Τα supercars που (πιθανότατα) ξέχασες ότι υπήρξαν – μέρος 1/10

MCA Centenaire (1992)

Έμοιαζε με kit car, η σχεδίασή της ήταν κάπως αλλόκοτη, ωστόσο η Centenaire είχε τιμή 500.000 $ όταν παρουσιάστηκε το 1992. Φορώντας κινητήρα Lamborghini V12 στο κέντρο, η MCA σχεδιάστηκε από τον ιταλικό οίκο Castagna, αλλά στην παρουσίασή της στον Τύπο στο Μονακό δεν επιτρεπόταν σε κανέναν να την οδηγήσει. Υποστηρίζεται ότι κατασκευάστηκαν έξι, με την εταιρία να προσπαθεί ακόμη να προκριθεί ώστε να συμμετάσχει στο Le Mans του 1993, με καταστροφικά  αποτελέσματα. Με τις πωλήσεις να μην ξεκινούν ποτέ, το project πουλήθηκε στον κατασκευαστή microcar Aixam-Mega, ο οποίος το κυκλοφόρησε ως Monte Carlo. Μεταξύ των τροποποιήσεων ήταν κι η αντικατάσταση του κινητήρα της Lamborghini με V12 της Mercedes. Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε τελικά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1996. Ο αριθμός παραγωγής είναι άγνωστος και πιστεύεται ότι σταμάτησε να κατασκευάζεται το 1999.

Cizeta V16 (1989)

Αν τα υπεραυτοκίνητα είναι ακραία, αυτό πρέπει να είναι το απόλυτο, χάρη σε έναν θεότρελο 16κύλινδρο κινητήρα 5.995 κ.εκ. – τοποθετημένο εγκάρσια! Δεν είναι περίεργο που η Cizeta ήταν τόσο φαρδιά: έπρεπε να χωρέσει οκτώ κυλίνδρους στο πλάτος της. Με 560 ίππους στις ιλιγγιώδεις 8.000 σαλ., ο ήχος της προκαλούσε δέος στο τέρμα γκάζι, με 64 βαλβίδες να ανεβοκατεβαίνουν μανιασμένα. Λεγόταν ότι η V16T μπορούσε να φτάσει τα 330 χλμ/ώρα , αλλά αφού κανείς δεν δοκίμασε ποτέ επίσημα το αυτοκίνητο, ποιος ξέρει; Παρά το πρωτότυπο που εμφανίστηκε το 1989, τα πρώτα αυτοκίνητα ήταν έτοιμα το 1992, ενώ η τελευταία κατασκευάστηκε το 2003.

Panther Six (1977)

Στα τέλη της δεκαετίας του 1970 υπήρχε μια αφίσα αυτού του θεότρελου supercar σε κάθε τοίχο πιτσιρικά που γούσταρε γκάζια. Με τη διάταξη των έξι τροχών κι έναν twin-turbo Cadillac V8 8.2 λίτρων που κρεμόταν στο πίσω μέρος, ήταν ένα πραγματικό τέρας. Κατασκευάστηκαν μόνο δύο, το καθένα υποτίθεται ικανό να επιταχύνει πάνω από τα 320 χλμ/ώρα, αν και κανείς δεν κατάφερε ποτέ να το επιβεβαιώσει αυτό. Το ένα Six έχει αποκατασταθεί και λέγεται ότι ακόμα κυκλοφορεί κάπου στην Ευρώπη, ενώ το μοντέλο που παρέλαυνε στις εκθέσεις αυτοκινήτου εξαφανίστηκε πριν από χρόνια από προσώπου γης και κρύβεται κάπου στη Μέση Ανατολή, στο γκαράζ κάποιου ντόπιου μεγιστάνα.

Mosler MT900 (2001)

Σχεδιαστικά έμοιαζε σαν να έχεις πάρει στοιχεία από κάθε διαθέσιμο supercar και να τα πέταξες μες στο μπλέντερ. Το Mosler MT900 μοιάζει με μια κακόγουστη αντιγραφή κι αυτό εκτίνεται και στα μηχανικά του μέρη: στο κέντρο βρίσκεται ένας V8 από Corvette Z06 V8, που στέλνει την ισχύ του στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων από Porsche 911 GT2. Εξελίχθηκε στις πίστες, το αμάξωμα του Mosler από ανθρακονήματα ήταν γεμάτο με τεχνολογία αιχμής, όπως ελατήρια τιτανίου στην ανάρτηση, υποπλαίσια εξαιρετικά λεπτών αλλά ανθεκτικών τοιχωμάτων και τροχούς μαγνησίου. Γι’ αυτό ήταν τόσο γρήγορο. Έπιανε τα 100 μίλια/ώρα από στάση (160 χλμ/ώρα) σε μόλις 6.5 δευτερόλεπτα.

Weber Faster One (2008)

Η ελβετική αυτοκινητοβιομηχανία Weber το ονόμασε Faster One, αλλά ένα πιο εύστοχο όνομα θα ήταν Ugly One. Σίγουρα δεν περνούσε από πουθενά απαρατήρητο. Στο κέντρο φώλιαζε ένας twin-turbo V8 κινητήρας 7.0 λίτρων, με απόδοση 900 ίππους. Ως αποτέλεσμα, το αυτοκίνητο διαφημίστηκε ως ικανό να επιταχύνει πάνω από τα 400 χλμ/ώρα – όχι ότι κανείς το επιβεβαίωσε στην πράξη. Το Faster One διέθετε ένα εξαιρετικά ελαφρύ αμάξωμα από ανθρακονήματα και κεραμικά φρένα, ενώ ο προαιρετικός εξοπλισμός περιλάμβανε σύστημα πολυμέσων με πρόσβαση στο Διαδίκτυο και τηλεόραση, καταγραφικό δεδομένων για να βλέπετε τι κάνατε στην πίστα, ενώ υπήρχαν τέσσερα ντεπόζιτα καυσίμου για να χορτάσει ο αδηφάγος V8.

 

Συνεχίζεται…

Περισσότερα Άρθρα