Seat Leon 1.6 TDi (γενιά 5F, 2012-2019)
Να διευκρινίσω ότι είμαι πρώην κάτοχος Opel Astra 1.4 ΜΥ 2000, οπότε ήταν ένα challenge να ξεφύγω αφενός από τη συγκεκριμένη μάρκα (έχουμε Opel στην οικογένεια εδώ και 30 χρόνια, με το κάθε αυτοκίνητο να ξεπερνάει τα 350 ή και 400.000 χλμ. σχεδόν απροβλημάτιστα) αφετέρου να καταπιέσω την κρυφή μου επιθυμία για Ιταλικά και δη Giulieta… Τελικά η λογική θριάμβευσε μιας και μετά από αρκετή έρευνα αγοράς σε diesel μικρομεσαία, ο Λέοντας ανακηρύχθηκε ο καλύτερος all around παίχτης (εμφάνιση, χώροι, επιδόσεις, ποιότητα, κατανάλωση και τιμή) και εχρίσθη άξιος (ελπίζω) διάδοχος του Άστρου (Astra ντε, το προηγούμενό μου αυτοκίνητο).
Παρ’ ότι είχα οδηγήσει για πάνω από 1.000 χιλιόμετρα diesel στο εξωτερικό, ο κινητήρας του Λέοντα με προβλημάτισε στις πρώτες βόλτες. Δεν μπορούσα να καταλάβω πού στο καλό βρίσκονται τα πολυδιαφημισμένα 25.5 κιλά ροπής, ειδικά στις χαμηλές στροφές όπου ο κινητήρας μού έκανε συνέχεια πυράκια.
Τελικά συνειδητοποίησα ότι οι σχέσεις του κιβωτίου είναι θεόμακρες κι αναγκαστικά, έκανα τα απαραίτητα κατεβάσματα. Γενικότερα το αμάξι είναι στο φόρτε του μετά τις 1.500 – 1.700 σαλ., με κίνδυνο όμως πριν από αυτές να χαρακτηριστεί “τάφος” (call me turbo?). Μετά τις 1.700 όμως επιταχύνει γραμμικότατα και πολλές φορές αισθάνθηκα να κολλάω στο κάθισμα (όταν το παράκανα σε 1-2 φανάρια).
Η πρώτη βόλτα έγινε στις στροφές της ΠΕΟ Ελευσίνας-Θήβας, με πέντε άτομα ωστόσο μέσα, οπότε δεν ρίσκαρα το λερωμένο εσωτερικό για την οδηγική μου ευχαρίστηση… Σε 2-3 σημεία που το παράκανα λίγο πάντως, απεδείχθη στιβαρότατο με πολύ καλό τιμόνι (παρά τους φόβους μου για την αλλαγή από το υδραυλικό του Άστρα στο ηλεκτρικό του Λέοντα), πολύ καλή ισορροπία της ανάρτησης μεταξύ άνεσης – κρατήματος κι αρκετά πρόωρη, οφείλω να ομολογήσω, επέμβαση του esp, xds κλπ…
Κατανάλωση μέχρι στιγμής, χωρίς ιδιαίτερα προσεκτική οδήγηση και μικτές συνθήκες, έχω 4.9!!! Γενικότερα συνδυασμός κατανάλωσης και χαμηλότερης τιμής diesel μού επιφέρει κέρδος 50% περίπου στα καύσιμα.
Στα του εσωτερικού, όπως σας είπα η πρώτη βόλτα ήταν με πέντε ενήλικες, κανείς εκ των οποίων δεν παραπονέθηκε για τους χώρους. Η οθόνη είναι όλα τα λεφτά, το bluetooth επίσης, ο κλιματισμός αποδοτικότατος, τα χειριστήρια στο τιμόνι λίγο περίπλοκα στην αρχή αλλά πλέον τα συνήθισα (αν και θα προτιμούσα το cruise control να είναι επίσης πάνω στο τιμόνι), το υποβραχιόνιο πολύ βολικό αλλά με μικρότερο χώρο απ’ όσο ήθελα και η απτή ποιότητα ικανοποιητικότατη.
(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)