Peugeot e-2008 Allure: 4η αναφορά: Ηγουμενίτσα-Αθήνα!
Επέλεξα να παρκάρω το πετρελαιοκίνητο CR-V στο σπίτι και να ταξιδέψω από την Αθήνα στην Ηγουμενίτσα με το ηλεκτρικό 2008 με μπαταρία μεσαίας χωρητικότητας (μόλις 45 ωφέλιμες kWh). Κάποια στιγμή βέβαια, ήρθε η ώρα της επιστροφής.
Εκκίνηση το πρωί με μπαταρία στο 100% αφού φορτίσαμε σε φορτιστή της ΔΕΗ. Μας εκνεύρισε το ABRP και αποφασίσαμε να το σχεδιάσουμε μόνοι. Αρχικός σχεδιασμός για μικρή φόρτιση το Ευηνοχώρι και μεγάλη στον Ψαθόπυργο με επιλογή μια μικρή στα Μέγαρα.
Καιρός ύπουλα αίθριος με εμφανέστατα σημάδια αστάθειας όποτε η βροχή στο δρόμο είναι μια πιθανότητα (ψυχρή λίμνη στην ανώτερη ατμόσφαιρα δίνει μπουρίνια καλοκαιριάτικα). Το πρώτο στάδιο εκτελέστηκε άψογα Ηγουμενίτσα-Πρέβεζα και στην συνέχεια Αμβρακία με ωραίο γρήγορο ρυθμό, φτάσαμε Ιονία σε 1:50 (ίδιος χρόνος ακριβώς με το Honda). Στην συνέχεια κινηθήκαμε με cruise control στα 110 κι επειδή η αυτονομία φαινόταν αρκετή, αποφασίσαμε να παραλείψουμε τη μικρή φόρτιση στο Ευηνοχώρι και βάλαμε πλώρη για Ψαθόπυργο. Κόψαμε λίγο ρυθμό καθώς η αυτονομία έπεφτε αρκετά κι επειδή φαινόταν καταιγίδα πάνω στην Γέφυρα με ισχυρούς ανέμους. Άφιξη στο Ψαθόπυργο με 18% μπαταρία και με τον αέρα να μαίνεται, καλοκαιρινό μπουρίνι. CCS 50Kwh από τα ELPE συνεργάστηκε άψογα με το αυτοκίνητο: 18-90 σε 45′ (36 kWh), όσα χρειαστήκαν να φάμε και να πιάσουμε την κουβέντα με ένα ζευγάρι Ιταλών που είχαμε από την Ηγουμενίτσα με μία Mustang Mach-E. Με τους φορτιστές γνωρίζεις και κόσμο.
Βολτάροντας τη Mustang Mach-E | Αθήνα → Καλαμπάκα & EV Meeting
Το αρχικό πλάνο ήταν να φτάσουμε κατευθείαν στην Αθήνα, όμως το βαρύ πόδι της συζύγου μάς έφερε σε οριακή αυτονομία στα Μέγαρα όποτε αποφασίστηκε ένα γρήγορο pit stop. H μπαταρία ήταν τελικά στο 29% και προσθέσαμε ακόμη 7 kWh για σιγουριά. Άφιξη στην Αθήνα με μέση κατανάλωση 16.5 kWh/100 χλμ. και καθαρή διάρκεια οδήγησης 4:50 και 55′ φόρτισης.
Η λυπητερή
Είχε 6 kWh και στην άφιξη στην Αθήνα είχαμε 17 kWh
Ηγουμενίτσα ΔΕΗ 39 kWh (0.45 €/kWh)—> 17. 5 €
Ψαθόπυργος – ELPE 36 kWh (0.6 €/kWh) —>21.5 €
Μέγαρα -NRG 7 kWh (0.62 €/kWh)—> 4.3 €
Συνολικό κοστολόγιο 43.30 € -11 kWh (0.6 €/kWh) = 36.70 €
Συγκριτικό κοστολόγιο Honda CRV με diesel ultimate BP: 430 χλμ. Χ 5.5 λίτρα/100 χλμ. Χ 1.9 €/λίτρο = 44.93 €
Α) Χρειάζεται ακόμη να μάθουμε τα κόλπα του αυτοκινήτου, αγχωθήκαμε πλησιάζοντας το Ψαθόπυργο αλλά τελικά είχαμε 18% μπαταρία.
Β) Η μπαταρία ήθελε 10 kWh ακόμη για να έχεις εύκολα τη διαδρομή με μία φόρτιση είτε Ψαθόπυργο είτε Ευηνοχώρι χωρίς αγχός και με καλύτερο ρυθμό.
Το αστικό e2008 πάλεψε γενναία και μπορεί να κάνει τη διαδρομή χωρίς μεγάλους συμβιβασμούς. Εννοείται ότι δε μπορεί να αντικαταστήσει το CRV αλλά αυτό το γνωρίζαμε καθώς είναι άλλος ο ρόλος για τον οποίο αγοράστηκε. Το Mustang των Ιταλών φίλων είχε πολύ ευκολότερο έργο. Μου έκανε τεράστεια εντύπωση που τους φάνηκε πιο απλό το δικό μας σύστημα με τις πολλές εφαρμογές. Τους δώσαμε οδηγίες, τι να αποφύγουν και τις δυνατότητες να εξερευνήσουν ηλεκτρικά την Αθήνα. Εννοείται ότι οι φίλοι μας πήγαιναν με ταχύτερο ρυθμό αλλά δεν είχαν πομποδέκτες για τα διόδια και τη Γέφυρα και τους περνάγαμε στα διόδια και στη Γέφυρα (ειδικά η Γέφυρα είχε μεγάλη ουρά), οπότε και προλάβαμε τον ταχυφορτιστή στον Ψαθόπυργο.
(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)