Ποια Mercedes; Το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο πλέον είναι το…
Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν επιδοθεί σε μια άνευ προηγουμένου διαμάχη αεροδυναμικού συντελεστή. Σύμφωνοι, όσο πιο αεροδυναμικό είναι ένα σχήμα, τόσο πιο μακριά θα φτάσει το αυτοκίνητο με την ίδια μπαταρία οπότε είναι προφανώς κάτι καλοδεχούμενο. Αλλά καθώς πλέον μιλάμε για μικροδιαφορές, είναι περισσότερο θέμα κύρους κι επικράτησης σε παιδικές κόντρες τύπου Υπερατού παρά θέμα ουσίας. Ο Κινέζος κολοσσός BYD παρουσίασε πρόσφατα το νέο μοντέλο U6 της πολυτελούς υπομάρκας του YangWang. Μπορεί να μην έχει ευφάνταστο κι εύηχο όνομα, αλλά ο συντελεστής οπισθέλκουσας που ανακοινώθηκε ήταν σοκαριστικός: μόλις 0.195! Για να έχετε μια τάξη μεγέθους, μέχρι πρόσφατα τον τίτλο του αεροδυναμικού μοντέλου κατείχε το Lucid Air με 0.197.
Η σχετική λίστα περιλαμβάνει ακόμα τη Mercedes EQS (0.20), τo κινέζικο NIO ET7 ισοβαθμεί με το Tesla Model S Plaid στα 0.208, το (επίσης κινέζικο αλλά άγνωστο στα μέρη μας) IM L7 βρίσκεται πίσω με 0.21, οριακά μπροστά από το ομοεθνές του Aion S Plus (0.211). Φαίνεται ότι μαζί με την ηλεκτροκίνηση, οι Κινέζοι επενδύουν πολλά και στη μελετημένη αεροδυναμική των μοντέλων τους. Η Porsche Taycan σκίζει τον αέρα με 0.22, ακριβώς όσο και μια τριάδα θερμικών μοντέλων: η S-Class κι η CLA της Mercedes, αλλά κι η Σειρά 5 της BMW.
Η BYD ήταν εξαιρετικά φειδωλή στις ανακοινώσεις της για το YangWang U6, αλλά η φημολογία κάνει λόγο για ενσωμάτωση των μηχανικών μερών του U8, οπότε μπορούμε να περιμένουμε άνω των 1.100 ίππων. Ίσως μάλιστα ενσωματώσει και το BYD Disus Intelligent Body Control, το ολοκαίνουριο έξυπνο σύστημα ανάρτησης με έλεγχο κάθετης κίνησης που θα επιτρέπει στο νέο μοντέλο να κινείται φορώντας μόνο τρεις τροχούς ή να χοροπηδάει λες και χορεύει. Η τεχνολογία έχει ήδη παρουσιαστεί στο hypercar U9.