Toyota Corolla Cross 2.0

Συνεργάτης του CarTalk.gr (και κάτοχος της υβριδικής Corolla που παρελαύνει στις Δοκιμές Μακράς Διάρκειας) έθεσε τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων για το πιο καυτό μοντέλο της ελληνικής αγοράς κι ευπειθώς αναφέρει:

Την πήρα για μία ώρα (και κάτι ψιλά) και έκανα περί τα 60 χιλιόμετρα. Η διαδρομή η συνηθισμένη μου όταν έχω λίγο παραπάνω ώρα: Σταυρός – Παιανία – Σπήλαιο Παιανίας – Αεροδρόμιο – Παιανία – Σταυρός. Οπότε έχω την δυνατότητα σε λίγη ώρα να πάω σε δύο λεωφόρους, σε στενά πόλης (πολύ στενά όμως!) και σε ανάβαση με στροφές. Να ευχαριστήσω και την Τογιότα Polis στον Σταυρό που μου έδωσαν το αυτοκίνητο για αρκετή ώρα να το οδηγήσω μόνος μου.

Θα ξεκινήσω με κάτι αρκετά διαφορετικό που μου έκανε εντύπωση και δεν το έχω ξαναδεί σε άλλο αυτοκίνητο (!!!). Μόλις βγήκα Λ. Μαραθώνος κι η ταχύτητά μου πέρασε τα 75 χλμ/ώρα (ή κάπου εκεί γύρω) μου εμφανίστηκε μήνυμα εάν θέλω να κλείσω όλα τα ανοιχτά παράθυρα (!!!!!). WTF…το βρήκα απίστευτα έξυπνο. Μόλις πάτησα ΟΚ, αυτόματα έκλεισαν όλα τα παράθυρα. Δεν είχα χρόνο να το ψάξω εάν είναι θέμα ρυθμίσεων, όσο το κοίταξα δεν βρήκα κάτι. Μικρή λεπτομέρεια, αλλά μου άφησε θετική εντύπωση, γιατί πάντα στην Ε.Ο/Α.Ο μόλις ξεπεράσω κάποια ταχύτητα κλείνω παράθυρα κι ανάβω AC, δεν μπορώ τον θόρυβο από τα ανοιχτά παράθυρα.

Δεύτερη θετική εντύπωση η ανάρτηση, η οποία κυριολεκτικά ισοπεδώνει σχεδόν ό,τι βρεί στον δρόμο της. Απίστευτη ποιότητα κύλισης κι άνεσης, η καλύτερη από όσα C-SUV έχω οδηγήσει. Μάλιστα είχα πρόσφατη την ανάμνηση από το XC40 το οποίο ήταν αρκετά πιο σκληρό κι όχι τόσο ισοπεδωτικό, σαφώς καλύτερη υλοποίηση της CC. Το τίμημα είναι μια ελαφρώς μεγαλύτερη κλίση σε στροφές ή απότομο φρενάρισμα (όχι όμως όπως π.χ. του C5 Aircross), επ’ ουδενί όμως δεν είναι ενοχλητικό ή δυσάρεστο, ακόμα και στην ανάβαση προς το Σπήλαιο Παιανίας. Προσωπικά θα την ήθελα μισό (όχι παραπάνω) κλικ πιο σκληρή. Να σημειώσω ότι κρίνω με βάση τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου κι όχι απόλυτα. Για παράδειγμα, σε οδήγηση που δεν έχει σχέση με τη χρήση του, δηλαδή ανάβαση με στροφές στην απότομη μετατόπιση βάρους νιώθεις το πίσω μέρος να ελαφραίνει και μια αμυδρή τάσης υπερστροφής (ναι κι όμως!), η οποία δεν προβληματίζει σε γρήγορο ρυθμο… σε πιο πιεστικό δε δοκίμασα φυσικά.

Οπότε ναι, δεν είναι Χ1 (δεν έχω οδηγήσει την καινούρια), όμως για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου η ανάρτηση είναι σχεδόν χρυσή τομή κι ελέγχει πολύ αποτελεσματικά το αμάξωμά, ειδικά όταν προσφέρει τέτοια άνεση και ποιότητα κύλισης. Χαρακτηριστικό ήταν το σχόλιο του πατέρα μου (δύο σημαντικά έκανε) που μου είπε: «Καλά τι ανάρτηση είναι αυτή, πώς περνάει έτσι από αυτούς τους κωλόδρομους; Τόσα χρόνια κάνω αυτές τις διαδρομές, πρώτη φορά είναι σαν να έστρωσαν επιτέλους άσφαλτο».

