Tesla Model Y Performance
Πρώτο test drive του Model Y Performance στην Ελλάδα. Ραντεβού στο Golden.
Το αυτοκίνητο το είχαμε στην διάθεσή μας για 2,5 ώρες. 4 οδηγοί. Οι 3 εκτός από εμένα είναι κάτοχοι tesla. Εγώ περιμένω την άφιξη για το πρώτο μου ηλεκτρικό αυτοκίνητο (Model Y Performance). Την παραγγελία την έχω κάνει από πέρυσι τον Ιούλιο και ήθελα το test drive για να μου φύγει το άγχος για τις ζάντες των 21 ιντσών. Για όλα τα άλλα ήμουν σίγουρος.
Ο οδηγός Νο1 (δεν έχω την άδεια τους να χρησιμοποιήσω ονόματα – όποιος θέλει τα συμπληρώνει) αφού γνωριστήκαμε (εγώ ήξερα μόνο τον οδηγό Νο3) μας είπε «παιδιά εγώ θέλω μόνο 10 λεπτά και μετά δικό σας» Αποφασίζουμε να πάμε προς Βαρυμπόμπη και μέσα από τα βασιλικά προς Μαλακάσα.
BMW ix3 vs Jaguar i-Pace EV400 vs Tesla Model Y Long Range
Για τους παλιούς αυτή είναι η θρυλική διαδρομή «Άγιος Μερκούρης». Μια διαδρομή που φιλοξενεί αγώνες από Ράλι Ακρόπολις του 70 – 80 μέχρι ράλι sprint. Δύσκολη – ασφάλτινη πλέον- διαδρομή με συνεχείς στροφές.
Δεν υποψιάστηκα κάτι. Είπα ΟΚ περιμένοντας με αγωνία την ώρα μου για να οδηγήσω για πρώτη φορά ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Ξεκίνησε πρώτα ο οδηγός Νο1. Από το Golden κατεύθυνση προς Βαρυμπόμπη μέσω Αττικής οδού και Εθνικής. Το αυτοκίνητο άψογο. Οι χώροι του ικανοί να φιλοξενήσουν 5 ενήλικες με τις αποσκευές τους για άνετο ταξίδι. Εκπληκτικό στην απόκριση, τρομακτικά δυνατό, και απόλυτη ησυχία εντός. Το άγχος μου για την άνεση των 21 ιντσών έφυγε από τα πρώτα μέτρα. Δεν τρίζει – δεν κοπανάει. Ποιότητα κατασκευής παρόμοια με γερμανικού αυτοκινήτου. Αυτά μέχρι την έξοδο προς τα βασιλικά, όπου ο οδηγός (Νο1) ήθελε το 10 λεπτό του…
ΕΚΡΗΞΗ…..αδρεναλίνης…. μόνο με έκρηξη θα το παρομοίαζα. Οι άλλοι ήταν υποψιασμένοι, εγώ δεν ήξερα. Έκρηξη συναισθημάτων – αδρεναλίνης- βίαιη ώθηση προς τα εμπρός την στιγμή που το μυαλό έφερνε μνήμες από ειδικές διαδρομές που πιτσιρικάς ακολουθούσα στο Ακρόπολις (δεκαετία 80). Τα ελαστικά να στριγγλίζουν στην άσχημη κατασκευαστικά άσφαλτο στον δρόμο προς τα βασιλικά. Η αγωνιστική γραμμή (αργή είσοδος – γρήγορη έξοδος) που ακολουθούσε ο οδηγός έκαναν το ΜΥΡ να υπερστρέφει λίγο με τα ελαστικά να φτάνουν στα όρια τους. To αυτοκίνητο πυροβολεί στις στροφές χωρίς όμως να σε φοβίζει. Στρίβει σαν τρένο δεν γέρνει και φρενάρει άμεσα. Το εκρηκτικό δεκάλεπτο τελειώνει στο υψηλότερο σημείο της διαδρομής για να πάρει την σειρά του ο οδηγός Νο2.
