Opel Crossland 1.5 Diesel – αναφορά 10.000 χιλιομέτρων

Αναγνώστης μας καταγράφει τη συνύπαρξη με το μοντέλο της Opel. Οι φωτογραφίες του άρθρου προέρχονται από τη δοκιμή, όπου το Crossland είχε κερδίσει τις εντυπώσεις.

Το παρήγγειλα Νοέμβριο του ’21, το παρέλαβα Μάρτιο του ’22 κι αισίως έκλεισα τα 10.000 χιλιόμετρα. Περίεργη περίοδος τότε για αγορά αυτοκινήτου… Ήμουν πολύ κοντά στο να κλείσω το Captur αλλά με είχε απογοητεύσει με τους τριγμούς στο test drive και μου άρεσε πάρα πολύ και το T-Roc (pro facelift) αλλά με απέτρεπε η άθλια ποιότητα του εσωτερικού… Επίσης κοιτούσα το νεοφερμένο τότε Yaris Cross αλλά με χρόνο παράδοσης 18 (!) μηνών, ήταν για μένα ο σημαντικότερος λόγος απόρριψής του, μαζί με τους χώρους του. Να σημειώσω εδώ οτι ήμουν κάτοχος για 14 χρόνια ενός Ford Focus 1.6 Ti-VCT και σποραδικά οδηγός Renault Megane Mk3 κι Audi A3 8P. Επίσης στην οικογένεια υπάρχει Peugeot 107 2tronic (της συζύγου) το οποίο έχει επιφορτιστεί όλες τις αστικές μετακινήσεις… Έχω την έκδοση Ultimate 1.5 hdi, αγορασμένη στα 24.500 €. Έχουμε και λέμε:

Θετικά (+)

  • Μέση κατανάλωση έχω μέχρι τώρα 4,5 με χρήση 90% εκτός πόλης – 10% εντός
  • Ανάρτηση. Ισοπεδώνει τα ΠΑΝΤΑ. Πραγματικά δεν καταλαβαίνεις τίποτα, χωρίς όμως να εχεις τις κλίσεις μιας μαλακής ρύθμισης. Οκ, δεν είναι για στροφιλίκια, αλλά στις καμπές της εθνικής σου εμπνέει μεγάλη σιγουριά. Εντύπωση (λόγω ημιάκαμπτου) με προκαλεί το γεγονός οτι δεν αναπηδά η πίσω ανάρτηση στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Από τα καλύτερα σημεία του αυτοκινήτου για εμένα.
  • Καθίσματα. Να σημειώσω πως έχω τα εργονομικά καθίσματα AGR και μετά από εξάωρο ταξίδι βγαίνω ατσαλάκωτος. Επειδή έχω κι ένα θέμα με τη μέση, στο Focus μετά από μία ωρα οδήγησης άρχιζαν οι πόνοι.
  • Χώροι – πρακτικότητα. Ειδικά το συρόμενο πίσω κάθισμα σου λύνει τα χέρια, ενώ γενικά οι χώροι ειναι πολύ μεγάλοι αναλογιζόμενος τις διαστάσεις του.
  • Συστήματα ADAS. Αυτά που έχει λειτουργούν υποδειγματικά, ωραίο γκατζετακι το ραντάρ αναγνώρισης πινακίδων. Επίσης το CC (δεν έχει ACC) ρυθμίζεται ανά 1 χλμ/ώρα. Εξαιρετικά χρήσιμο το blind spot.
  • Ποιότητα – στιβαρότητα. Σε απόλυτα κριτήρια δεν ενθουσιάζεσαι αλλά αν δεις τους ανταγωνιστές, τότε αλλάζει το πράγμα.Έχω εντυπωσιαστεί κυρίως από τη στιβαρότητα και την έλλειψη τριγμών (έως τώρα), ακόμα και σε κατσικόδρομους και σε πλακόστρωτα τίποτα δεν κάνει τσικ.
  • Ηχομόνωση. Ο κινητήρας απλά δεν ακούγεται έως τις 4.000 σαλ. Γενικά μέχρι τα 130 χλμ/ώρα είναι αθόρυβο, απο εκεί και μετά ξεκινάνε αεροδυναμικοί θόρυβοι, λογικό νομίζω λόγω σχήματος
  • Φώτα. Απίστευτα! Κι είναι τα απλά led. Κάνουν τη νύχτα μέρα. Νομίζω πως πρέπει να γίνουν υποχρεωτικά σε όλα τα καινούρια αυτοκίνητα.
  • Υποβραχιόνιο οδηγού. Ενώ στην αρχή με ξένιζε, όσο περνάει ο καιρός, τόσο το εκτιμώ. Μαλακό, στο σωστό ύψος για το χέρι κι όταν δεν το θες, το αναδιπλώνεις.
  • Αμορτισέρ στο καπό. Πείτε με βιτσιόζο και ψυχοπαθή αλλά ναι, ορισμένες φορές ανοίγω το καπό απλώς για τα δω.

