Το Rimac Nevera καταρρίπτει 23 ρεκόρ ταχύτητας κι επιτάχυνσης
Μόλις την περασμένη εβδομάδα, ο Mate Rimac ανακοίνωσε ότι το δημιούργημά του κατέρριψε το ρεκόρ της Koenigsegg Agera RS στο 0-400-0 χωρίς να προβεί σε περαιτέρω λεπτομέρειες. Το σουηδικό hypercar είχε σημειώσει επίδοση 33.29 δευτερόλεπτα το 2017 και σήμερα ανακοινώθηκαν επιτέλους τα νέα ρεκόρ που σημειώσε το ηλεκτρικό μοντέλο από την Κροατία. Για να μην τα πολυλογούμε, το 0-400-0 είναι ένα μόνο από τα 23 ρεκόρ που καταγράφησαν, η χαρά του αριθμολάγνου. Μιλάμε πάντα για αυτοκίνητο παραγωγής και πλέον έχουμε μπροστά μας τον απόλυτο κυρίαρχο. Κάθεστε;
Το 0-100 έρχεται σε 1.81″. Το 0-100-0 σε 3.99″. Το 0-200 σε 4.42″, δηλαδή όσο κάνει για το 0-100 ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο. Η ανακοίνωση κάνει λόγο για 2.59″ για το 100-200, αν κι όσοι είστε καλοί στα Μαθηματικά και κάνοντας απλώς μια αφαίρεση, συμπεραίνετε από τα παραπάνω νούμερα ότι το 100-200 διαρκεί 2.61″. Τέλος πάντων, ίσως έγκειται στις στρογγυλοποιήσεις των αριθμών, μην το κάνουμε και ζήτημα για 2 εκατοστά του δευτερολέπτου. Η επιτάχυνση φαίνεται να είναι αδιάκοπη, αφού το 200-300 διαρκεί μόλις 4.79″, ενώ το 400άρι έρχεται σε μόλις 8.25″. Σοκαριστικά είναι και τα μόλις 28.96 μέτρα που χρειάζεται για να πιάσει τα 100 χλμ/ώρα από στάση. Δηλαδή σε έξι φορές το μήκος του, το Rimac κινείται ήδη με 100! Έχοντας βιώσει τη βιαιότατη επιτάχυνση του Tesla Model S Plaid (αναμείνατε αναλυτική δοκιμή στο επόμενο διάστημα), δεν μπορούμε να φανταστούμε πόσο πιο άγριο είναι το Nevera.
Όλα τα παραπάνω είναι απλά νούμερα και μπορεί να μη σας λένε και πολλά, αλλά ίσως ένα συγκριτικό νούμερο βοηθήσει λίγο την κατανόηση του μεγαλείου του hypercar από την Κροατία. Το 0-400-0 σε 29.93″ σμπαραλιάζει ένα ήδη αδιανόητα γρήγορο όχημα, τη Bugatti Chiron, η οποία χρειάζεται 42″ για την ίδια μέτρηση. Για να πετύχει όλα τα παραπάνω, το Nevera χρησιμοποιεί τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε τροχό. Η συνολική ισχύς ανέρχεται σε 1.914 ίππους κι η ροπή σε 2.360 Nm, ενώ τα Michelin Cup 2 R ανέλαβαν να περάσουν όλη τη δύναμη στο οδόστρωμα.
Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις του Automotive Testing Papenburg (ATP) που περιλαμβάνει ευθείες 4 χιλιομέτρων. Εκπρόσωποι της Dewesoft και της RaceLogic βρίσκονταν εκεί για να επαληθεύσουν τα δεδομένα των μετρήσεων. Ο ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Rimac Automobili, Mate Rimac, δε θα μπορούσε να είναι περισσότερο υπερήφανος για το Nevera. «Μεγαλώνοντας, πάντα θαύμαζα τα αυτοκίνητα που έγραψαν Ιστορία, προχωρώντας τον πήχη για επιδόσεις, με δέος για το είδος της επαναστατικής τεχνολογίας που έφεραν στην αυτοκίνηση. Αυτό είναι που με οδηγεί από την πρώτη μέρα – να αναπτύξω νέα τεχνολογία που θα επαναπροσδιορίζει τι είναι δυνατό», είπε.
«Σήμερα, είμαι περήφανος που λέω ότι το αυτοκίνητο που δημιουργήσαμε μπορεί να φτάσει τα 400 χλμ/ώρα και να ακινητοποιηθεί σε λιγότερο χρόνο από ό,τι χρειάστηκε η McLaren F1 για να επιταχύνει έως τα 350 χλμ/ώρα. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά μπορεί να το κάνει ένας καθημερινός οδηγός ξανά και ξανά, καταρρίπτοντας κάμποσα ακόμα ρεκόρ επιδόσεων. Εάν είχατε ένα Nevera και πρόσβαση σε μια αρκετά μεγάλη ευθεία, θα μπορούσατε να το κάνετε κι εσείς», πρόσθεσε ο Rimac.