Renault Arkana 1.3 TCE 140
Οδήγησα το εν λόγω αμάξι στην mild hybrid έκδοση των 140 ίππων. Στην πλούσια έκδοση Dynamic. Ξεκινάω από τα πιο υποκειμενικά, όπως είναι η εμφάνιση κι η αίσθηση. Για εμένα αποτελεί ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα εκεί έξω. Το αμάξι απλά “δεν υπάρχει” στο αισθητικό κομμάτι. Είναι ένα γλυπτό πάνω σε ρόδες. Υπέροχο coupe σχήμα, λείες γραμμές οι οποίες έχουν συνέχεια και ροή. Ειδικά δε αν το αγοράσει κανείς σε λευκό περλέ χρώμα ή κόκκινο με την μαύρη οροφή… Ιδιαίτερες οι 18άρες ζάντες σε σχήμα λουλουδιού, μου θύμισαν αντίστοιχες από Alfa Romeo. Εξίσου καλή η εντύπωση από το εσωτερικό. Λιτό, μοντέρνο, με όμορφα “χορταστικά” καθίσματα που παρέχουν καλή πλευρική στήριξη. Πολύ καλή η 10άρα οθόνη αντί οργάνων, η οποία παρέχει ολοκληρωμένη πληροφόρηση σε υψηλή ευκρίνεια. Εξίσου καλή η α-λα tablet κάθετη οθόνη, αν και προσωπικά θα την προτιμούσα οριζόντια. Γενικά η αίσθηση είναι αρκετά premium, δεν θεωρώ πως έχει να ζηλέψει πολλά από τον γερμανικό ανταγωνισμό. Σίγουρα είναι ένα κλικ πιο κάτω σε αίσθηση απτής ποιότητας συγκριτικά με μάρκες όπως BMW και Mercedes, αλλά δεν ενοχλεί καθόλου. Θεωρώ μάλιστα πως είναι πολύ ομορφότερο από τα αντίστοιχα coupe SUV αυτών των κατασκευαστών.
Δυστυχώς, για εμένα τουλάχιστον, τα καλά εξαντλήθηκαν στο αισθητικό κομμάτι. Από το λίγο που το οδήγησα, το αμάξι μου άφησε μια αίσθηση κάτω του μετρίου. Η όλη οδήγηση είχε μια αίσθηση αποκομμένη, τεχνητή. Από την επιτάχυνση, μέχρι την πληροφόρηση του τιμονιού. Είχα ακούσει και σε παλαιότερα reviews για ένα σχετικό lag στις επιταχύνσεις. Πράγματι, το lag είναι εκεί κι είναι αρκετά αισθητό. Δεν είναι το τυπικό turbo lag, είναι κάτι παραπάνω και πιο εκνευριστικό από αυτό. Γενικότερα, το αμάξι σου δίνει την αίσθηση πως οποιαδήποτε εντολή δίνεις, εκείνη περνάει από… ειδική διαβούλευση και επεξεργασία για να βγει εκεί έξω. (Σημείωση ΔΣ: κάτι αντίστοιχο είχαμε βιώσει και στο Nissan Qasqhai). Και βγαίνει φιμωμένη, διαφορετική. Περιττό φυσικά να γράψω για επιδόσεις ή σπορ αίσθηση. Αλλά ΟΚ, δεν αγοράζει κανείς το αμάξι για κάτι τέτοιο.
Μέχρι στιγμής τα παραπάνω δεν με ενόχλησαν τόσο. Εκεί όμως που εξεπλάγην, ήταν με την ανάρτηση. Τι ήταν αυτό ρε παιδιά; Γαλλικό μεγάλο SUV σκέφτεσαι, η ανάρτηση λογικά θα είναι βούτυρο… Καμία μα καμία σχέση. Απαράδεκτα σκληρή, με ελάχιστη ως μηδενική απόσβεση. Στην παραμικρή ανωμαλία ένοιωθες έναν ξερό, ενοχλητικό κραδασμό. Ανεπίτρεπτο απλά… Να πω ότι μιλάμε για μια εξειδικευμένη σπορ κατασκευή όπου η έμφαση έχει δοθεί στην ακαμψία και το κράτημα, να το καταλάβω. Αλλά στην προκειμένη περίπτωση δε μιλάμε για κάτι τέτοιο.
Συνοψίζοντας, το αισθητικό κομμάτι με απογείωσε και το οδηγικό με κατέβασε στα… Τάρταρα! Αν θα το αγόραζα; Τολμώ να πω πως μου αρέσει τόσο πολύ που ακόμη και έτσι όπως είναι θα το σκεφτόμουν! Απλά για να γυρνάω να το χαζεύω κάθε φορά που θα το έχω παρκάρει και θα απομακρύνομαι. Πάντως φαίνεται πως το αμάξι είναι μια πρώτης τάξεως “αρπαχτή” των Γάλλων. Ίδιο πάτωμα με το Clio, αμάξι που ήταν ήδη διαθέσιμο για τη Ρωσική αγορά (με πολύ κατώτερα specs), προφανώς οι ιθύνοντες σκέφτηκαν “δεν το βγάζουμε στην ευρύτερη Ευρώπη μπας και κονομήσουμε και από εκεί τίποτα;”. Γενικά πάντως φαίνεται πρόχειρη κατασκευή, στην οποία δεν έχει μπει ούτε ιδιαίτερη μελέτη, ούτε το απαραίτητο R&D. Νομίζω αυτό αποτυπώνεται στην τιμολόγηση, την οποία βρήκα χαμηλή και δελεαστική.
(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)