Το σημαντικότερο αυτοκίνητο το έτος που γεννήθηκες (1985-1990)
1989 – Fiat Tipo
Το γωνιώδες αμάξωμα εξασφάλιζε άριστους χώρους για τους επιβάτες, ενώ ο διαστημικός πίνακας οργάνων με τα άπειρα λαμπάκια τους εντυπωσίαζε (όταν δούλευε). Στο πάτωμά του βασίστηκε το εξαιρετικό Fiat Coupe, η Ferrari του φτωχού στην έκδοση 20V. Μπορεί στη χώρα μας να κυκλοφορούσαν οι βασικές εκδόσεις, αλλά το 2.0 Sedicivalvole έκαψε καρδιές με τους 146 ίππους και το τρίθυρο αμάξωμα.
Φιναλίστ: Opel Vectra, Volkswagen Passat
1988 – Volkswagen Corrado
Η Volkswagen ήταν μανούλα στο να βγάζει μοντέλα με προσωπικότητα βασισμένα σε μια ταπεινή πλατφόρμα. Όπως έκανε και με τα Scirocco που βασίστηκαν στο Golf, έτσι παρουσίασε και το Corrado, ένα Scirocco αλλά με διαφορετικό όνομα. Καλοφτιαγμένο και με ενδιαφέρουσα (αν και τετραγωνισμένη) σχεδίαση, συνδύαζε ευρυχωρία για την κατηγορία και καλή οδική συμπεριφορά, αλλά κι η κίνηση γινόταν αποκλειστικά από τον μπροστινό άξονα. Κυκλοφόρησε μάλιστα και με τον κινητήρα VR6. Βασισμένο στο Golf Mk2, το Corrado κατασκευάστηκε από την Karmann επί επτά χρόνια, με συνολική παραγωγή 97.521 αυτοκίνητα.
Φιναλίστ: BMW Z1, Cizeta V16T, Ford Probe, Opel Calibra
1987 – Ferrari F40
Εντάξει, το Opel Omega κατέκτησε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 1987, αλλά ποιος ασχολείται; Το τελευταίο αυτοκίνητο που υπέγραψε ο ιδρυτής της εταιρίας Enzo Ferrari πριν τον θάνατό του την επόμενη χρονιά, η F40 παρουσιάστηκε τη χρονιά που ο Καμπούρης κι η παρέα του κατέκτησαν το Ευρωμπάσκετ και για πολλούς αποτελεί το υπέρτατο supercar όλων των εποχών. Με τον υπερτροφοδοτούμενο V8 των 478 ίππων να κινεί μόνο τους πίσω τροχούς, η F40 ήταν και παραμένει τρομακτική στην οδήγηση. Η Ferrari ισχυρίστηκε ότι ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής ικανό να ξεπεράσει τα 200 μίλια/ώρα, ήτοι τα 322 χλμ/ώρα.
Στα καθ’ ημάς, το εξώφυλλο των 4Τροχών με τις πέντε Ferrari στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τρίπολης (και την F40 στο κέντρο αυτών) είναι ίσως το πιο εμβληματικό του ιστορικού περιοδικού. Η Ferrari είχε στόχο να κατασκευάσει 400 F40, αλλά κατέληξε να παράξει 1.311! Παρά την αυξημένη παραγωγή, παραμένει πανάκριβη ακόμα και σήμερα.
Φιναλίστ: Opel Omega, BMW Σειρά 5 (E34), Peugeot 405
1986 – Porsche 959
Η Porsche είναι εδώ και πολύ καιρό ένας από τους πιο καινοτόμους κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλά ξεπέρασε πραγματικά τον εαυτό της με την 959. Τη χρονιά που παρουσιάστηκε, ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο με πινακίδες. Ο twin-turbo flat-six των 2.85 λίτρων απέδιδε 450 ίππους που την εκτόξευαν στα 317 χλμ/ώρα! Αλλά δεν ήταν τόσο τα νούμερα, όσο η πανέξυπνη (για την εποχή) τετρακίνηση που την καθιστούσε φιλική και χρηστική, τον καιρό που τα supercars παραμόνευαν να σε δαγκώσουν στην παραμικρή απροσεξία. Θυμηθείτε: δεν υπήρχε ακόμα traction control κι ESP, οπότε μια σωστή τετρακίνηση έκανε τεράστια διαφορά στην οδηγησιμότητα.
3,5 χρόνια στο περίμενε ο “Quick Nick” Heidfeld για την 959 του
Ταυτόχρονα υπήρχε αυτόματη ρύθμιση ύψους για βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής. Μεταξύ 1986 και 1988, η Porsche κατασκεύασε 337 959, ενώ άλλες οκτώ κατασκευάστηκαν το 1992-93.
Φιναλίστ: Ford Scorpio, Jaguar XJ (XJ40), Ford Sierra RS Cosworth, Rover 800, Jeep Wrangler (XY)
1985 – Opel Kadett
Η δεύτερη γενιά του προσθιοκίνητου Kadett βελτιώθηκε πολύ σε σχέση με τον προκάτοχό του, διατηρώντας τα περισσότερα μηχανικά μέρη κοινά. Ο παλιός OHV κινητήρας εξακολουθούσε να κινεί τη βασική έκδοση (1.2), αλλά η ανανεωμένη σειρά κινητήρων OHC συνδύαζε υψηλή ισχύ με οικονομία καυσίμου. Το σπορτίφ GSi 1.8 των 115 ίππων ήταν σπάνιο στη χώρα μας, πολύ περισσότερο από τις πεντάθυρες, sedan και caravan εκδοχές.
Φιναλίστ: Renault 25, Lancia Thema