Σλοβένικο Chaos; Το Tushek υπόσχεται 2.500 ηλεκτρικούς ίππους
Πέρα από τον πιασάρικο τίτλο του άρθρου, ο Aljoša Tušek δεν έχει και πολλά κοινά με τον Σπύρο Πανόπουλο, αφού η εταιρία του έχει ήδη κυκλοφορήσει μοντέλα στην αγορά. Ο πρώην οδηγός αγώνων από τη Σλοβενία εξελίσσει επί του παρόντος ένα δίδυμο ηλεκτρικών hypercars που πιστεύει ακράδαντα ότι θα σοκάρουν την κατηγορία. Πρόκειται για το Aeon, που ο δημιουργός του ισχυρίζεται ότι δε θα είναι απλώς ανταγωνιστικό αλλά θα «κυριαρχήσει» στην αγορά των hypercars. Ίσως σκέφτεται ότι μετά το κροάτικο Rimac, που ήδη θεωρείται ό,τι πιο εκλεκτό στα EV hypercars, τα φώτα της δημοσιότητας θα ξαναπέσουν στα Βαλκάνια.
Θα διατίθεται με δύο επιλογές μετάδοσης κίνησης κι αμφότερες θα προσφέρουν εντυπωσιακές αναλογίες ισχύος προς βάρος. Το Aeon E αντιπροσωπεύει την πλήρως ηλεκτρική έκδοση, με ισχύ άνω των 2.500 ίππων σε βάρος 1.600 κιλά, με αποτέλεσμα την εντυπωσιακή αναλογία κιλών ανά ίππο στο 0.64! Θυμίζουμε ότι όταν παρουσιάσαμε τα μοντέλα με τις χαμηλότερες αναλογίες κιλών ανά ίππο, νικητής ήταν η SSC Tuatara με 0.70. Εν τω μεταξύ, το Aeon H συνδυάζει έναν V8 με έναν ηλεκτροκινητήρα σε ένα plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Παράγει σχεδόν 600 άλογα λιγότερα, αλλά θα εξακολουθεί να προσφέρει στους οδηγούς μια εντυπωσιακή ισχύ 1.930 ίππων σε 1.480 κιλά, που σημαίνει ότι η αναλογία είναι στο 0.77. Καθόλου άσχημα.
Τα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά κι η «πρωτοποριακή αεροδυναμική» του Aeon θα αποκαλυφθούν τις επόμενες εβδομάδες. Στο εσωτερικό, ο Tushek λέει ότι το μοντέλο θα επικεντρωθεί στη δημιουργία μιας προσαρμοσμένης εμπειρίας για κάθε αγοραστή. «Η Aeon προαναγγέλλει μια νέα αυγή στην παραγωγή υπεραυτοκίνητων, με την εξατομίκευση στην πρώτη γραμμή. Κάθε όχημα είναι προσαρμοσμένο ξεχωριστά στον ιδιοκτήτη του για να δημιουργήσει έναν απαράμιλλο δεσμό», δήλωσε ο Tušek. «Αυτό μας ξεχωρίζει από άλλους προμηθευτές παγκοσμίως και διασφαλίζει ότι κάθε όχημα είναι πραγματικά μοναδικό».
Δεν ήταν η πρώτη απόπειρα της εταιρίας να δημιουργήσει ένα υπεραυτοκίνητο, αφού έχει ήδη κατασκευάσει το TS 900 των 950 ίππων, το οποίο μπορούσε να επιταχύνει στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 2.7 δευτερόλεπτα. Αναμφίβολα το νέο μοντέλο θα είναι ακόμα πιο γρήγορο.