Πέφτουν οι επιδόσεις των ηλεκτρικών μετά από πολλά χιλιόμετρα;
H εκπληκτική επιτάχυνση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι πάντα ένα ενδιαφέρον θέμα. Καθώς τα EV γερνούν και συσσωρεύουν χιλιόμετρα και ταχυφορτίσεις, το ερώτημα είναι αν οι επιδόσεις τους σημειώνουν ύφεση (όπως θα συνέβαινε σε έναν κουρασμένο κινητήρα εσωτερικής καύσης) ή παραμένουν σταθερές. Το Out of Spec Reviews είχε πρόσφατα την ευκαιρία να δοκιμάσει δύο Tesla Model 3 Performance. Το ανθρακί είναι μοντέλο του 2019 κι έχει περίπου 160.000 χιλιόμετρα. Το νεότερο είναι του 2020 με περίπου 48.000 χιλιόμετρα στο χιλιομετρητή.
Model 3 Performance: γιατί νίκησε την Porsche Tayacn;
Όπως βλέπουμε στο βίντεο, τα δύο οχήματα έχουν παρόμοιες επιδόσεις στα πρώτα πατήματα. Δεδομένου ότι στο γκρι μοντέλο, η μπαταρία έχει χάσει περίπου το 10% της χωρητικότητας της και της αρχικής αυτονομίας, υπήρχε η εύλογη πεποίθηση ότι αυτό θα αντανακλούσε και σε μειωμένη απόδοση, κάτι που δε συνέβη στην αρχή.
Όσο όμως γινόντουσαν περισσότερες δοκιμές, αποδείχθηκε ότι το λευκό αυτοκίνητο επιτάχυνε σταδιακά πιο γρήγορα από το ανθρακί. Ίσως η παλαιότερη μπαταρία να μην μπορεί να διατηρήσει τα υψηλά φορτία σε σχέση με τη λιγότερο χρησιμοποιημένη. Φυσικά, το τεστ δεν είναι επιστημονικό και τα αυτοκίνητα διαφέρουν λίγο, αφού η Tesla εφαρμόζει αλλαγές ακόμα και μέσα στην ίδια χρονιά.
Τα καλά νέα είναι ότι ακόμη και το μοντέλο με τα πολλά χιλιόμετρα μπορεί να επιταχύνει ταχύτατα, όσο ένα νεότερο. Ας ελπίσουμε ότι θα δούμε περισσότερες τέτοιες δοκιμές, καθώς πολλοί δυνητικοί πελάτες αναζητούν μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θα ήθελαν να μάθουν τι να περιμένουν.