Κι όμως, η Isuzu έφτιαξε κεντρομήχανο pick-up με V12 από την F1

Στην ιστορία του αυτοκινήτου, υπήρξαν ορισμένοι κατασκευαστές που επιχείρησαν να βάλουν έναν κινητήρα F1 σε αυτοκίνητο δρόμου. Η πιο πρόσφατη φυσικά είναι η Mercedes-AMG με το ONE κι έχουμε δει τη Ferrari να κάνει το ίδιο με την F50. Ωστόσο, υπήρξε μια εποχή που η Isuzu εξέλιξε έναν κινητήρα για τη Formula 1 κι αποφάσισε να δημιουργήσει το Como F1 Super Truck, ένα pick-up με κινητήρα F1 κάτω από το καπό. Ναι, καλά διαβάσατε!

Το Como F1 Super Truck είναι ένα από τα πιο εξωφρενικά πρωτότυπα που υπήρξαν ποτέ. Κατασκευάστηκε μόνο ένα αντίγραφο και ξεχώριζε σαν τη μύγα μες στο γάλα σε μια γκάμα από βαρετά οχήματα, για την Isuzu μιλάμε άλλωστε. Κι όμως, η ιαπωνική εταιρία είχε φτιάξει κι άλλα ιδιόμορφα πρωτότυπα. Θυμάστε το SUV VehiCross; Ήταν ένα αγριεμένο 4Χ4 που τελικά μπήκε στην παραγωγή.

Το Super Truck γεννήθηκε ως απότοκο της προσπάθειας της Isuzu να μπει στη Formula 1. Για τον σκοπό αυτό, εξέλιξε κρυφά έναν κινητήρα με την κωδική ονομασία P799WE. Ήταν ένα μοτέρ V12 3.5 λίτρων προδιαγραφών F1 κι απέδιδε 640 ίππους στις 12.500 σαλ.. Καθώς μάλιστα η Team Lotus έψαχνε για προμηθευτή κινητήρα για τη σεζόν του 1992 κι είχε καλές σχέσεις με την Isuzu (η Elan εκείνης της εποχής φορούσε turbo κινητήρα 1.6 λίτρων της Isuzu), το μοτέρ στάλθηκε στη Lotus, η οποία το φόρεσε σε μονοθέσιο για να το δοκιμάσει στο Silverstone το 1991.

Μπορείτε να βρείτε πλάνα εκείνης της δοκιμής στο YouTube, αλλά η συνεργασία δεν προχώρησε, κάτι που ήταν κρίμα καθώς ο κινητήρας είχε αφήσει πολλές υποσχέσεις με το σασί 102C. Η οικονομία της Ιαπωνίας αντιμετώπισε προβλήματα στις αρχές της δεκαετίας του 1990 κι η Isuzu ζημιώθηκε πολύ. Οι Ιάπωνες βρέθηκαν με έναν αγωνιστικό V12 που θα πήγαινε χαμένος, οπότε ποφάσισαν ότι η καλύτερη λύση ήταν να τον φορέσουν σε ένα αυτοκίνητο δρόμου. Ίσως επειδή δεν υπήρχε διαθέσιμο πλαίσιο για να χωρέσει τέτοιο μοτέρ, ίσως επειδή ήταν ήδη μια θεότρελη ιδέα οπότε γιατί να μην την κάνουν ακόμα πιο θεότρελη, ίσως επειδή έφτιαχνε ήδη φορτηγάκια κι εκτός δρόμου οχήματα, η Isuzu αποφάσισε ότι ένα pick-up ήταν το καλύτερο μέρος για να βάλει έναν τέτοιο κινητήρα.

Το αμάξωμα σχεδιάστηκε από τον Simon Cox, τον άνθρωπο που είναι υπεύθυνος για την εξίσου εκκεντρική Cadillac Cien. Οι πόρτες άνοιγαν προς τα πάνω κι αιχμαλώτιζαν τη ματιά όταν το αυτοκίνητο ήταν σταματημένο. Κι όταν ο (τοποθετημένος στη μέση) P799WE V12 έπαιρνε μπρος, τότε απέδιδε περισσότερη ισχύ ακόμα κι από τη McLaren F1. Πόσο κρίμα που δε μετρήθηκαν ποτέ οι επιδόσεις του Como F1 Super Truck…

Η Isuzu ανακοίνωνε πλέον ότι η ισχύς είχε ανέβει στους 740 ίππους (το νούμερο αχνοφαίνεται στο κάτω δεξί μέρος της φωτογραφίας), αφού η εξέλιξη του μοτέρ συνεχίστηκε για μια διετία ακόμα. Φαίνεται ότι η εταιρία δεν είχε εγκαταλείψει ακόμα την ιδέα να βγάλει τον V12 στην παραγωγή. Το Como F1 Super Truck διέθετε τετραθέσια καμπίνα και χώρο αποσκευών, σίγουρα πολύ πιο πρακτικό από τη McLaren, φορούσε και πιο ισχυρό μοτέρ, γιατί όχι λοιπόν;

Το Isuzu Como F1 δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή

Όπως όλοι γνωρίζουμε, το F1 Super Truck δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή. Η Isuzu σύντομα κατάλαβε ότι απλά δε θα ήταν ένα βιώσιμο μοντέλο, ειδικά δεδομένων των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπιζε η Ιαπωνία στο σύνολό της. Επιπλέον, ένα pick-up με κινητήρα F1 V12 θα ήταν σίγουρα πολύ ακριβό κι απαιτητικό στη συντήρηση, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δύσκολα κάποιος θα προτιμούσε να αγοράσει ένα Isuzu από καθιερωμένες εξωτικές μάρκες. Τουλάχιστον, κατάφερε να αποδείξει ότι ως εταιρία είχε πολλές δυνατότητες. Ακόμα και σήμερα, θεωρείται ένας απόλυτα χρηστικός κατασκευαστής, με πρακτικά μοντέλα-εργαλεία αλλά κανένα που να μιλά πραγματικά στην ψυχή του οδηγού.

Το Super Truck είναι μια πραγματικά εξωφρενική ιδέα

Είναι μάλλον απίθανο να δούμε ξανά την Isuzu να παράγει κάτι τόσο ιδιαίτερο. Το Como F1 Super Truck επιδεικνύει ό,τι καλύτερο έχει παράξει ποτέ η μηχανική ικανότητα της Isuzu κι αποδεικνύει πόσο δημιουργικά ήταν τα μυαλά της εταιρίας. Για Ιάπωνες μιλάμε άλλωστε. Σκεφτείτε το λίγο και πάλι: ένα κεντρομήχανο pick-up με κινητήρα από τη Formula 1 από την τελευταία εταιρία που θα περίμενε κανείς να φτιάξει κάτι τέτοιο. Αν το project είχε προχωρήσει, ποιος μπορεί να ξέρει τι θέση θα είχε σήμερα η Isuzu στο αυτοκινητιστικό στερέωμα;

Περισσότερα Άρθρα