Απίστευτο κοστολόγιο 20.000 σε ήπιο τρακάρισμα Tesla Model Y
Παρόμοια οδήγηση – όχι όμως όπως η προηγούμενη – στην καρδιά της ειδικής Άγιος Μερκούριος με κατεύθυνση Μαλακάσα. Το αυτοκίνητο εκπληκτικά γρήγορο. Η υπερστροφή έρχεται μόνο σε αγωνιστικούς ρυθμούς. Η πίσω ανάρτηση κοπανάει αλλά μόνο σε τέτοιου είδους οδήγηση, υπό νορμάλ συνθήκες ούτε την 21αρα ζάντα ούτε την ανάρτηση ακούς. Φρένα εκπληκτικά, εμπρός ανάρτηση αθόρυβη. Η διαδρομή τελειώνει δίπλα από την Εθνική.
Η σειρά μου πλέον. Κατεύθυνση προς Χαλκούτσι και Ωρωπό, από τον παράδρομο της Εθνικής. Ένα μόνιμο χαμόγελο έχει πλέον το πρόσωπό μου. Κυριολεκτικά έπαθα πολιτισμικό σοκ. Το αυτοκίνητο επιταχύνει και στρίβει μόνο με το που θα το σκεφτεί ο οδηγός. Η απόλυτη ηρεμία του εσωτερικού σε συνδυασμό με τις εκπληκτικές επιδόσεις και τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου έσβησαν και τις τελευταίες μικρό αμφιβολίες που είχα για την επιλογή μου (έναντι του Long Range). Στάση στον Ωρωπό για φωτό και μετά επιστροφή.
Τελευταίος οδηγός ο Νο4 (γνωστός και για το οικονομικό στιλ οδήγησης) ήταν και αυτός έκπληξη. Στο κομμάτι της επιστροφής προς Αθήνα έκανε τα ελαστικά να μυρίσουν (πάλι) και πέτυχε κατανάλωση της τάξης του 450 Wh/χλμ!!!! Και τα επιφωνήματα χαράς όποτε το αμάξι έκανε υπερστροφή, με τα ελαστικά να φωνάζουν!!!
Tesla Model Y χτυπάει ιδιωτικό αεροπλάνο 3.5 εκατομμυρίων $
Συμπέρασμα. Το αυτοκίνητο είναι το απόλυτο οικογενειακό. Έχει χώρους έχει αυτονομία. Αν ο οδηγός το θελήσει έχει απίστευτη δύναμη απίστευτη ροπή και τρομερά φρένα. Τα όρια του αυτοκινήτου είναι πολύ παραπάνω από την πλειονότητα των οδηγών. Ετοιμαστείτε για μόνιμα χαμόγελα. Μην φοβηθείτε τις 21αρες ζάντες. Κάναμε 140 χιλιόμετρα και αν εξαιρέσουμε την ειδική του Ακρόπολις, τις ζάντες δεν τις καταλαβαίνεις. Δεν νομίζω ότι η πλειονότητα των οδηγών που θα το αγοράσει θα το οδηγεί σε αυτούς τους ρυθμούς.
Τι μου άρεσε? Τα πάντα.
Τι δεν μου άρεσε? Το PWS, δηλαδή ο τεχνητός ήχος που κάνει το όχημα σε χαμηλή ταχύτητα. Και το ότι έπρεπε να επιστρέψουμε το αυτοκίνητο. Υπομονή, λίγο έμεινε….έρχεται. Τώρα έχω ένα Volvo XC60 D5 Polestar upgrade του 18. Μετά το MYP που οδήγησα βλέπω ότι ούτε γκαζώνει ούτε φρενάρει και γέρνει στις γρήγορες στροφές παρόλο ότι εχει αερανάρτηση. Το ΜΥP είναι το ΑΠΟΛΥΤΟ οικογενειακό για τον πραγματικό οδηγό.
(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)