Renaultsport Kangoo 200 ίππων: αυτό που δεν τόλμησε η Renault
Αν κρίνουμε από τα σήματα στις πόρτες, ξεκίνησε τη ζωή του ως ένα πετρελαιοκίνητο Kangoo 1.5 λίτρων με ισχύ 70 ίππων, είναι τώρα φοράει περήφανα τον κινητήρα και την ανάρτηση από Renaultsport Clio, έχοντας σχεδόν τρεις φορές περισσότερους μύες από πριν. Καθώς η πρώτη γενιά Kangoo που κατασκευάστηκε μεταξύ του 1997 και του 2009 βασίστηκε στο Clio δεύτερης γενιάς, η μεταμόσχευση ήταν πιο εύκολη απ’ όσο νομίζετε. Δότης το κλασικό hot hatch Clio 182 των αρχών της δεκαετίας του 2000 και μάλιστα σε καλή κατάσταση, αφού είχε μόλις 130.000 χιλιόμετρα. Ακόμα κι έτσι, το 0-100 θα ερχόταν σε περίπου 7.5 δευτερόλεπτα, αλλά ο ιδιοκτήτης ήθελε να βάλει τη δική του πινελιά. Επέλεξε εκκεντροφόρους από το μεταγενέστερο Clio 197, έκανε ροϊκή εξέλιξη στην εισαγωγή, έβαλε ένα πιο ελεύθερο φίλτρο, άλλη εξάτμιση κι επαναπρογραμματισμό εγκεφάλου. Με όλα αυτά, οι 200 ίπποι θεωρούνται απόλυτα λογική απόδοση.
Αλλά το Kangoo δεν πήρε μόνο τον κινητήρα από το Renaultsport Clio. Έκλεψε επίσης ολόκληρη τη διάταξη της Cup μπροστινής ανάρτησης, η οποία στη συνέχεια αναβαθμίστηκε με ένα σετ ελατηρίων χαμηλώματος Cooksport, τακάκια PBS Race, δίσκους Brembo HC και καμπερόβιδες της Eibach. Οι ζάντες της Speedline φορούν semi-slick Nankang NS-2R.
Βέβαια, οι περισσότεροι οδηγοί δε θα προσέξουν καν τους τροχούς, πόσο μάλλον το χαμηλότερο ύψος του αμαξώματος ή την επιθετική ρύθμιση του κάμπερ. Θα δουν απλώς ένα παλιό λευκό φορτηγάκι, το οποίο φοράει ένα αυτοκόλλητο που υποστηρίζει ότι το Kangoo είναι «περιορισμένο στα 62 mph (100 χλμ/ώρα)». Ούτε θα προσέξουν στο εσωτερικό το τιμόνι και τον λεβιέ ταχυτήτων της Renaultsport, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι ο ίδιος όπως σε κάθε μικρό επαγγελματικό όχημα, αν και με λίγη επιπλέον επένδυση για περιορισμό του θορύβου.
Αν σας έχει ανοίξει η όρεξη, το αυτοκίνητο πωλείται στο eBay στο Ηνωμένο Βασίλειο για 6.999 £ (8.150 €). Ο πωλητής – ο οποίος ήταν κάτοχος του αυτοκινήτου για μερικά χρόνια αλλά δεν έκανε αυτός τη μετατροπή – λέει ότι θα δώσει κι ένα ζευγάρι καθίσματα από το 182. Eμείς πάντως θα μπαίναμε στον πειρασμό να κρατήσουμε τα καθίσματα από το diesel και να αλλάξουμε τις ζάντες με απλές σιδερένιες, για να φτιάξουμε το απόλυτο Q-car.