Σοκ και δέος: Hyundai ix35 υδρογόνου απαιτεί επισκευή 104.000 € !

Ο Till Westberg, ένας επιχειρηματίας από την πόλη Bad Homburg στη Γερμανία, ξόδεψε 50.200 € για να αγοράσει ένα Hyundai ix35 FCEV το 2016, ως αντικατάσταση του plug-in υβριδικού του Toyota Prius. Όπως αναφέρθηκε από το AutoBild που αποκάλυψε την ιστορία, το υδρογονοκίνητο SUV λειτουργούσε χωρίς προβλήματα για επτά χρόνια, με τον ιδιοκτήτη να καλύπτει 84.000 χιλιόμετρα σε αυτό το διάστημα.

Παρά την έλλειψη επαρκούς δικτύου ανεφοδιασμού που τον ανάγκαζε να οδηγεί έως και 114 χιλιόμετρα (πήγαινε-έλα) για να γεμίσει τις δεξαμενές υδρογόνου, ο Westberg ήταν πολύ ευχαριστημένος με τη γρήγορη επιτάχυνση, την αθόρυβη κίνηση του FCEV και τα 450-500 χιλιόμετρα αυτονομίας. Ωστόσο, χωρίς προφανή λόγο, το Hyundai ξαφνικά σταμάτησε να λειτουργεί, εμφανίζοντας ένα μήνυμα σφάλματος στην οθόνη κάθε φορά που ο ιδιοκτήτης προσπαθούσε να το εκκινήσει.

Σε καμία περίπτωση δεν περίμενε ότι το κόστος επισκευής θα ήταν τόσο εξωφρενικά υψηλό. 103.764,17 € κι όλη η ευθύνη βαραίνει την κυψέλη υδρογόνου που κοστίζει 84.875 € προ φόρων. Το εξαιρετικά υψηλό κόστος οφείλεται στο γεγονός ότι το ix35 FCEV ήταν ένα όχημα περιορισμένης παραγωγής που διέθετε ακριβή τεχνολογία με πολύ περιορισμένη διαθεσιμότητα ανταλλακτικών. Όπως μπορείτε να φανταστείτε, κανείς σώφρων αγοραστής δεν πρόκειται να πληρώσει για την επισκευή ενός οχήματος επτά ετών διπλάσιο ποσό από όσο κόστιζε καινούριο. Τέλος διαδρομής λοιπόν για το FCEV, όπως αποκαλούνται τα ηλεκτρικά υδρογόνου; Σε δήλωσή της στην AutoBild, η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχτηκε ότι η επισκευή δεν έχει οικονομικό νόημα και προσπαθεί να βρει εναλλακτικές λύσεις για τον πελάτη.

 

 

Το Hyundai ix35 FCEV παρέμεινε στην παραγωγή μεταξύ 2013-2018 προτού αντικατασταθεί από το Hyundai Nexo (στη φωτογραφία). Για όσους αναρωτιούνται, ένα ανταλλακτικό fuel cell για το μαζικής παραγωγής Nexo κοστίζει 41.650 €, αν κι η Hyundai ισχυρίζεται ότι αυτό είναι σχεδιασμένο να διαρκεί 10 χρόνια ή 5.000 ώρες λειτουργίας πριν χρειαστεί σέρβις.

Επί του παρόντος, το μόνο άλλο όχημα κυψελών καυσίμου στην αγορά είναι το Toyota Mirai, αφού το Honda Clarity έχει σταματήσει να παράγεται κι η πρώτη σειρά παραγωγής FCEV της BMW που θα χρησιμοποιεί τεχνολογία Toyota δε θα φτάσει πριν από το 2030. Σε μια δευτερεύουσα σημείωση, η Toyota ανακοίνωσε πρόσφατα ότι το σύστημα μετάδοσης κίνησης FCEV επόμενης γενιάς που αναμένεται το 2026 θα είναι 50% φθηνότερο σε σύγκριση με το υπάρχον, χωρίς να αναφέρεται το πραγματικό κόστος.

Περισσότερα Άρθρα