νου σου όταν πρέπει να παίζεις τακτικά μαζί τους. Αλλιώς, το αυτόματο γυρνάει στον… αυτόματο και δεν μπορείς να δεις στον πίνακα τι σχέση έχεις μέσα.
Κι είναι κρίμα, γιατί με το Sport πρόγραμμα οδήγησης, το Juke είναι από τα λίγα B-SUV που μπορεί να πλησιάσει το Puma σε οδηγοκεντρική προσέγγιση. Δεν το φτάνει, αλλά δείχνει ότι φτιάχτηκε για αυτόν που δε ζητά την αέρινη αγχολυτική “περπατησιά” του Yaris Cross. Με την ηλεκτρική λειτουργία και τους απαλούς τρόπους. Ειδικά στο Sport, το Juke πετάει από το παράθυρο τον Ζαμπούνη και σηκώνει τα μανίκια για τσαμπουκά. Το τιμόνι βαραίνει, οι κλίσεις είναι περιορισμένες, οι 19άρες βγάζουν πρόσφυση, η Nissan κλείνει το μάτι στον ανήσυχο αγοραστή της κατηγορίας. Βάρτα μόνο μην έχει ανωμαλίες μες στη στροφή, η ανάρτηση δουλεύει σωστά μόνο στο άριστο οδόστρωμα. Έτσι που είναι τσαμπουκαλεμένο, στο παραμικρό πάτημα του γκαζιού, τινάζεται υπέρμετρα μπροστά. Παραδίνει εντολή για γκάζι. Η συνέχεια προφανώς δεν είναι αντίστοιχη, 114 ίππους έχει στο κάτω-κάτω. Όχι 200. Αλλά η έξυπνη κλιμάκωση κολακεύει το σύνολο. Σκεφτείτε ότι στην αυτόματη λειτουργία, με το πόδι στο πάτωμα, έχει βάλει 4η πριν τα 100.
Ταιριάζει περισσότερο στον νεότερο, που δεν έχει και πολλές οικογενειακές υποχρεώσεις. Στο Juke κάθεσαι κάπως πιο ταμπουρωμένος σε σχέση με τα υπόλοιπα B-SUV, σε μια θέση οδήγησης λίγο πιο κουπεδίζουσα, πιο πολεμική. Οι χώροι για τους πίσω δεν επαρκούν για μια μέση οικογένεια, εκτός κι αν τα πιτσιρίκια είναι πολύ μικρά. Αλλά και πάλι, δε θα καταφέρεις να κουμπώσεις τη ζώνη αν το παιδικό κάθισμα είναι λίγο φαρδύ. Μπα, τούτο δω το Nissan απευθύνεται σε όσους βράζει το αίμα τους. Σιγά μην πάρει και φωτιά, με 114 ίππους. Εντάξει, τα νούμερα είναι αμείλικτα αλλά για την ονομαστική του ισχύ, το Juke πάει ψυχωμένα. Και σε σύγκριση με το χειροκίνητο, είναι πιο σωστό σε λειτουργία, με το 7άρι να καλύπτει τα κενά του μοτέρ και να μη μένεις πουθενά ξεκρέμαστος. Το απολαμβάνεις περισσότερο στον ανοιχτό δρόμο κι όταν το πιέζεις. Στην καθημερινότητα, το σταμάτα-ξεκίνα δεν ανήκει στα φόρτε του. Όταν σβήσει το μοτέρ, αργεί να επανεκκινήσει. Κι η σύμπλεξη της 1ης είναι μια μικρή μανούρα, θα τις φας τις κόρνες από τους πίσω. Οι δε 19άρες κοπανάνε παντού και πάντα. Σα να ασφυκτιά στα καθημερινά αγώγια, προτιμάει σαφώς τα ανοιχτά κομμάτια και την πιο εμπνευσμένη οδήγηση. Εντάξει, δε μεταμορφώθηκε σε Puma ST αλλά για τα δεδομένα της κλάσης, ξεχωρίζει από τον σωρό.
