Ring: η Lotus Evija κατέρρευσε προσπαθώνας να σπάσει το ρεκόρ
Μια προσπάθεια της Lotus να σπάσει το ηλεκτρικό ρεκόρ στο Nurburgring με το EV hypercar της Evija φαίνεται να απέτυχε εξαιτίας μηχανικής βλάβης. Αν κι η Lotus δεν επιβεβαίωσε ότι προσπαθούσε να καταρρίψει το ρεκόρ των 6’05″336 του αγωνιστικού VW ID.R, το Carscoops αναφέρει ότι η βρετανική εταιρία πίστευε πολύ ότι θα πραγματοποιηθεί το ποθούμενο. Ηια αυτό και κουβάλησε μέχρι κι ελικόπτερο για τη βιντεοσκόπηση του γεγονότος, όταν η Evjia σταμάτησε ξαφνικά στο μέσο του γύρου. Έμεινε ακίνητη και χρειάστηκε να φορτωθεί σε φορτηγό για να απομακρυνθεί από το σημείο.
Όλοι περιμέναμε με αγωνία να δούμε τι θα μπορούσε να επιτύχει στο Nordschleife η Evija με τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες και τη συνολική ισχύ 2.039 ίππων, αλλά και την εξελιγμένη αεροδυναμική. Το αυτοκίνητο που έφερε η Lotus στη Γερμανία σαφώς δεν ήταν μια συνηθισμένη Evija, αν υπάρχει κάτι τέτοιο. Η Lotus τη χαρακτήρισε ως μια «τεχνολογική ιδέα» που ονομάζεται Evija X: το τεράστιο μπροστινό σπόιλερ, οι αεραγωγοί των φτερών, οι πλαϊνές ποδιές κι η πίσω αεροτομή την κάνουν να μοιάζει έτοιμη για το Pikes Peak.
Αυτές οι αεροδυναμικές προσθήκες και τα τεράστια σλικ ελαστικά σημαίνουν ότι βλέπουμε μία Evija αποκλειστικά για χρήση πίστας, αλλά που θα μπορούσε να αναπτύξει μεγάλο downforce και τρομερή πλευρική πρόσφυση. Κι επειδή η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί να είναι τίμια, αλλά να φαίνεται κιόλας, το αυτοκίνητο ήταν διακοσμημένο με τα κλασικά μαύρα και χρυσά χρώματα που φορούσαν τα διάσημα ground-effect μονοθέσια της Lotus F1 στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Η Lotus κυκλοφόρησε μια περιορισμένη έκδοση δρόμου της Evija με την ονομασία Fittipaldi σε παρόμοια χρώματα πέρσι, αλλά χωρίς τις τεράστιες αεροτομές αυτού του αυτοκινήτου. Η Lotus αρνήθηκε να αναφερθεί σε λεπτομέρειες σχετικά με το μυστηριώδες αυτοκίνητο, τι έκανε στο Nurburgring, τι προκάλεσε τη βλάβη ή πότε θα μπορούσε να επιστρέψει στην πίστα, παρέχοντας μόνο την ακόλουθη δήλωση:
«Η Evija X είναι μια ολοκαίνουρια τεχνολογική ιδέα της Lotus. Βασισμένη στην Evija δρόμου, είναι η απόλυτη έκφραση του ηλεκτρικού μας hypercar κι έχει δοκιμαστεί σε πολλές πίστες σε πολλές χώρες τις τελευταίες εβδομάδες. Έχουμε σημειώσει μεγάλη πρόοδο, εκπληρώνοντας με επιτυχία όλους τους στόχους μας και μαθαίνοντας από τις προκλήσεις του Nürburgring Nordschleife. Η ομάδα μηχανικών της Lotus συνεχίζει να ξεπερνά τα όρια του δυνατού με την Evija και το πιο ισχυρό σύστημα μετάδοσης κίνησης EV στον κόσμο.»
Αν η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία σπάσει το τεσσάρων ετών ρεκόρ της VW για τα ηλεκτρικά οχήματα, θα προσπαθήσει να γίνει το πρώτο EV που θα γυρίσει την πίστα των 20.8 χιλιομέτρων σε λιγότερο από έξι λεπτά. Αυτό θα το έκανε το δεύτερο ταχύτερο αυτοκίνητο όλων των εποχών μετά την αγωνιστική Porsche 919 Hybrid Evo, η οποία κατέγραψε ένα εξωφρενικό 5’19″546 τον Ιούνιο του 2018. Αλλά όπως λέει το παλιό γνωμικό, για να τερματίσεις πρώτος, πρώτα πρέπει να τερματίσεις.