Toyota: το bZ4X AWD μπορεί να μη φορτίζει καθόλου στο ψύχος
Η ιαπωνική μάρκα προβάλλει το bZ4X ως ένα πρωτοποριακό ηλεκτρικό όχημα, αν και δεν μπορεί να λογίζεται ως τέτοιο χωρίς σωστή φόρτιση. Κι η αλήθεια είναι ότι το Toyota υστερεί στον συγκεκριμένο τομέα, αφού σε AC φορτίζει με 6.6 kW, εκεί που όλοι φορτίζουν με 11. Σε DC δε, το προσθιοκίνητο μπορεί να φορτίσει ως και 150 kW (αξιοπρεπές νούμερο, αν κι υπάρχουν ανταγωνιστές που φορτίζουν με μεγαλύτερη ισχύ), ενώ το τετρακίνητο περιέργως φορτίζει χαμηλότερα, ως 100 kW. Στην πράξη, στους κατάλληλους ταχυφορτιστές, αυτό μεταφράζεται σε 30′ για φόρτιση από το 10 έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας του προσθιοκίνητου bZ4X.
bZ4X, διαβάστε τη δοκιμή του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου της Toyota
Στις εκδόσεις AWD του crossover, αυτός ο χρόνος σχεδόν διπλασιάζεται, ακόμα και στις καλύτερες συνθήκες. Τώρα, η Toyota ανακοινώνει ότι «η φόρτιση DC θα αρχίσει να αργεί όταν η θερμοκρασία φτάσει στους 10 βαθμούς Κελσίου σε όλα τα μοντέλα bZ4x. Ειδικά στα τετρακίνητα, θα επιβραδυνθεί ακόμα περισσότερο στους 0 βαθμούς Κελσίου και θα σταματήσει τελείως στους -20». Δείτε τι αναφέρει η ίδια, στο κάτω μέρος της σελίδας, στην υποσημείωση 2. Χωρίς γρήγορη φόρτιση DC, η μπαταρία των 71.4 kWh χρειάζεται περισσότερες από 10 ώρες για να γεμίσει φορτίζοντας σε AC με 6.6.
Εάν τυχαίνει να είστε ένα από τα άτομα που ενθουσιάστηκαν με την παρουσίαση του συγκεκριμένους οχήματος, αφού εμπιστεύεστε την Toyota σε αντίθεση με άλλες νεοφερμένες του χώρου, η είδηση μπορεί να παγώσει αυτόν τον ενθουσιασμό. Κι αν σπανίως έχει 10 βαθμούς και κάτω στη χώρα μας, το γεγονός ενδέχεται να αποτελέσει ταφόπλακα για παραδοσιακές ηλεκτρικές αγορές, όπως η Νορβηγία, όπου ο χειμώνας είναι πολύ πιο δριμύς.
Αναφέρει επίσης ότι πάνω από δύο πλήρεις φορτίσεις DC την ημέρα θα επιβραδύνουν τον ρυθμό φόρτισης κι όπως είναι γραμμένο, δεν εξηγεί σε ποιες θερμοκρασίες παρουσιάζεται αυτή η δυσλειτουργία. Δηλαδή ένα μακρινό ταξίδι ενδέχεται να καταντήσει ταλαιπωρία και χάσιμο χρόνου πέρα από το αναμενόμενο.
Πρόκειται για ένα ακόμη πλήγμα σε ένα μοντέλο που ήδη πρέπει να παλέψει για τη θέση του στην αγορά, αφού βρίσκει πολλούς καταξιωμένους ανταγωνιστές μπροστά του, χωρίς να προσφέρει κάτι το ιδιαίτερο. Από τα μικρότερα μοντέλα της Tesla (3 και Υ) μέχρι τα Αυτοκίνητα της Χρονιάς, Kia EV6 και Hyundai Ioniq 5.
Οι εκδόσεις AWD του Toyota bZ4X έχουν μέγιστη αυτονομία 367 χιλιόμετρα σύμφωνα με την EPA. Αυτό δεν είναι ακριβώς πρωτοποριακό και, στην πραγματικότητα, υπολείπεται όλων των ανταγωνιστών εκτός από τη βασική Mustang Mach-E που έχει εκτιμώμενη αυτονομία μόλις 339. Η Toyota κατηγορείται ότι έχει μείνει πίσω στην κούρσα των ηλεκτρικών μοντέλων. Παρουσίασε ένα όχημα με προδιαγραφές που δεν ενθουσιάζουν, στη συνέχεια το τιμολόγησε ακριβά και τώρα μαθαίνουμε ότι δεν μπορεί να φορτίσει σωστά.