Το θέμα είναι πόσοι από τους αγοραστές B-SUV αποζητούν μια τέτοια νεανίζουσα προσέγγιση. Και πόσοι έχουν την πρόθεση να την πληρώσουν χρυσή. Και για να την αποκτήσουν (το αυτόματο Juke ξεκινά από τα 27.400 €). Και για να την κινήσουν, η μέση τιμή κατανάλωσης ήταν στα 8.1 λίτρα στα 100 χλμ. Στη δε έκδοση N-Design του δημοσιογραφικού, με τα ημι-μπάκετ και το εξαιρετικό ηχοσύστημα, υπολογίζεις ένα 30άρι. Ναι, όπως το διαβάζεις. Με τρανταχτές απουσίες στον εξοπλισμό, όπως την ειδοποίηση τυφλού σημείου, το Adaptive Cruise Control και μια κάμερα που με πήγε πίσω, σε χρόνια Ρετιρέ. Χωρίς την παραμικρή υβριδική υποβοήθηση, που θα γλύκαινε λίγο στο πρατήριο και θα καταστούσε λίγο πιο εύκολη τη μεταπώληση. Άντε να πουλήσεις ένα αμιγώς βενζινοκίνητο μοντέλο σε πέντε χρόνια, το 2030. Πάντως, στον αυτοκινητόδρομο, δεν καίει παράλογα (αρκεί να πηγαίνεις μετρημένα). Με σταθερά 120 χλμ/ώρα στο cruise control, καίει 6.5 λίτρα με το μοτέρ να γυρίζει στις 2.500 σαλ. Πιο πολύ σε ενοχλεί η αεροδυναμική βαβούρα παρά η κατανάλωση. Αν όμως το πατήσεις και σταθεροποιηθείς στα 140, τότε η κατανάλωση εκτοξεύεται πάνω από τα 9.5 λίτρα. Με το σχωρεμένο 1.5 dCi της Renault, θα ήταν στα 6άρια σε τέτοια ταχύτητα. Και με τη διαφορά στη μάνικα, μιλάμε για το μισό κόστος κίνησης.

Εν κατακλείδι, για όποιον θέλει ένα αυτοκίνητο για οικογενειακή χρήση, για να κάνει τη δουλειά του βρε αδερφέ, το αδερφό Qasqhai έχει πολύ περισσότερο νόημα. Ειδικά από τη στιγμή που τρέχει μια προσφορά, που ρίχνει την εισαγωγική χειροκίνητη 1.3 έκδοση στα 27.400 €. Όσα ακριβώς κοστίζει το φθηνότερο αυτόματο Juke, το οποίο έχει αρχίσει να δείχνει τα χρόνια του, αν και το πρόσφατο facelift τού δίνει μια ανάσα ζωής.

Μοντέλο | Nissan Juke |
---|---|
Έκδοση | 1.0 P-T DCT N-Connecta |
Τιμή από | 27.400€ |
Τιμή μοντέλου δοκιμής | 29.690€ |
Τύπος αμαξώματος | SUV |
Καύσιμο | Βενζίνη |
Κινητήρας | τούρμπο |
Κύλινδροι | 3 |
Κυβικά | 999 κ.εκ. |
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ/ώρα | 10.7" |
Μέγιστη ταχύτητα | 180 χλμ/ω |
Κατανάλωση δοκιμής | 8.1 λίτρα/100 χλμ |
Αυτονομία | 574 χλμ |
Κατανάλωση καυσίμου - Μικτός κύκλος | 6.0 λίτρα/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 (WLTP) | 135 γρ/χλμ |
Συνολική ισχύς | 114 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ. |
Συνολική ροπή | 200 Nm στις 3.000 σ.α.λ. |
Μέγιστη ταχύτητα περιστροφής | 8 σ.α.λ. |
Θέση του κινητήρα | Εμπρός και Εγκάρσια |
Κίνηση | μπροστά |
Κιβώτιο | αυτόματο |
Τύπος αυτόματου κιβωτίου | διπλού συμπλέκτη |
Σχέσεις | 7 |
Εμπρός ανάρτηση | Γόνατα McPherson |
Πίσω ανάρτηση | Ημιάκαμπτος άξονας |
Εμπρός φρένα | αεριζόμενα δισκόφρενα |
Πίσω φρένα | δισκόφρενα |
Ελαστικά | 225 / 45 / 19 |
Διάμετρος στροφής | 10.57 μέτρα |
Στροφές τιμονιού από άκρη σε άκρη | 2.6 |
Μήκος | 4.210 χιλιοστά |
Πλάτος | 1.800 χιλιοστά |
Ύψος | 1.593 χιλιοστά |
Μεταξόνιο | 2.636 χιλιοστά |
Απόσταση από το έδαφος | 172 χιλιοστά |
Βάρος | 1.268 κιλά |
Χώρος αποσκευών | 422 λίτρα |
Ντεπόζιτο | 46 λίτρα |
Βαθμολογία EuroNCAP | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |