Κι όμως, υπάρχει ένα μοναδικό εργοστασιακό Mazda RX-8 cabrio!
Γνωρίζατε ότι η Mazda κάποτε κατασκεύασε ένα και μοναδικό RX-8 cabrio; Το RX-8 βέβαια είναι πασίγνωστο και πολύ δημοφιλές, ειδικά στην πατρίδα μας, καθώς ο χαμηλός του κυβισμός του Wankel τού επέτρεπε να κινείται κάτω από τα ραντάρ του Υπουργείου Οικονομικών. Με φουτουριστική σχεδίαση και τέσσερις πόρτες, κάποτε μπορούσες να το αποκτήσεις στη μικρή έκδοση με 22 χιλιάρικα. Ναι, στα χρήματα που σήμερα δεν αγοράζεις ούτε Juke, τότε αποκτούσες πισωκίνητο 192 ίππων, με διπλά ψαλίδια και μπλοκέ διαφορικό. Βρείτε ώμο να κλάψετε…
Η Mazda λοιπόν είχε κυκλοφορήσει διάφορες ειδικές εκδόσεις του δημοφιλούς τετράπορτου coupe. Από μοντέλα για την ταινία X-Men, επετειακές εκδόσεις, μέχρι και μοντέλα που κατανάλωναν υδρογόνο πολύ πριν γίνει δημοφιλής πηγή ενέργειας. Αλλά μέχρι σήμερα, αγνοούσαμε το μοναδικό RX-8 Convertible που εκτίθεται στο Brand Space Osaka της Mazda στην Ιαπωνία από τις 22 Ιουλίου έως τα τέλη Αυγούστου. Και γιατί επέλεξε τη δεδομένη χρονική στιγμή η ιαπωνική εταιρία για να το φέρει στο προσκήνιο; Διότι το 2023 σηματοδοτεί την 20ή επέτειο του RX-8.
Το μοναδικό μοντέλο φτιάχτηκε στο πλαίσιο κάποιου εορτασμού, όχι όμως του RX-8, αλλά μιας νικήτριας ομάδας baseball: της Hiroshima Toyo Carp, η οποία έφτασε στους τελικούς του πρωταθλήματος της Ιαπωνίας. Με τη Hiroshima να είναι το σπίτι της Mazda, η ιαπωνική εταιρία θεώρησε υποχρέωσή της να ετοιμάσει κάτι εκλεκτό για τους αθλητές.
Βασισμένο σε ένα αυτόματο RX-8 (ποτέ δεν εισήχθη στην ελληνική αγορά), η Mazda έκοψε την οροφή πριν προσθέσει ένα τεράστιο άχαρο roll-bar. Δεν αποσκοπούσε τόσο στη δομική ακαμψία και την παθητική ασφάλεια, αφού το εορταστικό μοντέλο έκανε ελάχιστα χιλιόμετρα σε πολύ μικρές ταχύτητες, όσο να επιτρέψει στους παίκτες να είναι συνέχεια όρθιοι κατά τη διάρκεια της εορταστικής παρέλασης. Χωρίς την ανάγκη ενός λειτουργικού μηχανισμού οροφής, η Mazda πρόσθεσε ένα πίσω φέρινγκ με δύο καρούμπαλα πίσω από τα προσκέφαλα των πίσω επιβατών, αφήνοντας ανέγγιχτο το υπόλοιπο αμάξωμα. Το σχέδιο δεν είναι καθόλου άσχημο, αν βέβαια εξαιρέσεις το ογκώδες roll-bar. Τι λέτε; Θα είχε επιτυχία αν είχε κυκλοφορήσει ως μοντέλο παραγωγής;