Οδήγηση 15 χιλιόμετρα, 80.000 ζημιά. Πόσο πάει το χιλιόμετρο;
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ένα βίντεο έγινε viral στο YouTube δείχνοντας κάποιον να παραλαμβάνει το νέο του ηλεκτρικό GMC Hummer και να το δοκιμάζει εκτός δρόμου, όπου χτύπησε σε ένα χαντάκι και προκάλεσε σημαντική ζημιά. Τώρα, αναφέρει ότι παρ΄ ότι το ατύχημα δε φαινόταν τόσο τρομερό, θα χρειαστούν σχεδόν 80.000 € για να ξαναγίνει όπως πριν. Μιλώντας στο Road & Track, ο Edmond Barseghian, ο άνδρας που οδηγούσε το Hummer τη στιγμή της σύγκρουσης, παραδέχθηκε ότι το Hummer έχει πάθει ζημιά στο μπροστινό υποπλαίσιο, τα μπροστινά αμορτισέρ χρειάζονται αντικατάσταση, το ίδιο κι ο προφυλακτήρας, ο συμπυκνωτής του A/C και το ψυγείο για το σύστημα ψύξης της μπαταρίας.
Στο πίσω μέρος, τα πράγματα είναι χειρότερα. Το πίσω υποπλαίσιο στράβωσε, με αποτέλεσμα να είναι δυόμισι ίντσες υψηλότερο στη δεξιά πλευρά από ό, τι στην αριστερή πλευρά. Αυτό, με τη σειρά του, έκανε τα πάνελ του αμαξώματος να τσακίσουν και να εμφανιστούν κενά. «Η ζημιά κοστίζει 78.000 $, ανταλλακτικά κι εργασία», είπε ο Barseghian. «Η απόκτηση των ανταλλακτικών ήταν μεγάλο πρόβλημα, επειδή πολλά από τα εξαρτήματα δεν είναι διαθέσιμα. Οπότε το πούλησα σε χαμηλή τιμή». Να θυμίσουμε ότι τα ανταλλακτικά του Hummer είναι πανάκριβα, πρόσφατα είχαμε ασχοληθεί με τα πίσω του φώτα που κοστίζουν όσο ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο!
Για την ακρίβεια, το πούλησε περίπου 80 χιλιάρικα κάτω από την τιμή αγοράς και λέει ότι προτίμησε να τα χάσει παρά να το φτιάξει, γιατί δηλώνει απογοητευμένος από το όχημα, υποστηρίζοντας ότι για το μέγεθος της ζημιάς φταίει το βάρος του. «Ήταν μικρό χτύπημα, πραγματικά δεν ήταν τίποτα σπουδαίο», είπε ο Barseghian. «Αλλά επειδή το ηλεκτρικό pick-up ζυγίζει τόσο πολύ (μόνο η μπαταρία του ζυγίζει περισσότερο από ένα MX-5 και μια Varadero μαζί!), το πλαίσιο καταστράφηκε ολοσχερώς. Επίσης, είχα απενεργοποιημένο το traction control, γιατί ήθελα να κάνω πλαγιολισθήσεις, αλλά αυτό σκληραίνει αυτόματα την ανάρτηση, οπότε δεν είχε καθόλου διαδρομή κι είδαμε το αποτέλεσμα. Δεν ανησυχώ για τις οδηγικές μου ικανότητες», συνέχισε. «Είμαι οδηγός αγώνων IMSA, ενώ έχω τρέξει και σε Rally. Είμαι αρκετά εξοικειωμένος με το να γλιστράω στο χώμα. Έχω περάσει αντίστοιχο χαντάκι με το Subaru Impreza μου, ένα τετράθυρο sedan πολύ χαμηλότερο από το Hummer, και δε συνέβη τίποτα. Ένα τόσο ψηλό όχημα και δεν μπορούσε να το διαχειριστεί; Αυτό είναι αξιολύπητο.»
Η GMC αρνήθηκε να σχολιάσει το γεγονός. Έχουμε ξαναδεί ακροβατικά όπως αυτό στο YouTube, όπου κάποια κανάλια σκόπιμα βλάπτουν ή ακόμα και καταστρέφουν τα αυτοκίνητα για να κερδίσουν προβολές. Όχι όμως στην προκειμένη περίπτωση. «Δεν το έκανα για το YouTube», είπε. «Προφανώς το κανάλι έγινε πιο γνωστό, αυτό είναι το καλό κομμάτι της υπόθεσης. Δεν ανακτώ το ποσό που έχασα. Όλες οι προβολές του βίντεο στο YouTube απέδωσαν περίπου 1.000 $, αλλά εγώ έχασα περίπου 80.000 $ από τη ζημιά. Τουλάχιστον ξέρω ότι τα υπεραυτοκίνητά μου θα είναι ασφαλή για τα επόμενα πέντε χρόνια. Στατιστικά, καταστρέφω ένα αυτοκίνητο κάθε πέντε χρόνια, οπότε χαίρομαι που αυτό συνέβη στο Hummer κι όχι σε ένα από τα υπεραυτοκίνητά μου».