Σας παρουσιάζουμε τα οκτώ πιο παράξενα Ford όλων των εποχών

Aspire

Πρόκειται για τη sedan έκδοση του Ford Festiva, ενός μοντέλου που εξελίχθηκε από κοινού με την Kia. Θα το θυμάστε στην Ελλάδα ως Kia Pride, το οποίο ήταν στην πράξη ένα Mazda 121 με άλλα σήματα. Ως Aspire, κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ από το 1994, αλλά οι πωλήσεις ήταν τόσο φτωχές που αποσύρθηκε το 1997. Ένα μεταγενέστερο Aspire συνέχισε να πωλείται στην Ινδία μέχρι το 2021, βασισμένο στο Ka.

Bantam 

Σε αντίθεση με το Aspire, το Bantam δεν πάτωσε στις πωλήσεις αλλά το έφαγε η περιορισμένη γεωγραφική εμβέλεια στην οποία επωλείτο. Κατασκευασμένο αποκλειστικά για τη Νότια Αφρική, όπου ευδοκιμούν τα μικρά φορτηγάκια που βασίζονται σε δημοφιλή μοντέλα – ή bakkies όπως είναι γνωστά εκεί – κυκλοφόρησε σε τρεις εκδόσεις: η πρώτη (στη φωτογραφία) βασισμένη στο Ford Escort τρίτης γενιάς , το επόμενο στο Mazda 323 έκτης γενιάς και το τελευταίο στο Ford Fiesta πέμπτης γενιάς. Τα Bantam κατασκευάζονταν συνεχώς από το 1983 έως το 2011, κι ως εκ τούτου είναι ένα κοινό θέαμα στους δρόμους της Νότιας Αφρικής, αν και σχεδόν άγνωστο στα υπόλοιπα μέρη του πλανήτη.

Durango

Δεν πρέπει να συγχέεται με το συνονόματο μοντέλο της Dodge. Το Ford Durango ήταν ένα pick-up που σχεδιάστηκε από τον Jim Stephenson, custon κατασκευαστή από την California, χρησιμοποιώντας το sedan Fairmont ως βάση, και παράχθηκε από την National Coach Works. Τα αναφερόμενα στοιχεία παραγωγής ποικίλλουν σημαντικά, οπότε οι πραγματικές πωλήσεις πρέπει να ήταν από 200κάτι ως 400 παρά, ανάλογα με τις πηγές. Ένα σπάνιο θέαμα, όπως και να ‘χει.

Escort GTi

Κατά τη διάρκεια των 30 και πλέον ετών ζωής του Escort, η Ford έδωσε στις γρήγορες εκδόσεις διάφορα ονόματα όπως Twin Cam, Mexico, RS1800, XR3, RS Cosworth κι ούτω καθεξής. Σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές, απέφυγε την ετικέτα GTi (η οποία δημιουργήθηκε από τη Volkswagen κι ονοματοδότησε ολόκληρη την κατηγορία των hot hatches) – ή έτσι νομίζαμε.

Ωστόσο, για μια σύντομη περίοδο στα τέλη της δεκαετίας του 1990, υπήρχε ένα Escort GTi. Δεν ήταν ιδιαίτερα συναρπαστικό, με κινητήρα 1.8 λίτρων 115 ίππων, αλλά έχει ενδιαφέρον γιατί ήταν το μοναδικό ευρωπαϊκό Ford που έφερε ποτέ το λογότυπο GTi.

EXP Turbo Coupe

Το EXP ήταν ένα όχι ιδιαίτερα επιτυχημένο compact σπορ μοντέλο που βασίστηκε στο Escort της αμερικάνικης αγοράς και πουλήθηκε τη δεκαετία του 1980. Η πιο σπάνια έκδοσή του ήταν η Turbo Coupe, η οποία φορούσε μια υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του κινητήρα CVH των 1.6 λίτρων, απέδιδε 120 ίππους κι είχε καλές επιδόσεις για την εποχή: επιτάχυνε από στάση στα 60 μίλια/ώρα (96 χλμ/ώρα) σε κάτω από δέκα δευτερόλεπτα.

Κατασκευάστηκε μόλις το 1985, ακριβώς στο τέλος της πρώτης γενιάς. Στα μεταγενέστερα EXP δεν μπήκε ποτέ turbo, αν κι η ανάγκη γι’ αυτό ήταν λιγότερο πιεστική, καθώς όλα ήταν εξοπλισμένα με τον πιο ισχυρό 1.9 CVH.

Freda

Για πολλά χρόνια, η Ford κι η Mazda είχαν μια στενή σχέση, ώστε κάποια στιγμή ο Αμερικανός κατασκευαστής να κατέχει το 33.4% της ιαπωνικής εταιρίας. Θα θυμάστε βέβαια το MX-5 τρίτης γενιάς με Ford Duratec κινητήρα ή τη στενή συγγένεια του Mazda 6 με το Mondeo. Ένα από τα πιο σπάνια μοντέλα της κοινοπραξίας ήταν το Freda – ένα οκταθέσιο Mazda Bongo Friendee με σήματα της Ford. Δεν εισήχθη ποτέ στη χώρα μας, αλλά θα μπορούσε να αποτελέσει αξιόμαχο αντίπαλο των Transporter και Caravelle της Voklswagen.

Sierra GLSi 4×4

Όπως και με το Escort που παρουσιάσαμε προηγουμένως, δεν υπάρχει τίποτα ιδιαίτερο με το Sierra γενικά, αλλά ορισμένα μεμονωμένα μοντέλα είναι πολύ σπάνια. Αυτό ισχύει σίγουρα για το GLSi 4×4, το οποίο κατασκευάστηκε για πολύ μικρό χρονικό διάστημα εντός του 1989.

Μηχανικά, ήταν πανομοιότυπο με το πολύ πιο διάσημο XR4x4. Και τα δύο μοντέλα τροφοδοτούνταν από τον V6 κινητήρα Cologne των 2.9 λίτρων με απόδοση 150 ίππους (αν και το XR είχε ξεκινήσει με μια έκδοση 2,8 λίτρων του ίδιου συνόλου), αλλά το GLS ήταν φθηνότερο και λιγότερο φανταχτερό. Αυτό δεν φαίνεται να βοήθησε, καθώς πιστεύεται ότι έχουν καταγραφεί λιγότερα από 2.000 παραδείγματα στο Ηνωμένο Βασίλειο – πολύ λιγότερα απ’ όσα πουλούσε το XR σε κάθε μία από τις χρονιές του.

Skyranger

Έχετε ξανασυναντήσει cabrio φορτηγάκι; Κι όμως, το Ford Skyranger είναι ακριβώς αυτό! Οι αναφορές για το πώς δημιουργήθηκε το Skyranger ποικίλλουν τόσο πολύ που θα προτιμούσαμε να μην αναφέρουμε καμία από αυτές, αλλά φαίνεται ασφαλές να πούμε ότι ένας εξωτερικός συνεργάτης δημιούργησε (με ή χωρίς την έγκριση της Ford, παραμένει ασαφές) την droptop έκδοση του Ranger και παρήγαγε όχι περισσότερα από 20 παραδείγματα το 1991.

Περισσότερα Άρθρα