Πρώτες εντυπώσεις στην Ελλάδα από το Tesla Model 3 Performance

Μέχρι την αναλυτική δοκιμή του CarTalk.gr, ας διαβάσουμε τι έχει να μας πει αναγνώστης μας που πέρασε κάμποσο χρόνο με το πυραυλοκίνητο ηλεκτρικό sedan.

 

Αυτές είναι οι αρχικές μου εντυπώσεις από το Model 3 Perfomance, μοντέλο του 2024. Δεν είναι δικό μου αλλά κολλητού και πέρασα αρκετές ώρες και στις δυο μπροστινές θέσεις.

Stealth gray
Ίσως το καλύτερο χρώμα για το Performance γιατί με την έκπτωση των 700 €, το λες κι ευκαιρία. Του δίνει ενα «κακό» παρουσιαστικό που ταιριάζει με τις «παλαβές» επιδόσεις για την κατηγορία τιμής .
Μέχρι να εμφανιστεί κάποιο σε λευκό ή το Quicksilver, να δω την αντίθεση με τις μαύρες λεπτομέρειες και τις ανθρακί ζάντες και να αποφασίσω.

Μέσα
Εντυπωσιακό δεν το λες αλλά είναι όμορφο και τελικά η λιτότητά του ίσως είναι πλεονέκτημα στο πέρασμα του χρόνου. Παράδειγμα ο led φωτισμός στο ταμπλό ακολουθεί τις γραμμές του κι αν επιλέξεις το άσπρο χρώμα, νομίζεις οτι είναι νίκελ που γυαλίζει στο φως, τόσο διακριτικό.
Τα καθίσματα ωραία στο μάτι και σε στηρίζουν καλά, φουλ ηλεκτρικά βέβαια και με εξωτερική θερμοκρασία 35+ εκτιμήθηκε ιδιαίτερα ο κρύος αερας που βγάζουν. Μια που μιλάμε για κλιματισμό, ιδίαιτερη εντύπωση κάνει πόσο πολύ ρεύμα αέρα νιώθεις αλλά δεν ακούς θόρυβο ανεμιστήρα. Δείγμα ποιότητας …

Για την οθόνη (ες) δεν λέω τίποτα, υπάρχουν απειρα βίντεο πολύ πιο περιγραφικά από το οποιοδήποτε κείμενο. Το μόνο που θα πω είναι ότι σαν συνοδηγός, το αριστερό γόνατο κτυπούσε στο κάτω δεξί της άκρο σε κάποιες θέσεις του ποδιού.

Ευρύχωρο σαν παλιότερο VOLVO S60 ή Saab 9-3 ,το ίδιο κι ο χώρος των αποσκευών. Το ηλεκτρικό κάλυμμα του χώρου αποσκευών είναι μάλλον περιττή πολυπλοκότητα. Ιδίως αν σκεφτείς ότι μας τόνισαν ανησυχητικά πολλές φορές ΜΗΝ το κλείσετε ΠΟΤΕ ΜΕ ΤΟ ΧΕΡΙ…

Γενικά ακόμα κι αν δεν ήξερες ότι υπάρχει μια μπαταρία ενσωματωμένη στο πάτωμα, θα το καταλάβαινες από το πώς κάθεσαι στο κάθισμα, πόσο κοντά είσαι στις τραβέρσες της οροφής. Όταν δε σηκώσεις έστω και λίγο το κάθισμα, αισθάνεσαι σαν σε κάμπριο έτσι όπως τα σκιάδια έρχονται στο οπτικό σου πεδίο. Υπόψη, 1.78 με γράφει η ταυτότητα.

Οι ζάντες
Πρέπει να βγουν τα αεροδυναμικά καλύμματα γιατί performance κι efficiency είναι οξύμωρος συνδυασμός, χωρίς να γίνουν όμως γρατσουνιές. Ό,τι σχετικό βίντεο έχω δει, καταλήγει σε σημάδια και τριψίματα με κρέμες για να φύγουν! Θέλει μελέτη γιατί οι ζάντες χωρίς τα καπάκια είναι πανέμορφες.

