Opel Grandland Plug-in Hybrid 225

"Το PHEV Grandland είναι ένα ικανό οικογενειακό μοντέλο, αλλά η τιμή του το αντιπαρατάσσει κατευθείαν απέναντι στις premium προτάσεις που δεν μπορεί να ανταγωνιστεί. Αν τουλάχιστον ήταν τετρακίνητο με 300 ίππους, θα είχε ένα ισχυρό βέλος στη φαρέτρα του. Τώρα όμως;"

60%
Awesome
  • ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ CarTalk.gr

Τα plug-in hybrid C-SUV μπορούν να ομαδοποιηθούν σε δύο κατηγορίες: σε αυτά που έχουν λιγότερους ίππους (χοντρικά από 220 ως 260)  και κίνηση μόνο μπροστά και σε αυτά που είναι πιο ισχυρά (280 ως 360) και τετρακίνητα. Όλα κοστίζουν γύρω στα 50 χιλιάρικα, λίγο πάνω, λίγο κάτω. Αν κάποιος τα αγοράσει για ιδιωτική χρήση, δε θα αλλάξει γνώμη για 1-2 χιλιάρικα στα 50, μιλάμε για 2-4% διαφορά στην τιμή. Αν κάποιος τα επιλέξει για εταιρική χρήση, ενδιαφέρεται μόνο να έχει ΛΤΠΦ κάτω από τα 40.000 € κι όλα τα πριζάτα έχουν μια τέτοια έκδοση. Έτσι κι αλλιώς, το μηνιαίο μίσθωμα πληρώνεται από την εταιρία.

Η πρώτη κατηγορία αποτελείται από premium μοντέλα, όπως το Audi Q3, η Mercedes GLA250+ και το Volvo XC40. Δε χολοσκάνε που στέλνουν όλη τη (λιγότερη) δύναμη μπροστά, γιατί το κύρος που προσφέρουν στον οδηγό κι η προσοχή στη λεπτομέρεια φέρνουν πωλήσεις με το σωρό. Περιττό να αναφέρουμε ότι στην πατρίδα μας, τα τρία προαναφερθέντα αποτελούν την πρώτη τριάδα στις ταξινομήσεις. Η δεύτερη κατηγορία προσπαθεί να δελεάσει τα μεγαλοστελέχη να αλλαξοπιστήσουν, προβάλλοντας τα ανώτερα οδικά χαρακτηριστικά που προκύπτουν από τις καλύτερες επιδόσεις και την τετρακίνηση. Τέτοια μοντέλα είναι το Peugeot 3008, η Alfa Romeo Tonale (αυτοπροσδιορίζεται ως premium και δε διαφωνούμε, αλλά είναι τετρακίνητη με 280 ίππους) και η DS 7 E-Tense. Πού στέκεται το Opel Grandland μέσα σε αυτό τον ορυμαγδό;

γιατί μαμά εγώ δεν είμαι ούτε premium ούτε 300άρι τετρακίνητο;

 

Ενώ μέχρι πρόσφατα μπορούσατε να πάτε στην κοντινότερη Opel και να παραγγείλετε ένα Grandland με 300 ίππους και τετρακίνηση, σήμερα θα πρέπει να αρκεστείτε σε προσθιοκίνητο με 225. Δεν είναι και λίγοι, σα να ακούω κάποια σχόλια εκεί πίσω. Να το θέσω αλλιώς: από 6.1″ για το 0-100, το πριζάτο Grandland τώρα χρειάζεται 8.9″. Και μάλιστα με τις τελευταίες ανατιμήσεις στην τιμή, θα πρέπει να δώσετε χοντρικά τα ίδια χρήματα, χωρίς να έχει αυξηθεί η μπαταρία και κατά συνέπεια, η ηλεκτρική αυτονομία. Δεν είναι όμως αυτό το πρόβλημα, αφού η Opel θα ξαναδιαθέσει μια πανίσχυρη τετρακίνητη έκδοση στην αγορά. Η ένσταση είναι ότι το Grandland τιμολογείται όσο ακριβώς και τα υπόλοιπα μοντέλα, γύρω στο πενηντάρικο δηλαδή. Άρα αν προσπαθήσει να αντιμετωπίσει τα premium που έχουν αντίστοιχη ισχύ μόνο μπροστά, είναι χαμένο από χέρι γιατί υστερεί σαφέστατα σε κύρος και προσοχή στη λεπτομέρεια, ενώ είναι και σαφώς πιο αργό, αφού όλα παίζουν στο 7.1 ως 7.5″. Αν πάλι αντιπαρατεθεί με mainstream επιλογές, τότε υπολείπεται σε ισχύ και τετρακίνηση. Το ίδιων μηχανικών μερών Citroen C5 Aircross τιμάται από 44.600 €, τη στιγμή που η φθηνότερη έκδοση του Grandland αγγίζει τα 48 χιλιάρικα και το δοκίμιο τα 53! Σε αυτά, ο ανταγωνισμός είναι αμείλικτος. Πώς θα ανταγωνιστεί το Volvo XC40, το πιο καλοπουλημένο πριζάτο; Ή τη Mercedes GLA250e με το υπέροχο infotainment που αναβαθμίζει όλο το αυτοκίνητο; Ακόμα κι ενάντια στο ομογάλακτο Peugeot 3008, στερείται απτής ποιότητας και χαρισματικής σχεδίασης. Και βέβαια, το Pug έρχεται με 300 τετρακίνητους ίππους. Ποιος θα επιλέξει το Opel όταν το Q3 ξεκινά από τα 49 παρά; Ακόμα κι ο γαλαντόμος εξοπλισμός του Grandland έρχεται σε δεύτερη μοίρα κι οι 95 στους 100 θα επιλέξουν με βάση το κύρος, ακόμα κι αν υστερούν σε εξοπλιστικά καλούδια.

