Η Porsche ξανασμίγει τους θρύλους του Group C με τις 956 και 962
Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα συχνά παρομοιάζονται με καθαρόαιμα άλογα κι υπάρχει λόγος για αυτό: απαιτούν πολλή φροντίδα κι είναι επικίνδυνα για τον μέσο άνθρωπο. Ωστόσο, σύμφωνα με τους ανθρώπους που οδήγησαν την Porsche 956/962 στην ακμή της, το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν ένα σπάνιο παράδειγμα ενός πραγματικά εύκολου αγωνιστικού αυτοκινήτου. «Θέλεις να μάθεις κάτι; Είναι απλά φανταστική στην οδήγηση!» αναφώνησε ο Hans-Joachim Stuck σε μια πρόσφατη εκδήλωση που διοργάνωσε η Porsche στο Experience Center στη Λειψία της Γερμανίας, φέρνοντας ξανά μαζί τα θρυλικά αγωνιστικά του Group C με τους οδηγούς που τα κατέστησαν την πιο επιτυχημένη αγωνιστική Porsche όλων των εποχών.
Εκτός από τον Stuck, παρεβρέθησαν ο Jochen Mass, ο Bernd Schneider κι ο Derek Bell. Απόλαυσαν την 956 με αριθμό σασί 002 που κέρδισε το Le Mans το 1982, την 956-005 που κέρδισε τα 1.000 χιλιόμετρα στο Spa και στο Nürburgring, την προδιαγραφών IMSA 962 που κέρδισε στην pole position στις 24 ώρες της Daytona το 1984, την 962 C που κέρδισε το Supercup την ίδια χρονιά και την 962 C που κέρδισε το Le Mans το 1987.
«Είναι υπέροχο να επιστρέφεις σε αυτό το αυτοκίνητο και να το οδηγείς με τα ελαστικά ζεστά. Δεν μπορώ να σας πω πόσο χαρούμενος είμαι», δήλωσε ενθουσιασμένος ο Stuck. «Σε ενθαρρύνει να την πιέσεις. Όσο περισσότερο ζεσταίνονται τα λάστιχα, τόσο πιο γρήγορα κινείται, κάτι που σου δίνει ακόμα περισσότερο downforce. Ο, είναι τόσο διασκεδαστική! Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο καλό είναι αυτό το αυτοκίνητο!»
Όπως εξηγούν οι μηχανικοί της Porsche, η ομάδα εργάζεται σκλήρά για να διασφαλίσει ότι αυτά τα κλασικά αγωνιστικά αυτοκίνητα, ακόμη και μετά από 40 χρόνια, μπορούν να οδηγούνται, να ακούγονται και να μυρίζουν όπως ήταν στην ακμή τους. Αυτό σημαίνει πολλή δουλειά. Σα να μην τους έφταναν όλα τα παραπάνω, έχουν έναν επιπλέον βραχνά: τα ηλεκτρονικά των παλιών Porsche είναι συμβατά με υπολογιστές κι ηλεκτρονικά συστήματα από τη δεκαετία του ’80, τα οποία χαλάνε κι είναι εξαιρετικά δυσεύρετα.
Τους αξίζει όμως κάθε προσοχή και φροντίδα, γιατί αθροιστικά έχουν κερδίσει πέντε τίτλους κατασκευαστών, 43 ατομικές νίκες σε αγώνες WEC (το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA), πέντε τίτλους οδηγών WEC, επτά νίκες στις 24 Ώρες στο Le Mans, τέσσερις τίτλους και 52 νίκες στην IMSA, αλλά και πέντε νίκες στις 24 Ώρες στη Daytona.