Το πώς μυρίζει το αυτοκίνητό μας δεν είναι τυχαίο
Tο αυτοκίνητο είναι ένα πραγματικά πολύπλοκο προϊόν, για αυτό η αυτοκινητοβιομηχανία περιλαμβάνει μηχανικούς διαφορετικών εξειδικεύσεων στους κόλπους της. Γνωρίζαμε ήδη ότι υπάρχουν μηχανικοί επιφορτισμένοι με την τελειοποίηση της μυρωδιάς κάθε νέου μοντέλου, αλλά η Nissan δημοσίευσε νέες λεπτομέρειες, δίνοντάς μας μια σαφέστερη εικόνα για το έργο του “Smellmaster”, ο οποίος θέτει τα πρότυπα οσμών για όλα τα μοντέλα της.
Ο Ryunosuke Ino, γνωστός και ως η μύτη της Nissan, εργάζεται στο Atsugi της Ιαπωνίας. Βέβαια, η Nissan απασχολεί μια ολόκληρη ομάδα ειδικών στην οσμή, κάποιους στην Ευρώπη και κάποιους στη Βόρεια Αμερική, καθώς οι πελάτες κάθε περιοχής έχουν τις δικές τους προτιμήσεις όσον αφορά την οσμή. Ο Ino όμως είναι ο γενικός υπεύθυνος.
Σύμφωνα με τη Nissan, οι άνθρωποι μπορούν να αντιληφθούν εκατοντάδες χιλιάδες μυρωδιές. Η αίσθηση της οσμής καταλήγει στα μέρη του εγκεφάλου που ελέγχουν τη μνήμη και τα συναισθήματα, επομένως η μυρωδιά ενός αυτοκινήτου μπορεί να συσχετιστεί έντονα με τη μνήμη.
Το να είσαι Smellmaster δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς απαιτεί έλεγχο της μυρωδιάς κάθε μεμονωμένου τμήματος της καμπίνας: «Η μυρωδιά είναι ένας σημαντικός παράγοντας για να περνάς όμορφα τον χρόνο σου στο αυτοκίνητο κι η Nissan δίνει ιδιαίτερη σημασία σε αυτό. Κανονικά, οι πελάτες αισθάνονται τη μυρωδιά πιο κοντά στο σημείο που κάθονται. Είναι σημαντικό να ελέγχουμε τη μυρωδιά σε κάθε κάθισμα». Αυτό περιλαμβάνει το τιμόνι, τα αλεξήλια, το ντουλαπάκι, το ταμπλό, την ταπετσαρία, τα προσκέφαλα, τις ποτηροθήκες, τις πόρτες, ακόμη και τα πατάκια (κι όχι μόνο όταν είναι καθαρά και καινούρια, αλλά και μετά από ζόρικη χρήση).
Η αξιολόγηση γίνεται σε σφραγισμένο εργαστήριο με ειδικό φωτιστικό εξοπλισμό που ελέγχει τη θερμοκρασία και την υγρασία, αφού η μυρωδιά ενός αυτοκινήτου επηρεάζεται πολύ από το φως του ήλιου και τις καιρικές συνθήκες. Ο στόχος είναι όλα τα υλικά, οι κόλλες και τα χρώματα να πληρούν τα πρότυπα της Nissan και να κάνουν τους πελάτες να αισθάνονται άνετα μέσα στο αυτοκίνητο ανά πάσα στιγμή. Σύμφωνα με τoν Ino, εάν δεν πληρούνται τα κριτήρια, τα εξαρτήματα στέλνονται για περαιτέρω ανάλυση κι επανασχεδιάζονται.
Ο Smellmaster πρέπει να ενεργήσει ταχύτατα στην αξιολόγησή του αφού η μύτη συνηθίζει τις μυρωδιές μετά από λίγο. Για να «επαναφέρει» τη μύτη του και να αποκαταστήσει την ευαισθησία του σε όλες τις μυρωδιές, ο Ιάπωνας μηχανικός μυρίζει την περιοχή γύρω από τους αγκώνες του, κάτι που έμαθε εργαζόμενος σε μια καφετιέρα: «Είναι ένα οικείο άρωμα, επομένως είναι μια προετοιμασία που σου μηδενίζει τα αισθητήρια όργανα, για να μυρίσεις μια καινούρια μυρωδιά». Ο Ino δε χρησιμοποιεί απορρυπαντικό όταν πλένει τα ρούχα εργασίας του, δεν καπνίζει και δεν τρώει πιάτα με σκόρδο ή φαγητά με έντονη μυρωδιά την προηγούμενη μέρα.
Και πώς θα γίνω Smellmaster; Φυσικά απαιτείται ταλέντο στην όσφρηση, αλλά η Nissan παρέχει ειδική εκπαίδευση για να βελτιώσει την ικανότητα των εργαζομένων της.