To Renault Clio ανανεώνεται: όχι, τα supermini δεν πέθαναν ακόμα
Δεν υπάρχουν σημαντικές μηχανολογικές αλλαγές, αλλά κυρίως ένα αισθητικό φρεσκάρισμα. Το μπροστινό μέρος αποκτά μια νέα, πιο επιθετική εμφάνιση που το φέρνει σε συμφωνία με τα νεότερα μοντέλα της Renault, όπως το Espace, καθώς και το νέο εταιρικό λογότυπο της εταιρίας σε βουρτσισμένο σατέν χρώμιο. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του επανασχεδιασμού είναι οι λεπτοί προβολείς LED, οι οποίοι είναι πλέον στάνταρ σε όλη τη γκάμα, και τα τμηματικά DRL που εμφανίζονται στην αριστερή και δεξιά γωνία του αυτοκινήτου και το καθένα αντιπροσωπεύει το μισό του ρόμβου της Renault.
Στο εσωτερικό, τα υλικά είναι υψηλότερης ποιότητας, μερικά μάλιστα βιώσιμα, αλλά η γενική διάταξη – οθόνη 7 ιντσών στις φθηνότερες εκδόσεις και 9.3 στα ακριβότερα μοντέλα – είναι σε μεγάλο βαθμό η ίδια με πριν. Σε ξένες αγορές θα υπάρχει το πακέτο εξοπλισμού Esprit Alpine με πιο σπορ εξοπλιστικά στοιχεία και περιμένουμε να δούμε αν θα διατεθεί και στην ελληνική αγορά. Θα περιλαμβάνει σπορ καθίσματα με το λογότυπο ‘A’ της Alpine κι ενισχυμένα πλαϊνά, ζάντες 17 ιντσών και αλουμινένια ποδωστήρια.
Δυστυχώς, δεν υπάρχει κινητήρας της Alpine, οπότε η πιο ισχυρή από τις επιλογές κινητήρα θα είναι και πάλι ο υβριδικός E-Tech 1.6 λίτρων των 145 ίππων. Ναι, είναι το ίδιο σύνολο που δοκιμάσαμε στο Nissan Juke Hybrid και το θεωρούμε το πιο ευχάριστο οδηγικά full-hybrid της αγοράς, αν κι έχει τα θέματά του στην ήπια οδήγηση. Θα υφίσταται βέβαια κι ο τρικύλινδρος των 1.000 κ.εκ. που καταναλώνει υγραέριο κι αποδίδει 100 ίππους (τον γνωρίσαμε στο Captur και το Dacia Jogger και μας άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις). Ο ίδιος κινητήρας θα κυκλοφορεί σε μια έκδοση που καταναλώνει μόνο βενζίνη κι αποδίδει 91 ίππους, ενώ με αγωνία περιμένουμε να δούμε αν θα συνεχίσει να διατίθεται στην ελληνική αγορά ο κινητήρας πετρελαίου των επίσης 100 ίππων. Δημοσιεύματα από άλλες χώρες της Ευρώπης αναφέρουν ότι εκεί θα πωλείται κανονικά, οπότε αναμένουμε να συνεχίσει την καριέρα του και στην ελληνική αγορά.
Δε θα είναι διαθέσιμο κανένα είδος αμιγώς ηλεκτρικού συστήματος κίνησης – αυτή την αποστολή θα αναλάβει το επερχόμενο 5 EV, το οποίο θα πωλείται μαζί με το Clio. Για πόσο όμως; Το Clio έχει σημειώσει τεράστια επιτυχία για τη Renault όλα αυτά τα χρόνια, σημειώνοντας πωλήσεις 16 εκατομμυρίων, αλλά ενδέχεται να είναι η τελευταία του γενιά καθώς η μάρκα οδεύει προς ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον από το 2030.