NSU P10 είναι ένα άγνωστο τετραγωνισμένο Audi station wagon

Η ιστορία ξεκινά με τη γερμανική NSU, η οποία συγχωνεύτηκε με την Auto Union το 1969 και τελικά έγινε αυτό που γνωρίζουμε σήμερα ως Audi. Η Quintanar, ο Ουρουγουανός εισαγωγέας, αποφάσισε ότι χρειαζόταν κάτι λίγο μεγαλύτερο από το NSU Prinz, ένα δικύλινδρο sedan με τον κινητήρα πίσω που ανταγωνιζόταν μοντέλα όπως το Mini της δεκαετίας του ’60.

Το 1968, άρχισε να φτιάχνει ένα station δικής της σχεδίασης, που ονομαζόταν P6. Με τις πολύ τετραγωνισμένες γραμμές του, τις οποίες σχεδίασε ο Carlos Sotomayor, χρησιμοποίησε τον κινητήρα και τα μηχανικά μέρη από το NSU Prinz. Αυτό σήμαινε ότι το αυτοκίνητο έπρεπε να αρκεστεί σε έναν μικροσκοπικό αερόψυκτο εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα 598 κ.εκ. που απέδιδε μόλις 36 ίππους.

Ωστόσο, η Quintanar κατάφερε να πουλήσει 140 P6 σε ένα χρόνο. Ο εισαγωγέας διαπίστωσε ότι χρειαζόταν περισσότερη ισχύς και μετέφερε ένα αμάξωμα στα κεντρικά γραφεία της NSU στο Neckarsulm της Γερμανίας, έτσι ώστε οι μηχανικοί να βρουν έναν τρόπο να χωρέσουν τον μεγαλύτερο, τετρακύλινδρο κινητήρα από το Prinz 1000 στο wagon αμάξωμα. Δυστυχώς, οι τεχνικοί της NSU διαπίστωσαν ότι ο κινητήρας των 996 κ.εκ. δεν μπορούσε να χωρέσει στο καπό του P6. Ο μόνος τρόπος που μπορούσαν να τον στριμώξουν στο αυτοκίνητο ήταν να καταλάβουν το μεγαλύτερο μέρος του χώρου αποσκευών.

Προς μεγάλη έκπληξη των μηχανικών της NSU, αυτό έγινε αποδεκτό από τους αξιωματούχους του Quintanar, κι το μεγαλύτερο μέρος του πίσω όγκου καταλαμβάνεται στην πραγματικότητα από τον κινητήρα, αφήνοντας λίγο χώρο για τις αποσκευές.

Ωστόσο, αυτό σήμαινε ότι το νέο NSU P10 “Uruguay” απέδιδε τώρα 43 ίππους και μπορούσε να πιάσει τελική ταχύτητα 120 χλμ/ώρα. Μεταξύ της έναρξης των πωλήσεων και του 1971, όταν η NSU αποχώρησε από την Ουρουγουάη, η Quintanar κατάφερε να πουλήσει 500 μοντέλα P6 και P10.

Το αρχικό πρωτότυπο P10 που κατασκεύασαν οι μηχανικοί της NSU παραμένει στο Neckarsulm μέχρι σήμερα, ως μέρος της συλλογής ιστορικών οχημάτων της Audi. Το μόνο παράδειγμα που έχει οδηγηθεί ποτέ σε γερμανικούς δρόμους, είναι ένα μικρό αλλά συναρπαστικό κεφάλαιο στην 150χρονη ιστορία της NSU, την οποία η Audi γιορτάζει φέτος.

Περισσότερα Άρθρα