σκούρα τα πράγματα (κι η φωτογραφία) με αυτή την τιμή

 

Όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα Grandland (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του αυτόματου diesel), ανήκει στα ελάχιστα εναπομείναντα προ-Stellantis μοντέλα, κάτι που συνεπάγεται χειρότερα υλικά και λιγότερη προσοχή στη λεπτομέρεια σε σχέση με το Mokka και το Astra. Από τα σκληρά πλαστικά στις πόρτες, τα γραφικά στον πίνακα οργάνων και στο infotainment, ακόμα και την ανάλυση στην κάμερα, καταλαβαίνεις ότι το γερμανικό C-SUV είναι μια γενιά πίσω από τα δύο προαναφερθέντα μοντέλα. Αυτό βέβαια έχει και τα καλά του, αφού προσφέρει μια ευρυχωρία που δε θα βρεις στα παραπάνω που προβάλλουν τη σχεδίαση εις βάρος των χώρων. Ακόμα και κάποιος στις μπόλικες διαστάσεις μου, θα καθίσει σωστά και το ίδιο θα κάνει κι αν βρεθεί στο πίσω κάθισμα. Ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί στα 390 λίτρα (από 514 στο πετρελαιοκίνητο μοντέλο), αλλά εκφράζω τις ενστάσεις μου για την ακρίβεια των μετρήσεων. Το Audi Q3 PHEV που είχα την προηγούμενη εβδομάδα είχε την ίδια επίσημη χωρητικότητα αλλά κοιτώντας τα δίπλα-δίπλα, θα ορκιζόμουν ότι το Opel χωράει καμιά 50αριά λίτρα παραπάνω αποσκευές. Συμφωνεί κι η Μυρτώ!

Γενικώς, πέρα από την προσλαμβάνουσα ποιότητα και την τιμή, δε βρίσκεις και πολλά αρνητικά να προσάψεις στο Grandland. Παραμένει θελκτικό στο μάτι, όχι τόσο με την αρμονία των γραμμών του αλλά με old-school τεχνάσματα (διχρωμία, μαύρες ζάντες και καθρέπτες, τρικ που έχουν ξεπεραστεί). Αν το αντιπαραβάλλετε δίπλα στο νέο Peugeot 408 ή την DS 7, δεν έχει τη χάρη τους. Όπως και να έχει, τραβάει τα βλέμματα και δε νιώθεις μειονεκτικά όταν βρίσκεσαι στο τιμόνι του. Κάθε άλλο μάλιστα, αφού απολαμβάνεις μια πραγματικά αγχολυτική εμπειρία. Όταν κινείται ηλεκτρικά, όλα γίνονται απλά και ξεκούραστα. Με ποιοτική κύλιση και σωστό NVH, ελάχιστοι θόρυβοι παρεισφρύουν στην καμπίνα. Η ηλεκτρική ισχύς είναι υπερεπαρκής για τα καθημερινά αγώγια, αλλά δυστυχώς τελειώνει γρήγορα. Οι 10.4 ωφέλιμες kWh της μπαταρίας εξαντλούνται μετά από 32-35 χιλιόμετρα και το θερμικό μοτέρ αναλαμβάνει υπηρεσία. Σε συνθήκες περιαστικής κίνησης και στον αυτοκινητόδρομο, το μοτέρ περνάει απαρατήρητο. Πρέπει να κοιτάξεις το ταμπλό για να διαπιστώσεις αν κινείσαι ηλεκτρικά ή θερμικά. Όσο η ταχύτητα πέφτει κι έχεις να αντιμετωπίσεις στενά, εκκινήσεις κι ανηφοροκατηφόρες, θα ήθελες τον θερμικό 1.6 να είναι ένα κλικ πιο πολιτισμένο, ενώ και το αυτόματο υστερεί σε απαλότητα αλλαγών, ειδικά από 2α σε 3η. Το αυτό ισχύει και για την εναλλαγή θερμικού κι ηλεκτρικού κινητήρα, το σύστημα υπολείπεται σε ομαλότητα σε σχέση με τα καλύτερα του είδους (λέγε με Toyota).