Ούτε ζέστη ούτε κρύο

  • Infotainment. Δεν είμαι φαν του θέματος κι ό,τι έχει επάνω λειτουργεί σωστά, αλλά θα μπορούσε να έχει πιο σύγχρονα γραφικά και πιο εμπλουτισμένο μενού (πχ. πληροφορίες διαδρομής).
  • Τιμόνι. Απλά οκ από αίσθηση αλλά έχει ωραίο πιάσιμο και χοντρή στεφάνη.

Αρνητικά (-)

  • Η λειτουργία του start-stop. Τραχύ στη λειτουργία του και κάποιες φορές δουλεύει λιγο αλλόκοτα. Συνήθως το απενεργοποιώ.
  • Ελαστικά. Έχει τα Bridgestone Turanza T005 σε διάσταση 215/50/17 κι είναι άθλια. Νόμιζα ότι είχα θόρυβο τροχασμου και μπήκα ως συνοδηγος σε ίδιο αυτοκίνητο με ελαστικά Hankook (ίδιες διαστάσεις) κι ήταν άλλο αυτοκίνητο. Επίσης αργούν να ζεσταθούν.
  • Αυτόματο παρκάρισμα. Ακόμα απορώ για τον λόγο ύπαρξης του.
  • Κονσόλα. Ενώ έχει πολλούς χώρους, το συγκεκριμένο είναι αστείο. Λίγα πράγματα και μικρά. Τουλάχιστον έχει συρταρωτό καπάκι. Στο ίδιο πλαίσιο κι η έλλειψη θήκης γυαλιών.
  • Έλλειψη ACC. Θα έκανε το ταξίδι ακόμα πιο απολαυστικό.
  • Έλλειψη πίσω υποβραχιόνιου. Πέφτει όλο το κεντρικό τμήμα του πίσω καθίσματος αλλά έτσι έχεις σε κοινή θέα τον χώρο αποσκευών.
  • Το σχήμα του χειρόφρενου. Ενώ στο μάτι είναι ωραίο, καμιά φορά ψάχνω το κουμπί απελευθέρωσής του.
  • Android Auto. Φυσικά και δεν είναι ασύρματο αλλά λύνεται.
  • Myopel app. Δεν αφορά το αυτοκίνητο αλλά ρε Opel (PSA) έλεος!!!

Γενικά βασίζεται σε παλαιότερη πλατφόρμα οπότε κάποια αρνητικά – ελλείψεις ίσως οφείλονται εκεί. Επίσης στα 10.000 χλμ. δεν εχει βγάλει το παραμικρό (φτου φτου), αν κι αναμένω ότι κάποια στιγμή θα έρθει και σε μένα η επιδημία που λέγεται adblue. Αν θα το ξαναγόραζα; Με τις σημερινές τιμές όχι. Με την τιμή που το πήρα το ’21 σίγουρα, απλά θα το έπαιρνα αυτόματο. Συγνώμη για τη σεντονάρα και να χαίρεστε όλοι τα οχήματά σας!

Περισσότερα Άρθρα