Nissan Qashqai E-Power – 1 χρόνος χρήσης

Αναγνώστης μας κλείνει ένα χρόνο με το full υβριδικό του Nissan και καταγράφει τις εντυπώσεις του:

 

7.127 χιλιόμετρα χωρίς σοβαρά θέματα. Η συνολική κατανάλωση είναι στα 5.8 λίτρα στα 100 χλμ. (ένδειξη υπολογιστή ταξιδίου), με σχεδόν μισά χιλιόμετρα σε εθνική οδό κι υπεραστικά εντός Αττικής (Παλλήνη, Πόρτο Ράφτη, Λαύριο, Ωρωπό κ.ά.) και το άλλο 50% εντός Αθηνών (από Πεντέλη έως Βουλιαγμένη κι από Νίκαια-Περιστέρι έως Βριλήσσια).

Από πλευράς οδηγικής συμπεριφοράς δείχνει την ισχύ του στο δρόμο όποτε το ζητήσεις και με τον τρόπο που επιθυμείς (προοδευτικό ή δυναμικό ανάλογα το πάτημα στο γκάζι). Πολύ ικανοποιημένος και με το αυτόματο κιβώτιό του (αθόρυβο κι ομαλής λειτουργίας). Κρατήματα κι άνεση σε αρμονική συνύπαρξη για το χαρακτήρα του ως crossover, το τιμόνι όχι κορυφαίο αλλά με αρκετά καλή αίσθηση (θα το ήθελα με λίγο περισσότερη πληροφόρηση). Φρένα επαρκή και με επίσης καλή αίσθηση (χάνουν λίγο όμως όταν ενεργοποιήσεις το e-pedal, ειδικά σε βρεγμένο οδόστρωμα το αποφεύγω). Πολύ ωραία κι η αίσθηση EV όταν στο επιτρέπει η φόρτιση της μπαταρίας (εύκολα κάνει 3-4 χλμ. απόσταση, με μέση τιμή τα ~5 χλμ. κι αν το μάθεις σε κάποιες διαδρομές αγγίζεις και τα 8).

Όσον αφορά την ταχύτητα που μπορείς να πας με ev, έχω δει μέχρι 115 χλμ/ώρα -με eco mode- σε ευθεία της Εθνικής. Επίσης, τριγμοί κι εσωτερικοί θόρυβοι δεν υπάρχουν ούτε εμφανίστηκαν στην πορεία, το πιο ήσυχο απ’ όσα είχα ως τώρα με εξαίρεση λίγο τον ήχο τροχασμού από τα 120 και πάνω. Ποιότητα εσωτερικού αναβαθισμένη σημαντικά. Πολύ βολικό που οι πόρτες ανοίγουν σχεδόν 90 μοίρες. ADAS πολύ καλά τα blind spot,FCW και ACC, χρήζει βελτίωσης το lane departure.

Τώρα στα αρνητικά θα ανέφερα:

1) τον ήχο που κάνει η γεννήτρια για να φορτίσει την μπαταρία όταν αδειάσει (μοιάζει με diesel σε ρελαντί), όμως ευτυχώς διαρκεί 2-3 λεπτά, κυρίως στο κρύο πρωϊνό ξεκίνημα. Το ψηλοσυνηθίζεις βέβαια, αλλά υφίσταται.

2) Η ευθυγράμμιση της πόρτας χώρου αποσκευών έγινε μάλλον με το μάτι από το εργοστάσιο, χάνει 1-2mm στο ύψος του πίσω φαναριού δεξιά. Διορθώνεται εύκολα στο service κι έχει διορθωθεί στα νέα αμάξια που παρήχθησαν από φέτος, αλλά ήμαρτον οι Αγγλάρες, λίγο πιο προσεκτικοί θα μπορούσαν να είναι.

3) Το πιο σημαντικό κατ’εμέ: αν ξεκινήσεις με αφόρτιστη μπαταρία, μέχρι να πιάσει ένα α επίπεδο φόρτισης θα δεις στιγμιαία κάτι 17άρια-18+ καταναλώσεις, που αν κάνεις μόνο 2-3 χλμ. θα μπει ελάχιστα το ev και θα μείνεις με 9-10άρια στο τέλος της μικρής αυτής απόστασης. Απ΄τη στιγμή που φορτίζει όμως πάνω από 40-50% κρατά ικανοποιητικά τη φόρτιση κι η κατανάλωση πέφτει ραγδαία. Σε πιο μεγάλες αστικές κι επαρχιακές διαδρομές βλέπεις να λειτουργεί καλύτερα το σύστημα.

Γενικά είμαι ευχαριστημένος από το αμάξι (κι ας ελπίσουμε να παραμείνω). Μπορείς να κινηθείς από σβέλτα έως ευχάριστα κι ασφαλέστατα σε ταξίδι και να γλιτώνεις αξιόλογη κατανάλωση καυσίμου αστικά. Στο ταξίδι με 120-130, το υπολογίζω στα 7.5-8 λίτρα στα 100. Αν ήθελα κάτι να αλλάξω θα ήταν οι διαστάσεις του. 4-5 εκατοστά πιο κοντό και 2-3 λιγότερο πλάτος θα ήταν ιδανικά για μένα. Η τιμή αγοράς του βέβαια είναι υψηλή ακόμη και μετά τις εκπτώσεις που έγιναν το τελευταίο εξάμηνο.

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)

Περισσότερα Άρθρα