Suzuki Ignis CVT

"To Ignis είναι ένα αξιόλογο αυτοκίνητο πόλης, αλλά εκεί που έχει φτάσει η τιμή του, είναι αμαρτία να μην προτιμήσεις το Swift."

60%
Awesome
  • ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ CarTalk.gr

Μπορεί να μας συστήθηκε πριν έξι χρόνια (μια αιωνιότητα για τη ζωή ενός μοντέλου) αλλά παραμένει επίκαιρο όπως τότε. Ποιος δε θέλει ένα ευκολοδήγητο μοντέλο για τα καθημερινά χαμαλίκια, που να χωράει παντού ενώ έχει σωστούς χώρους; Που να καίει λίγο και να είναι φορτωμένο εξοπλισμό; Με ύψος μόλις 1.5 εκατοστό λιγότερο από την πληθωρική EQA (αλλά και 2.5 μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος), το Ignis μπορεί να καυχάται ότι είναι ένα SUV πόλης. Καθώς μάλιστα υφίσταται και τετρακίνητη έκδοση, αυτός ο χαρακτηρισμός δεν είναι καθόλου έωλος. Σκεφτείτε το ως ένα επταμηνήτικο Vitara.

ακόμα και προσθιοκίνητο, δε θα πει όχι σε μια λογική βραχότσαρκα

 

Το CVT κιβώτιο λύνει τα χέρια μες στην πόλη. Χωρίς αλλαγές ταχυτήτων, έχει σχεδόν ηλεκτρική λειτουργία. Πατάς, πάει, αφήνεις, δεν πάει. Πόσο πιο απλό;  Εντάξει, προφανώς δεν κόβει έντονα όταν αφήνεις το γκάζι, δεν μπορείς να ζητάς one pedal από ένα τέτοιο μοντέλο. Και βέβαια, έχεις τη συνεχή αίσθηση πατιναρίσματος που έχουν αυτού του είδους τα αυτόματα, αλλά η Suzuki σοφά έχει και χειροκίνητη επιλογή: με επτά προεπιλεγμένες σχέσεις και paddles πίσω από το τιμόνι, μπορείς να έχεις τον έλεγχο και να προσομοιώσεις κανονικές αλλαγές όταν το επιζητάς. Εννοείται ότι θα ανεβάσει στον κόφτη κι ότι θα κάνει κατέβασμα όταν πατήσεις τέρμα γκάζι. Σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις όμως, εσύ δίνεις τις διαταγές. Ένα παράπονο που έχω είναι πως όταν είσαι στην αυτόματη λειτουργία κι αγγίξεις τα paddles, φτάνοντας σε μια φουρκέτα ας πούμε, θα υπακούσει και θα περάσει στη χειροκίνητη λειτουργία, αλλά μετά από ακριβώς δύο δευτερόλεπτα από την τελευταία αλλαγή ταχύτητας, ξαναπερνάει μόνο του στο αυτόματο. Πλησιάζεις λοιπόν τη φουρκέτα, λες να μην ασχοληθείς να βγάλεις το δεξί χέρι από το τιμόνι για να κουνήσεις τον λεβιέ, δίνεις εντολή με τα αριστερά ακροδάχτυλα για κατέβασμα, βάζει 2α σε ψηλές σαλ., χαίρεσαι ότι θα πάρεις τη στροφή σπορτίβικα κι ενώ είσαι στη μέση του στριψίματος, ξαναγίνεται αυτόματο και ρίχνει τις σαλ. στα τάρταρα. Το όποιο κέφι πάει περίπατο.

όταν αρχίζει το στροφιλίκι, κοντράρεις το δεξί πόδι στον λεβιέ και το αριστερό στην πόρτα

 

Καλά, όχι πως μιλάμε για καμιά τρελή διασκέδαση, ούτε το Ignis απολαμβάνει τα στροφιλίκια, ούτε εσύ που βρίσκεσαι στο τιμόνι του. Δυστυχώς δεν είναι μικρό Swift (διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του). Εκείνο είναι πιο φαρδύ, πιο χαμηλό και με περισσότερο λάστιχο. Εδώ η πρόσφυση από τα ελαστικά είναι ποταπή, η υποστροφή μπόλικη κι η ρυθμισιμότητα με το γκάζι ή το φρένο ελάχιστη. Όχι, αυτό δεν είναι ένα Suzuki που σε φτιάχνει όταν το οδηγείς σβέλτα. Περισσότερο απολαμβάνεις την ευελιξία του στα στενά και το γεγονός ότι (για μια ακόμα φορά) οι Ιάπωνες σχεδιαστές έχουν συνδυάσει μια ευήλια ευρύχωρη καμπίνα με μανιτζέβελες εξωτερικές διαστάσεις. Μιλάμε για ένα πραγματικά πρακτικό μοντέλο. Πίσω χωρούν ενήλικες κι όχι μόνο πιτσιρίκια ή κοπελίτσες. Δεν είναι καθόλου αυτονόητο στη συγκεκριμένη κατηγορία. Οι πίσω πόρτες ανοίγουν στις 90 μοίρες για άνετη πρόσβαση και τα παιδικά καθίσματα κουμπώνουν αστραπιαία στις βάσεις isofix. Σε άλλα μοντέλα, ειδικά στα πιο πολυτελείας, πρέπει να κάνεις ολόκληρη μανούρα για κάτι τόσο απλό κι ουσιαστικό.

