Stratos, 037 και Delta: η Lancia δεν ξεχνά το ένδοξο παρελθόν της

  • Οι Stratos, Rally 037 και Delta είναι τρία αγωνιστικά «θηρία» τα οποία γεννήθηκαν με στόχο τη νίκη. Η σχεδίασή τους χαρακτηρίζεται από τα γεωμετρικά σχήματα και την αναζήτηση της απόλυτης απόδοσης.
  • Τα ιδιαίτερα στοιχεία αυτών τον μοντέλων αποτελούν ορόσημο στη σχεδιαστική πορεία της Lancia κι έμπνευση για το μέλλον της μάρκας.
  • Η διαδικτυακή παρουσίαση Lancia Design Day, θα πραγματοποιηθεί την προσεχή Δευτέρα 28 Νοεμβρίου στις 12:00 ώρα Ελλάδας μέσω του παρακάτω συνδέσμου:

Οι Stratos, Rally 037 και Delta είναι θρύλοι για τους αγώνες rally, αλλά κι ευρύτερα για το χώρο του αυτοκινήτου. Τα τρία μοντέλα συνέβαλλαν τα μέγιστα στην ανάπτυξη της εικόνας της Lancia και στην αναγνώρισή της ως ένας από τους πλέον επιτυχημένους κατασκευαστές στην ιστορία των rally. Με τη βοήθεια του τμήματος Heritage, το οποίο έχει αναλάβει τη διατήρηση της ιστορικής κληρονομιάς των ιταλικών μαρκών του Ομίλου Stellantis, λίγο πριν τη διαδικτυακή παρουσίαση Lancia Design Day (28 Νοεμβρίου στις 12:00 ώρα Ελλάδας) τα τρία μοντέλα μάς ταξιδεύουν από το παρελθόν στο μέλλον της μάρκας.

«Το να μπορείς να αντλείς έμπνευση από αυτοκίνητα όπως η Stratos, η Rally 037 κι η Delta, αποτελεί το όνειρο κάθε σχεδιαστή. Αυτά τα τρία «θηρία» κατέστησαν τη Lancia ως την πλέον πετυχημένη μάρκα στην ιστορία των rally», δήλωσε ο κ. Luca Napolitano, CEO της Lancia. «Τα γεωμετρικά τους σχήματα το στρογγυλεμένο πίσω μέρος και τα αεροδυναμική στοιχεία αποτελούν μέρος της σχεδιαστικής μας ιστορίας και ενέπνευσαν τα μελλοντικά μοντέλα της Lancia

Lancia Stratos: «Σαν μια αθλητική φόρμα που σμιλεύει τους μύες»

 

H Lancia Stratos ήταν ένα «θηρίο» που σχεδιάστηκε για να κερδίζει. Γεννήθηκε μέσα από το πρωτότυπο “Stratos Zero” του 1970 που κατασκεύασε ο οίκος Bertone και σχεδίασε ο Gandini, με την τελική έκδοση να παρουσιάζεται το 1971 εντυπωσιάζοντας με τη σφηνοειδή μορφή και τον V6 κινητήρα από τη Ferrari Dino 246. Το καπό που ενώνεται με τα εμπρός φτερά, το πανοραμικό παρμπρίζ και το επικλινές κάλυμμα του τοποθετημένου στο κέντρο κινητήρα συνθέτουν ένα εξωπραγματικό σύνολο που χαρακτηρίζεται από τις ακμές κι ολοκληρώνεται με μια ιδιαίτερη αντίθεση από τα κυκλικά πίσω φωτιστικά σώματα. Όταν ο Nuccio Bertone είδε την τελική έκδοση, είπε ότι αγκαλιάζει τον οδηγό και τον συνοδηγό «σαν μια αθλητική φόρμα που σμιλεύει τους μυς».

Τα πάντα στο αυτοκίνητο σχεδιάστηκαν με γνώμονα τους αγώνες rally. Τα καλύμματα διευκόλυναν την πρόσβαση στα μηχανικά μέρη και την ταχύτητα των επισκευών, ενώ στο εσωτερικό υπήρχε χώρος μόνο για τον οδηγό και τον συνοδηγό και δύο κράνη.   Η Lancia Stratos HF Group 4 κέρδισε το Monte Carlo Rally τρεις φορές στη σειρά και δύο Παγκόσμιους Τίτλους Κατασκευαστών το 1975 και 1976. Το 1975 η Lancia Stratos «φόρεσε» τα χρώματα τη Alitalia δημιουργώντας ένα από τα πιο όμορφα και ξεχωριστά αγωνιστικά αυτοκίνητα όλων των εποχών.