μετράει ακόμα σχεδιαστικά κι είναι ξεκούραστο στην καθημερινότητα

 

Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να εμπιστευτείς το Adaptive Cruise Control για να σε απαλλάξει από τον κάματο του μποτιλιαρίσματος. Πάντα οφείλεις να είσαι σε επιφυλακή, γιατί τέτοια συστήματα δεν είναι πανάκεια. Η Opel δηλώνει ότι το σύστημα Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης με Ανίχνευση Πεζών ενεργοποιείται αυτόματα με ταχύτητες 5 χλμ/ώρα  έως 140. Από 5 έως 30 χλμ/ώρα, η τιμή επιβράδυνσης για τη μείωση της ταχύτητας πρόσκρουσης κατά τη σύγκρουση είναι 0.9 g. Από τα 30 έως τα 140 χλμ/ώρα, το σύστημα μειώνει την ταχύτητα έως και κατά 50 χλμ/ώρα. Πάνω από αυτό το όριο, ο οδηγός πρέπει να φρενάρει ο ίδιος για να μειώσει ακόμη περισσότερο την ταχύτητα. Το εύρος της ταχύτητας λειτουργίας του συστήματος εξαρτάται από το εμπόδιο που ανιχνεύεται (κινούμενο εμπόδιο: από 5 έως 140, σταθερό εμπόδιο: από 5 έως 80, πεζός: από 5 έως 60 χλμ/ώρα). Ο οδηγός συνεχίζει να φέρει ευθύνη για την οδήγηση του αυτοκινήτου.

τα συστήματα ασφάλειας αποδίδουν σχετικά σωστά, αλλά πρέπει να έχετε και το νου σας

 

Με την μπαταρία ξελιγωμένη, η κατανάλωση κυμαίνεται στα επίπεδα που περιμένεις από ένα όχημα του είδους, δηλαδή κάνα-δυο κλικ πάνω από το αντίστοιχο πετρέλαιο στο ταξίδι και κάνα-δυο κλικ κάτω μες στην πόλη. Είναι ενυπωσιακό πως όλα τα plug-in που έχουν πέσει στα χέρια μας, καταναλώνουν από 6κάτι ως 7παρά, σε μια αξιοπρόσεκτη επαναληψιμότητα ασχέτως των καιρικών συνθηκών. Με ρεζερβουάρ 43 αντί για 53 λίτρα του πετρελαίου, η αυτονομία ξεπερνά τα 630 χιλιόμετρα. Αν πάντως δεν έχετε πρόσβαση σε φορτιστή στο σπίτι ή στη δουλειά και περιμένετε ότι θα φορτίζετε όποτε βρίσκεστε κοντά σε δημόσιο φορτιστή (όταν πάτε στο σούπερ μάρκετ για παράδειγμα), σας έχουμε άσχημα νέα: ο on-board φορτιστής του Grandland επιτρέπει φόρτιση με ισχύ μόλις 3.3 kW. Επομένως μπορεί ο δημόσιος φορτιστής να προσφέρει 22 kW, αλλά εσείς θα χρειαστείτε πάνω από τρεις ώρες για να γεμίσετε. Με επιπλέον δαπάνη 900 ευρώ, μπορείτε να επιλέξετε φόρτιση στα 6.6 kW, αλλά λογικά δε θα το κάνει κανείς. Όταν πάτε στην εταιρία ή όταν είστε στο σπίτι, πέντε ώρες σε απλή σούκο αρκούν για γέμισμα.