Ακόμα και κάποιος σεβαστών διαστάσεων μπορεί να μπαινοβγαίνει άνετα, η γωνιώδης σχεδίαση του αμαξώματος χαρίζει αίσθηση ευρυχωρίας στην καμπίνα, οι μεγάλες κάθετες γυάλινες επιφάνειες αποδεικνύονται σύμμαχοι στη μάχη των πόλεων κι οι μικρές ταχύτητες σε αστική μετακίνηση καμουφλάρουν το ελλιπές NVH. Ναι, τυπικά για Suzuki, το Ignis θυμίζει ινδική κατασκευή κι όχι μοντέλο που απευθύνεται σε Ευρωπαίους: έντονος τροχασμός από τα ελαστικά, θόρυβος από τον κινητήρα, όλα περνούν στην καμπίνα θαρρείς αφιλτράριστα. Όταν περνάς από καλή άσφαλτο σε σαγρέ, σου έρχεται να χειροκροτήσεις τον πιλότο, τροχοδρομήσαμε πάλι. Νιώθεις ότι τρέχεις με πολλά, κοιτάς το κοντέρ και λέει μόνο 60! Το ανάποδο δηλαδή απ’ ό,τι συμβαίνει στα περισσότερα μοντέρνα μοντέλα. Τα υλικά είναι αναμενόμενα σκληρά και φθηνά στην αφή, αλλά μετά τα δύο τελευταία μοντέλα που δοκίμασα κι είχαν τους τριγμούς τους (και μάλιστα πολύ ακριβότερα από το Suzuki), δεν μπορώ να μη σχολιάσω θετικά την παντελή έλλειψη τριγμών. Και δεν είναι ότι το Ignis δεν είχε τα χιλιομετράκια του: 20.000+ και μάλιστα με ανάρτηση που δεν είναι μαλακή.

ίδια μηχανικά μέρη με το Swift αλλά χειρότερες επιδόσεις

 

Το μοτέρ του Ignis μού φάνηκε πιο αργό από το Swift. Τα μηχανικά μέρη είναι ακριβώς τα ίδια κι οι επιδόσεις στο 0-100 παραπλήσιες, αλλά το Swift έχει κατά 20 χλμ/ώρα υψηλότερη τελική ταχύτητα. Καταλαβαίνεις τη διαφορά στον αυτοκινητόδρομο, όπου ακόμα και με μόνο ένα άτομο, χωρίς κλιματισμό σε λειτουργία, το Ignis δεν κρατάει με άνεση τα 120-130 στα ήπια ανηφορικά κομμάτια. Μη φανταστείτε την ανηφόρα από τα διόδια στις Αφίδνες ή στο Σχηματάρι, που είναι έντονες. Ακόμα και στο ανέβασμα στον Κηφισό, στα ανηφορικά κομμάτια δυσανασχετεί. Μικρό το κακό, αφού το ταξίδι δεν ανήκει στο καθηκοντολόγιό του. Δεν έτυχα σε έντονους πλευρικούς ανέμους, αλλά το κυβίστικο σχήμα του μάλλον θα συνεπάγεται ευπάθεια.

δεν απολαμβάνει τα ταξιδάκια όσο το Swift, αλλά δε θα το πάρεις για τέτοια χρήση

 

Η απόσβεση της ανάρτησης είναι ξερή. Κάποιες φορές μάλιστα, ένεκα του κοντού μεταξονίου, το νιώθεις να απογειώνεται μονοκόμματα, όλο μαζί. Η βασική έκδοση GL με τις 15άρες ζάντες και το 65άρι προφίλ θα είναι λίγο πιο ανθρώπινη. Η GL+ κι η GLX έρχονται αποκλειστικά με 16άρες και 60άρι προφίλ. Αν προσανατολίζεστε σε χειροκίνητο (προσθιοκίνητη ή τετρακίνητο), μπορείτε να επιλέξετε την GL με την πιο αφράτη απόσβεση. Αν θέλετε αυτόματο, ξεκινά από τη μεσαία GL+ οπότε άνεση πάπαλα. Γενικώς ο εξοπλισμός είναι αλλοπρόσαλλος. Για παράδειγμα, το φθηνότερο αυτόματο Ignis που μπορείς να αγοράσεις έχει θερμαινόμενα καθίσματα (!), αλλά ακόμα και το ακριβότερο δεν έχει κεντρικό καθρέπτη που να σκουραίνει αυτόματα. Ή αυτόματα ηλεκτρικά παράθυρα, εκτός από του οδηγού κι αυτό μόνο στο κατέβασμα. Με διακόπτες που δε φωτίζονται τη νύχτα (πάλι εκτός του οδηγού), πας στο ψαχουλητό για να ανοίξεις ένα παράθυρο ή να ξεκλειδώσεις τις πόρτες ή να ρυθμίσεις τους καθρέπτες. Και δε μιλάμε για φθηνό μοντέλο, το πιο πλούσιο αυτόματο φτάνει τα 20 χιλιάρικα!