Lancia Rally 037: Ο μινιμαλισμός κι η επιθετικότητα του Παγκόσμιου Πρωταθλητή του 1983

 

Η Lancia Rally 037, ή απλά «037» όπως έμεινε γνωστή λόγω της κωδικής της ονομασίας, είναι ένα αυθεντικό σπορ αυτοκίνητο, η ιστορία του οποίου θυμίζει εκείνη της νίκης του Δαβίδ εναντίoν του Γολιάθ. H Rally 037 ήταν το τελευταίο αυτοκίνητο με κίνηση στους δύο τροχούς που κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally και το κατάφερε απέναντι σε εξαιρετικά δυνατό συναγωνισμό με τετρακίνητα αυτοκίνητα.

Το πλαίσιο της 037 αποτελούσε μια μίξη μονοκόκ και σωληνωτής κατασκευής, ενώ η επιθετική σχεδίαση του Pininfarina εξασφάλιζε υψηλό αεροδυναμικό φορτίο. Τα εμπρός και πίσω κατασκευασμένα από πολυεστέρα κι υαλονήματα καλύμματα επέτρεπαν την άμεση πρόσβαση σε όλα τα μηχανικά μέρη, ενώ ο μινιμαλισμός σε όλα τα στοιχεία του αμαξώματος και του εσωτερικού ήταν κάτι παραπάνω από εμφανής.

Με βάση την Beta Montecarlo, η Lancia Rally 037 δε σχεδιάστηκε για μαζική παραγωγή, αλλά απλά για να αποτελέσει την έκδοση δρόμου ενός απόλυτου αγωνιστικού αυτοκινήτου. Η αποκάλυψη έγινε στο σαλόνι αυτοκινήτου του Τορίνο το 1982, ενώ την επόμενη χρονιά η Lancia Rally 037 θα κατακτούσε τον Παγκόσμιο Τίτλο Κατασκευαστών και τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα των Οδηγών. Αντίστοιχα το μοντέλο θα κυριαρχούσε στο Ευρωπαϊκό και Ιταλικό πρωτάθλημα rally, στα χέρια ενός νέου αστεριού που ανέτειλε στα rally, τον Miki Biasion.

Lancia DeltaH εξέλιξη που οδήγησε στο πλέον επιτυχημένο αυτοκίνητο των αγώνων rally

Απλά και μόνο με το άκουσμα της λέξης Delta, οι φίλοι των rally γεμίζουν με ενθουσιασμό. Το 1988 η Delta HF 4WD σηματοδότησε την είσοδο της Lancia στο Group A με ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο, το οποίο εξελίχθηκε στη θρυλική Delta HF Integrale. Μέσα στο πέρασμα του χρόνου, το μοντέλο πέρασε από σειρά αναβαθμίσεων που βελτίωσαν περαιτέρω το στιλ και κυρίως τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Η Delta HF Integrale 16V έφερε το χαρακτηριστικό φούσκωμα στο καπό για τη νέα κεφαλή του κινητήρα, ενώ τα φουσκωμένα φτερά κι η εντυπωσιακή αεροτομή ήρθαν με τη Delta HF Integrale 16V Evoluzione.

Τετρακίνητοι θρύλοι των αγώνων: Deltona απέναντι σε Porsche 911

Η Lancia με τη Delta είχε δημιουργήσει το πλέον επιτυχημένο όνομα στην ιστορία των αγώνων rally, με έξι Παγκόσμια Πρωταθλήματα Κατασκευαστών (1987-1992), τέσσερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα Οδηγών (1987-1989 και 1991), το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στο Group N το 1987, το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα rallyτην περίοδο 1987-1991 και το 1993, αλλά και το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα στο Group N το 1988 και το 1989. Οι επιτυχίες, αλλά κι η μοναδική παρουσία της, κατέστησαν το όνομα Delta ένα ορόσημο για τα rally και σημείο αναφοράς για την ιταλική μάρκα.

 

Πηγή: Δελτίο Τύπου

Περισσότερα Άρθρα