αργεί να φορτίσει και ξεφορτίζεται γρήγορα, οπότε θα επαφίεστε στον βενζινοκινητήρα περισσότερο από το επιθυμητό

 

Όλα αυτά δε θα σας απασχολήσουν στην καθημερινή οδήγηση. Με ένα τιμόνι που είναι πολύ γρήγορο στις πρώτες μοίρες στριψίματος, το μεσαίο Opel είναι ευέλικτο στα στενά της πόλης, η καλορυθμισμένη ανάρτηση υπερνικά τις 19άρες ζάντες (αλλά με μπόλικο προφίλ, 55άρι) στη μάχη με τις λακούβες και μόνο οι πιο ξερές αντιδράσεις του ημιάκαμπτου πίσω στις πολύ έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες δυσχεραίνουν το έργο του οδηγού. Τον συγχωρούμε όμως γιατί έχει να διαχειριστεί 350+ κιλά επιπλέον βάρος από τις θερμικές εκδόσεις, η πλειοψηφία των οποίων βρίσκεται στο πίσω μέρος. Τα θερμαινόμενα τιμόνι και καθίσματα εκτιμήθηκαν δεόντως τις κρύες μέρες της δοκιμής και μοναδική ένσταση στα καθημερινά δρομολόγια παρέμεινε η σχέση με το πεντάλ του φρένου. Όταν φρενάρεις για να ακινητοποιηθείς, η αίσθηση απαιτεί συνήθεια.

Αν δεν κοιτάξεις το καρτελάκι της τιμής, το πριζάτο Grandland παραμένει μια τίμια επιλογή ουσίας. Κολακευτικό στο μάτι, χαρισματικό στον δρόμο (στρίβει με πολλά χωρίς να γέρνει), ξεκούραστο στην καθημερινή χρήση, γαλαντόμο στους χώρους. Μπορείς να γκρινιάξεις μόνο για την περιορισμένη ηλεκτρική αυτονομία και τα υλικά στο εσωτερικό. Επειδή όμως όλα ξεκινούν και τελειώνουν στην τιμή, τώρα βρίσκεται στο μάτι του Κυκλώνα. Θα μπορούσε να κλέψει κάποιες εταιρικές πωλήσεις από τα premium μοντέλα της κλάσης ή τα αντίστοιχα mainstream, αν προσέφερε είτε χαμηλότερο μίσθωμα είτε 300 τετρακίνητους ίππους. Τώρα όμως;

ΜοντέλοOpel Grandland
ΈκδοσηPlug-in Hybrid 224 GS
Τιμή από47.9€
Τιμή μοντέλου δοκιμής53.000€
Τύπος αμαξώματοςSUV
ΚαύσιμοPlug-in βενζίνης
Κινητήραςτούρμπο, ένας ηλεκτροκινητήρας
Κύλινδροι4
Κυβικά1.598 κ.εκ.
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ/ώρα8.9"
Μέγιστη ταχύτητα225 χλμ/ω
Κατανάλωση δοκιμής6.8 λίτρα/100 χλμ
Κατανάλωση δοκιμής29.7 kWh/100 χλμ
Αυτονομία35 χλμ
Αυτονομία (WLTP)55.7 χλμ
Κατανάλωση καυσίμου - Μικτός κύκλος1.3 λίτρα/100 χλμ
Κατανάλωση καυσίμου - Μικτός κύκλος18.1 kWh/100 χλμ
Εκπομπές CO2 (WLTP)29 γρ/χλμ
Προδιαγραφές ΡύπωνEuro6d-TEMP
Συνολική ισχύς225 ίπποι
Συνολική ροπή360 Nm
Ισχύς θερμικού κινητήρα180 ίπποι
Ροπή θερμικού κινητήρα224 Nm
Θέση του κινητήραΕμπρός και Εγκάρσια
Ωφέλιμη χωρητικότητα μπαταρίας10.4 kWh
Συνολική χωρητικότητα μπαταρίας13.2 kWh
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα110 ίπποι
Ροπή ηλεκτροκινητήρα320 Nm
Κίνησημπροστά
Κιβώτιοαυτόματο
Τύπος αυτόματου κιβωτίουμετατροπέας ροπής
Σχέσεις8
Εμπρός ανάρτησηΓόνατα McPherson
Πίσω ανάρτησηΗμιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένααεριζόμενα δισκόφρενα 304 χιλιοστά
Πίσω φρέναδισκόφρενα 268 χιλιοστά
Ελαστικά205 / 55 / 19
Διάμετρος στροφής11.5 μέτρα
Στροφές τιμονιού από άκρη σε άκρη3.0
Μήκος4.477 χιλιοστά
Πλάτος1.906 χιλιοστά
Ύψος1.609 χιλιοστά
Μεταξόνιο2.675 χιλιοστά
Εμπρός μετατρόχιο1.595 χιλιοστά
Πίσω μετατρόχιο1.61 χιλιοστά
Βάρος1.801 κιλά
Χώρος αποσκευών390 λίτρα
Ντεπόζιτο43 λίτρα
Βαθμολογία EuroNCAP
Περισσότερα Άρθρα