Stellantis: εργαζόμενοι αντετίθενται στα σχέδια της για φθηνά EV
Ο φιλόδοξος στόχος της Stellantis να κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα των 25.000 δολαρίων έρχεται σε σύγκρουση με τις απαιτήσεις του εργατικού της συνδικάτου (UAW). Σύμφωνα με το Automotive News, η UAW επικρίνει την πρόταση της αυτοκινητοβιομηχανίας για μείωση του κόστους, διότι αυτή περιλαμβάνει περικοπές στην κάλυψη της υγειονομικής περίθαλψης και μειωμένες μέρες άδειας, όλα αυτά για την επίτευξη πιο προσιτών τιμών στα EV. Αν κι οι εκπρόσωποι της UAW δεν αμφισβητούν την αξία ενός φθηνότερου ηλεκτρικού, δεν πιστεύουν ότι θα πρέπει να επηρεαστεί η διαβίωση των εργαζομένων για να γίνει αυτό πραγματικότητα. Μάλιστα, ζητούν υψηλότερους μισθούς και περισσότερα επιδόματα σε σχέση με τώρα. Το τρέχον τετραετές συμβόλαιο με την Stellantis εκπνέει στις 14 Σεπτεμβρίου, οπότε η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να λάβει κάποιες σοβαρές αποφάσεις.
«Πρέπει να δουλέψουμε πολύ σκληρά για να φτάσουμε στον στόχο», δήλωσε ο Tavares για το EV των 25.000 δολαρίων για την αγορά των ΗΠΑ. «Μέρος των πραγμάτων που πρέπει να συζητήσουμε με τους συνδικαλιστικούς μας εταίρους είναι ο τρόπος με τον οποίο φτιάχνουμε προσιτά EV στις ΗΠΑ, τα οποία θα πρέπει να μπορεί να αγοράσει η μεσαία τάξη και τα οποία θα είναι βιώσιμα επειδή θα είναι κερδοφόρα».
Ο πρόεδρος της UAW Shawn Fain πιστεύει ότι οι τιμές των EV μπορούν να μειωθούν χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο το εργατικό δυναμικό.
«Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν πρέπει να μας γυρίσει πίσω. Δυστυχώς, η Stellantis ακολούθησε λάθος προσέγγιση, με αποτέλεσμα να κλείσουν εργοστάσια και να καταστραφούν κοινότητες», δήλωσε ο Fain στο AN. «Το επιχειρηματικό μοντέλο της έχει αποτύχει και μέχρι να το διορθώσουν, δε θα πετύχουν ποτέ τον στόχο των 25.000 δολαρίων».
Το πιο προσιτό EV στη Βόρεια Αμερική, το Chevrolet Bolt EV, κοστίζει μόλις 27.000 $ στην τρέχουσα μορφή του, αλλά δε δικαιούνται όλοι την επιδότηση. Ο κατασκευαστής με έδρα το Michigan είχε δηλώσει προηγουμένως ότι τα ηλεκτρικά οχήματα με τιμή από 30.000 έως 40.000 δολάρια δύσκολα αποφέρουν κέρδος, οπότε κι ανακοίνωσε την παύση της παραγωγής του. Ευτυχώς πρόσφατα προανήγγειλε ότι θα υπάρξει αντικαταστάτης, χωρίς να γνωρίζουμε σε τι εύρος τιμής θα πωλείται.
Η UAW πιστεύει ότι η πρόταση της Stellantis μπορεί να ωφελεί τους καταναλωτές αλλά όχι τους υπαλλήλους της. Ο Όμιλος δεν έχει λανσάρει ακόμη κάποιο EV στις ΗΠΑ, ούτε καν το Fiat 500e που διατίθεται χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά. Πόσω μάλλον το Jeep Avenger, που σχεδιάστηκε εξαρχής για τη Γηραιά Ήπειρο.