To S1 Hoonitron του Ken Block απέναντι στο R8 και το RS E-Tron GT

Ο απίθανος Mat Watson από το CarWow κατάφερε να συγκεντρώσει τρία υπέροχα Audi, με κυριότερη ατραξιόν το S1 ​​Hoonitron που κατασκευάστηκε ειδικά για τον αδικοχαμένο Ken Block. Πρόκειται για ένα αγωνιστικό τετρακίνητο 680 ίππων, 640 Nm ροπής και βάρους 1.620 κιλών που είναι σίγουρα γρήγορο σε ευθεία γραμμή, αλλά σχεδιάστηκε για να κάνει οτιδήποτε άλλο από το να πηγαίνει ευθεία. Το ηλεκτρικό πρωτότυπο βρίσκει απέναντί του το επίσης ηλεκτρικό RS E-Tron GT. Τετρακίνητο και με κιβώτιο δύο ταχυτήτων (ουσιαστικά πρόκειται για μια Taycan με άλλο αμάξωμα), αποδίδει 646 ίππους και 830 Nm ροπής με βάρος 2.345 κιλά. Τη θερμική υπόσταση υπερασπίζεται το R8 GT, ένα πισωκίνητο ατμοσφαιρικό coupe με V10 5.2 λίτρων που είναι το λιγότερο ισχυρό της παρέας με μόνο 620 ίππους και 565 Nm, αλλά ταυτόχρονα και το ελαφρύτερο στα 1.570 κιλά.

Με βάση την αναλογία κιλών ανά ίππο, το S1 Hoonitron δε θα πρέπει να έχει αντίπαλο κι αυτό ακριβώς συμβαίνει στις κόντρες από στάση. Το E-Tron βρίσκεται σχετικά κοντά του, ενώ το R8 φαίνεται να βρίσκεται σε διαφορετικό Δήμο όταν τα δύο ηλεκτρικά περνούν τη γραμμή του τερματισμού. Το καλύτερο αποτέλεσμα που κατάφερε το coupe είναι να βγει δεύτερο σε αγώνα ρεπρίζ, αλλά και πάλι μιλάμε για διαφορά μισού αυτοκινήτου. Παραδόξως έχασε από το RS και στα φρένα, οξύμωρη επίδοση ζυγίζοντας σχεδόν 800 κιλά λιγότερο, αλλά μην ξεχνάμε ότι η προσέγγιση του Mat δεν είναι και τόσο επιστημονική: οι τρεις οδηγοί φρενάρουν όταν περάσουν πλάι από κάποιους κώνους, οπότε δεν υπάρχει καμία επιστημονική ακρίβεια στη μέτρηση.

Στην πέδηση χωλαίνει έντονα και το S1 Hoonitron, το οποίο όχι μόνο ακινητοποιείται σε πολύ μεγαλύτερη απόσταση από τα υπόλοιπα δύο, αλλά απαιτεί συνεχείς διορθώσεις. Μην ξεχνάμε όμως ότι αυτό το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε για να κινείται με το πλάι κι όχι ως όχημα παραγωγής για να προσφέρει τη μέγιστη ενεργητική ασφάλεια. 

Περισσότερα Άρθρα