Το Puma ST ανανεώνεται για το 2024, πλέον κι αμιγώς ηλεκτρικό

Ενώ η Ford ανακοίνωσε τα σχέδιά της να τερματίσει την παραγωγή του Fiesta τον περασμένο Οκτώβριο, το αντίστοιχο crossover ζει και βασιλεύει, οπότε θα ανανεωθεί το 2024 και θα συνεχίσει να δρέπει πωλήσεις. Το Motor1 δημοσίευσε κατασκοπευτικές φωτογραφίες από ένα πρωτότυπο του ανανεωμένου μοντέλου που υποβάλλεται σε δοκιμές ως έκδοση ST, κρίνοντας από τους μεγάλους τροχούς και τα φρένα, καθώς κι από τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης.

Μην αφήσετε το ογκώδες καμουφλάζ να σας ξεγελάσει και να πιστέψετε ότι το Puma θα υποστεί τεράστιες αλλαγές, καθώς πρόκειται απλώς για μια αισθητική ανανέωση. Στην πραγματικότητα, θα είναι λίγο περισσότερο από αυτό, καθώς η Ford θα επεκτείνει την γκάμα του σπορτίφ crossover για να συμπεριλάβει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Θα βασίζεται στην υπάρχουσα πλατφόρμα, επομένως η σχεδίαση θα πρέπει να είναι σχεδόν η ίδια, δυστυχώς το ίδιο κι οι εσωτερικοί χώροι.

Από ό,τι μπορούμε να δούμε, το σήμα της Blue Oval μεταφέρεται στη μάσκα, κάτι που δεν προκαλεί έκπληξη, καθώς το ίδιο συνέβη όταν η Ford φρέσκαρε το Focus. Μέσα από τη μεταμφίεση ξεχωρίζουν οι νέοι προβολείς ενώ αυτοί στο πίσω μέρος είναι ίδιοι με σήμερα. Το πιθανότερο είναι ότι τα πίσω φώτα θα λάβουν ενημερώσεις μόνο στα γραφικά, διατηρώντας το ίδιο μέγεθος και σχήμα.

Ενώ ο πίσω προφυλακτήρας έχει φαινομενικά μεταφερθεί από το υπάρχον Puma ST, ο μπροστινός έχει νέα σχεδίαση και δεν ενσωματώνει πλέον τα φώτα ομίχλης. Η Ford θα μπορούσε να τα ενσωματώσει στους κύριους προβολείς για να προσδώσει στην μπροστινή όψη μια πιο καθαρή εμφάνιση. Δεδομένου ότι αυτό είναι μόνο ένα facelift, το πλευρικό προφίλ είναι πιθανό να παραμείνει αμετάβλητο, αν κι η έκδοση EV θα μπορούσε να έχει αεροβελτιστοποιημένους τροχούς για να αυξήσει την αυτονομία.

Δεν έχουν διαρρεύσει φωτογραφίες από την καμπίνα, αλλά σε ορισμένες από τις κατασκοπευτικές λήψεις φαίνεται ότι οι κεντρικοί αεραγωγοί έχουν μετακινηθεί ψηλότερα στο ταμπλό. Θα ήταν λογικό για τη Ford να εγκαταστήσει το σύστημα infotainment SYNC4, που χρησιμοποιείται ήδη στο Focus facelift. Το Mondeo – ένα ακόμα εμβληματικό λογότυπο που έχει πεθάνει στην Ευρώπη – απέκτησε ένα αντίστοιχα προσανατολισμένο infotainment στην Κίνα, όπου το μεσαίο sedan εξακολουθεί να είναι διαθέσιμο.

Η Ford θα συνεχίσει να κατασκευάζει το Puma στο εργοστάσιό της στην Craiova της Ρουμανίας, όπου το αντίστοιχο EV πρόκειται να μπει στη γραμμή συναρμολόγησης το επόμενο έτος. Από τον Μάρτιο του 2023, η έκδοση ST πωλείται σε δύο διαμορφώσεις, καθώς οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από δύο υπερτροφοδοτούμενους τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες. Στον λατρεμένο 1.5 των 200 ίππων (διαβάστε εδώ τις διθυραμβικές μας εντυπώσεις) προστέθηκε ο ήπια υβριδικός χιλιάρης με τους 170 ίππους. Τα δύο μοντέλα έχουν ίδιο (κορυφαίο) στήσιμο, οπότε η διαφορά έγκειται στον κινητήρα και στη μετάδοση: το 1.5 διατίθεται αποκλειστικά ως χειροκίνητο έξι σχέσεων, ενώ το 1.0 μόνο με αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων.

Περισσότερα Άρθρα