Οδήγηση
Το αυτοκίνητο είναι αθόρυβο στην καλή άσφαλτο αλλα στην γυαλί και ταλαιπωρημένη εντός και πέριξ των πόλεων, τα Pirelli βγάζουν βόμβο, λογικό …
Η διαφορά στα αμορτισέρ ανάμεσα στις ρυθμίσεις είναι εμφανείς κι εντός του αστικού ιστού στο standard δεν κοπανάει δυσάρεστα, ιδιαίτερα αν αναλογιστείς το προφίλ των ελαστικών.

Πριν κάποιους μήνες κάποιοι έλεγαν οτι αν αρχίσεις τους απότομους ελιγμούς, πάει μόνο του στο sport. Στο εγχειρίδιο δεν είδα γραμμένο κάτι τέτοιο, ουτε το ένιωσα.
Η διαφορά από το LR είναι εμφανής ακόμα και στο standard, να θυμάστε βέβαια ότι υπάρχει ολόκληρο πακέτο αμορτισέρ, ζαντολάστιχα, φρένα στο Ρerformance, δεν είναι μόνο τα φαρδύτερα λάστιχα.
Το one pedal και το ποσοστό ανάκτησης ενέργειας ρυθμίζεται 0-100% μόνο στο πρόγραμμα track.

Αν με ρωτήσετε για σύγκριση με Porsche, Ferrari κλπ δεν ξέρω από αυτά. Αλλά σε σχέση με προσθιοκίνητα hatch πολλών αλόγων ή κάτι πισωκίνητα με βαριά ονόματα με τρία γράμματα, η φάση είναι αντε γεια! Πώς αισθάνονται οι πιλότοι από τα F-18 όταν κάπου στο ωκεανό συναντάνε τα UAP (το πεντάγωνο εχει απελευθερώσει κάποια βίντεο), δέος! ….από το πώς περνάνε τα άλογα στον δρόμο βέβαια.Ούτε να κτυπιούνται πάνω κάτω οι τροχοί, ούτε να τραβάει το τιμόνι, ούτε σπινιάρισμα χωρίς τέλος και πάτα άσε για να βρεις πρόσφυση… σε άσφαλτο που έχει να δει βροχή σχεδόν δύο μήνες!

Για τις επιδόσεις τώρα, ο εγκέφαλός μου δεν μπορεί να καταγράψει την διαφορά των 4.4″ του LR με το 3,1″ του P σε ανοίγματα μέχρι τα 130—140. Αλλά πώς βάζει τη δύναμη στον δρόμο έχει διαφορά.
Ο ιδιοκτήτης επίσης, το πρώτο παράπονο που έκανε, ήταν ότι δεν βλέπει μεγάλη διαφορά από το LR .
Τον παρηγόρησα ότι δεν εχει κάνει όλες τις αναβαθμίσεις που πρέπει, κάνει ζέστη και δεν έχουμε βρει τον κατάλληλο χώρο και χρόνο.

Υποψιάζομαι όμως οτι ο λόγος είναι οτι το Ρ βάζει τα περισσότερα άλογα που έχει στην άσφαλτο με λιγότερα τσαλίμια και κουνήματα σαν Audi RS –από αυτό ξέρω- κιμπάρικα, αρχοντικά, ίσως η έλλειψη δράματος να φταίει. Πάντα μιλάω για αίσθηση, με χρονόμετρα ας ασχοληθεί ο ειδικός τύπος.
Για τα φρένα δεν μπορώ να τα εκτιμήσω (αντοχές κλπ) με τα μισά Βαλκάνια να έχουν καταλάβει όλες τις λωρίδες εδώ στη συμπρωτεύουσα. Καταναλώσεις και τέτοια δεν ασχολήθηκα γιατί … Ρ!

Θα πω τώρα για τα φλας μοτοσυκλέτας, αν πηγαίνεις χαλαρά, ΟΚ. Υπό πίεση και σε πλατείες ΔΕΝ βγάζεις φλας. Δεν ανοίγει το ντουλαπάκι κι οι υαλοκαθαριστήρες κάνουν μια σάρωση χωρίς λόγο όποτε φεύγεις από τον ήλιο και μπαίνεις στην σκιά της πυλωτής. Ελπίζω μέχρι τα τέλη Αυγούστου να γίνουν αναβαθμίσεις και να λυθούν.

Αυτά για την ώρα, περισσότερα όταν πάμε να κάψουμε KWh σε κάνα ταξίδι καθημερινή φθινόπωρο…

Περισσότερα Άρθρα