Η Porsche θέλει να κατακτήσει το Ring με νέο ηλεκτρικό hypercar
Όταν κλείνεις τα 75 σου, το να είσαι ζωντανός και σε καλή κατάσταση είναι αρκετό. Για τα 75α γενέθλια της Porsche ωστόσο, η εμβληματική εταιρία σπορ αυτοκινήτων έκανε στον εαυτό της ένα κολασμένο δώρο γενεθλίων, ένα hypercar που η μάρκα λέει ότι θα είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής που γύρισε ποτέ το Nurburgring. Και ναι, προφανώς θα είναι ηλεκτρικό, αν βέβαια η Porsche αποφασίσει να το κατασκευάσει. Ονομάζεται Mission X και προς το παρόν δεν αποτελεί τίποτα παραπάνω από μια ιδέα, ένα πρωτότυπο που μας δείχνει πώς θα μπορούσε να είναι η κορυφαία Porsche του μέλλοντος.
Πριν από μια δεκαετία, η υβριδική Porsche 918 Spyder ήταν ένα από τα τρία νέα τότε υπεραυτοκίνητα που αποδείκνυαν ότι η υβριδική τεχνολογία δεν ήταν μόνο για τους τσιγκούνηδες. Τώρα η Porsche αποκάλυψε έναν πιθανό διάδοχο που αποτάσσεται εντελώς την εσωτερική καύση για την επιδίωξη μιας απόδοσης που θα αλλάξει το παιχνίδι. Η γερμανική εταιρία υπόσχεται αναλογία κιλών ανά ίππο στη μονάδα. Ναι, 1.521 ίπποι για 1.521 κιλά και για το πρώτο δεν έχουμε καμία αμφιβολία, το επίσης ηλεκτρικό Rimac Nevera άλλωστε αποδίδει 400 ίππους παραπάνω. Αλλά για το δεύτερο, θα μας εκπλήξει αν καταφέρει να κρατηθεί το βάρος τόσο χαμηλά. Με τι μπαταρία θα περιοριστεί σε τέτοια επίπεδα; Αν χρησιμοποιήσουμε ως σημείο αναφοράς το τελευταίο hypercar της Porsche, την 918 Spyder, η αναλογία κιλών ανά ίππο ήταν κοντά στο 2, δηλαδή σχεδόν διπλάσια από τη Mission X. Κι όμως, η Spyder έγινε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που ολοκλήρωσε έναν γύρο στο Nurburgring σε λιγότερο από επτά λεπτά. (Σήμερα δημοσιεύσαμε ότι επιτέλους το κατάφερε για πρώτη φορά και μια Ferrari).
Η Porsche αποκάλυψε τη Mission X στην 75η επέτειο της εταιρίας και την παραμονή της 100ης επετείου των 24 Ωρών του Le Mans. Υπάρχει ένας συμβολισμός εδώ, με τη σχεδίαση της Mission X να είναι εμπνευσμένη από το Le Mans, με πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω κι εμπρός, σαν την κλασική 917. Το όλο ριζοσπαστικό στιλ, με την καμπίνα των επιβατών να θυμίζει γυάλινη φούσκα, θυμίζει πρωτότυπα του Le Mans του παρελθόντος αλλά εκτελείται με μια σύγχρονη προσέγγιση.
Μην περιμένετε βέβαια σπαρτιάτικο εσωτερικό. Η καμπίνα ξεχειλίζει από πολυτελή και προσεγμένα υλικά, με τα καθίσματα να κάνουν χρωματική αντίθεση για οδηγό-συνοδηγό, ενώ αμφότεροι φορούν ζώνες έξι σημείων. Ως μια περίεργη, ημι-ρετρό αναδρομή στην 959, το ταμπλό του συνοδηγού διαθέτει μια υποδοχή για αναλογικά ή ψηφιακά χρονόμετρα.
Παρά την εξωφρενική ισχύ, η Mission X είναι σχετικά συμπαγής σε διαστάσεις. Έχει μήκος 4.596 χιλιοστά, πλάτος 1.999 κι ύψος 1.199, οπότε είναι πιο κοντή αλλά φαρδύτερη και ψηλότερη από την 918 Spyder. Το μεταξόνιο των 2.728 χιλιοστών είναι σχεδόν πανομοιότυπο. Η Porsche έχει τοποθετήσει το πακέτο μπαταριών πίσω από τα καθίσματα, μια διάταξη που ονομάζει “e-core” και που έχει σκοπό να δημιουργήσει το ίδιο είδος δυναμικής συμπεριφοράς με ένα αυτοκίνητο με τον κινητήρα στο κέντρο.
Ο ανταγωνισμός
Έχουμε δει ήδη τρελά επίπεδα ισχύος κι επιδόσεων από μάρκες όπως η Rimac, ακόμη και σε sedan παραγωγής από την Tesla και τη Lucid, οπότε αν η Porsche πρόκειται να κατασκευάσει αυτό το hypercar επόμενης γενιάς για να εντυπωσιάσει, θα χρειαστεί όντως να αποδίδει πάνω από 1.500 ίππους. Η σκέψη αυτού του μεγέθους ισχύος σε συνδυασμό με τη μηχανική κι αγωνιστική τεχνογνωσία μιας εταιρίας όπως η Porsche αξίζει για να ενθουσιαστούμε.