Toyota BZ3: από 28.000 ευρώ θα πωλείται το νέο ηλεκτρικό sedan
Η Toyota είναι έτοιμη να λανσάρει ένα ηλεκτρικό sedan μεγέθους Corolla που θα κοστίζει μόλις 28.000 ευρώ, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters. Αλλά πριν παρατήσετε το διάβασμα του CarTalk.gr για να τρέξετε βραδιάτικα σε μια αντιπροσωπεία της Toyota, να σας ενημερώσουμε ότι το τετράθυρο EV, το οποίο πρόκειται να βγει στην παραγωγή πριν από το τέλος του έτους, προορίζεται μόνο για την κινέζικη αγορά. Τουλάχιστον αρχικά.
Αναμένεται να φέρει το λογότυπο bZ3, θα είναι το μικρό αδερφάκι του ηλεκτρικού SUV bZ4X και μόλις το δεύτερο μοντέλο από το πρόγραμμα EV της Toyota “beyond-zero”. Η κινεζική BYD θα προμηθεύει τις Blade μπαταρίες λιθίου, οι οποίες θα είναι ως και 100 χιλιοστά πιο λεπτές από τις σημερινές μπαταρίες και θα μπορούν να τοποθετηθούν ακόμα και σε ένα συμβατικό sedan. Tο νέο μοντέλο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Tianjin που ανήκει από κοινού στην Toyota και τον κινέζικο όμιλο FAW, και το οποίο θα μπορούσε να παράγει έως και 30.000 μονάδες ετησίως.
Αν κι η Toyota δεν έχει ακόμη παρουσιάσει επίσημα το bZ3, πόσο μάλλον να ορίσει και τιμολογιακή πολιτική για το τελικό προϊόν, το δημοσίευμα αναφέρει ότι αναμένεται να πωλείται για περίπου 200.000 ¥, που ισοδυναμεί με μόλις 28.000 ευρώ! Ο κινεζικός ιστότοπος λιανικής της Tesla κοστολογεί το φθηνότερο Model 3 που διατίθεται στην ασιατική χώρα πάνω από 38.000 ευρώ.
Οι πηγές του ειδησεογραφικού πρακτορείου ισχυρίζονται ότι η Toyota είχε αρχικά σχεδιάσει να παρουσιάσει το ηλεκτρικό sedan τον περασμένο Απρίλιο στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου, αλλά αναγκάστηκε να αλλάξει τα σχέδιά της όταν η εκδήλωση ακυρώθηκε λόγω της πανδημίας του Covid. Οι ίδιες πηγές δήλωσαν στους δημοσιογράφους ότι ενώ το bZ3 έχει περίπου τις ίδιες διαστάσεις με μια Toyota Corolla, θα προσφέρει επιπλέον χώρο για τους πίσω επιβάτες.
Τι αντίκτυπο θα μπορούσε να έχει το bZ3 στην Ευρώπη; Ένα ηλεκτρικό Toyota EV που (ενδέχεται να) πωλείται 10.000 ευρώ φθηνότερα από το φθηνότερο Tesla είναι από μόνο του είδηση ως άκουσμα, χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη μας μπαταρίες κι επιδόσεις και ταχύτητα φόρτισης. Το θέμα είναι αν θα αποδειχθεί αξιόμαχο στην πράξη ή θα έχει την κατάληξη της πρώτης απόπειρας της Toyota στην ηλεκτροκίνηση.