ο εξοπλισμός είναι λες και κάποιος τίκαρε κουτάκια στην τύχη

 

Μόλις 21 κιλά ελαφρύτερο από το Swift, με λιγότερο αεροδυναμικό σχήμα και πανομοιότυπα μηχανικά μέρη, είναι λογικό η κατανάλωση να είναι παρόμοια. 5.7 είχε κάψει το Swift, 5.4 τούτο δω. Επειδή όμως το Swift ανήκει σε μεγαλύτερη κατηγορία, εκεί τη θεωρείς πιο εύπεπτο νούμερο σε σχέση με του Ignis. Και καθώς το ντεπόζιτο είναι μικρό (μόλις 32 λίτρα), βλέπεις τα νταμάκια στον πίνακα οργάνων να κατεβαίνουν γρήγορα. Ευτυχώς όμως, με ένα 20άρικο θα τα δεις πάλι να εκτοξεύονται.

Όλα ξεκινούν και τελειώνουν στην τιμή. Από τη στιγμή που το αυτόματο Ignis ξεκινά από τα 18+ χιλιάρικα και το αντίστοιχο (έστω μια έκδοση εξοπλισμού παρακάτω) Swift από τα 16.500 €, δεν υπάρχει καν δίλημμα. Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του Ignis είναι ενδοοικογενειακός. Αν έχετε τέτοιο θέμα με το παρκάρισμα που οι 14.5 πόντοι που τα χωρίζουν σε μήκος κι οι 4.5 σε πλάτος είναι απαγορευτικοί και σας κάνουν όντως καθοριστική διαφορά, τότε ορθώς θα προτιμήσετε το Ignis. Σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις, το Swift είναι μια κατηγορία πάνω από θέμα αμαξώματος, στέκεται πολύ καλύτερα στον δρόμο, ταξιδεύει με πολύ λιγότερες παραχωρήσεις, έχει σαφώς καλύτερους χώρους, χωρίς να καίει περισσότερο. Αν λοιπόν βρεθείτε σε μια έκθεση Suzuki για μοντέλο πόλης, απλώς προτιμήστε το Swift.

ΜοντέλοSuzuki Ignis
ΈκδοσηGLX CVT 2WD
Τιμή από18.080€
Τιμή μοντέλου δοκιμής19.580€
Τύπος αμαξώματοςMini
ΚαύσιμοΉπια υβριδικό βενζίνης
Κινητήραςατμοσφαιρικός
Κύλινδροι4
Κυβικά1.197 κ.εκ.
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ/ώρα12.4"
Μέγιστη ταχύτητα155 χλμ/ω
Κατανάλωση δοκιμής5.4 λίτρα/100 χλμ
Αυτονομία592 χλμ
Κατανάλωση καυσίμου - Μικτός κύκλος5.5 λίτρα/100 χλμ
Εκπομπές CO2 (WLTP)124 γρ/χλμ
Προδιαγραφές ΡύπωνEuro6d-TEMP
Συνολική ισχύς83 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.
Συνολική ροπή107 Nm στις 2.800 σ.α.λ.
Θέση του κινητήραΕμπρός και Εγκάρσια
Κίνησημπροστά
Κιβώτιοαυτόματο
Τύπος αυτόματου κιβωτίουCVT
Εμπρός φρένααεριζόμενα δισκόφρενα
Πίσω φρέναταμπούρα
Ελαστικά175 / 60 / 16
Διάμετρος στροφής9.4 μέτρα
Μήκος3.700 χιλιοστά
Πλάτος1.690 χιλιοστά
Ύψος1.605 χιλιοστά
Μεταξόνιο2.435 χιλιοστά
Εμπρός μετατρόχιο1.470 χιλιοστά
Πίσω μετατρόχιο1.460 χιλιοστά
Απόσταση από το έδαφος180 χιλιοστά
Βάρος925 κιλά
Χώρος αποσκευών267 λίτρα
Ντεπόζιτο32 λίτρα
Βαθμολογία EuroNCAP
Περισσότερα Άρθρα