Επίσης, κι η ηχομόνωση είναι πολύ καλή, καμία σχέση π.χ με το Yaris Cross που ξέρεις πόσα πετραδάκια χτύπησαν στον θόλο… εδώ δεν ακούγεται σχεδόν τίποτα. Μόνο ένας υπόκοφος γδούπος της ανάρτησης, όπως σε πιο ακριβές υλοποιήσεις. Ειλικρινά δεν περίμενα να έχει τόσο καλή ανάρτηση. Πάνω από τα 120 χλμ/ώρα αρχίζουν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι, εικάζω μάλλον από τους τεράστιους καθρέπτες οι οποίοι όμως προσφέρουν πάρα πολύ καλή ορατότητα. Δεν ενοχλεί ο θόρυβος, αλλά υπάρχει. Όμως γενικά ταξιδεύει άνετα με 120-140, ήσυχα κι αθόρυβα πέρα από τον αεροδυναμικό θόρυβο όπως είπα. Εδώ να σημειώσω ότι με μισάνοιχτο το παράθυρο του οδηγού, δεν υπάρχει το τρίξιμο που έχουν οι Corolla hatchback, αλλά έκανε θόρυβο το περιμετρικό λάστιχο, σαν να χτυπάει το τζάμι πάνω του.
Πάμε στα του κινητήρα που έχει γίνει θέμα συζήτησης. Ναι έχει 197 άλογα και φαίνονται. Η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι παρούσα κι ο θόρυβος έχει μειωθεί αρκετά. Βελτιωμένη είναι κι η λειτουργία του κιβωτίου που πλέον θυμίζει αρκετά κλασικό αυτόματο. Εδώ είπε τη δεύτερη παρατήρηση ο πατέρας: «Να σου πω, αυτή τραβάει καλά ακόμα και στο ανηφορικό κομμάτι, μου θυμίζει αρκετά την BMW μου». (E46 330xi) Ναι, είναι γρήγορη και δοκίμασα κάποιες «ρεπρίζ» στην Α.Ο όπως 80-120, 100-130, 120-150 και μπορώ να πω ότι επιταχύνει πολύ καλά κι άμεσα, δεν την περίμενα τόσο γρήγορη. Μια προσπέραση γίνεται άνετα και με ασφάλεια στον επαρχιακό δρόμο. Οπότε ναι, τα 200 άτια δεν είναι μόνο στα χαρτιά, θυμίζει αρκετά καλό ατμοσφαιρικό με πολλά κυβικά. Από κατανάλωση, έκανα δύο μετρήσεις (όxι ότι με απασχόλησε πολύ στο test drive!). H πρώτη ήταν με drive mode power, αρκετά πατήματα και την ανάβαση στο Σπήλαιο. Εκεί έγραψε σχεδόν 8 (7.9), αλλά προφανώς δεν είναι οδήγηση κανονική, ήθελα να δω τις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Μετά μηδένισα κι έκανα την υπόλοιπη διαδρομή που είπα μαζί με Α.Ο και τις εικονικές προσπεράσεις κι οδηγώντας κανονικά (χωρίς προσπάθεια οικονομίας) και το άφησα με 4.9.

Μέσα στην πόλη δεν με προβλημάτισε καθόλου κι όποιος έχει παει κέντρο Παιανίας ξέρει τι στενά υπάρχουν. Τo τιμόνι κόβει αρκετά κι η ορατότητα είναι παραπάνω από καλή. Κρύβει τον όγκο της και δε δυσανασχέτησα κάπου σε σχέση π.χ. με ένα B-SUV. Εδώ βοηθάνε πάρα πολύ οι περιμετρικοί αισθητήρες που σου δείχνουν τι γίνεται γύρω σου. Επίσης, επιτέλους η κάμερα πίσω είναι με πολύ καλή ανάλυση και δυναμικές γραμμές. H θέση οδήγησης είναι καλή, με ωραία ορατότητα και κάθεσαι ψηλά (για όσους είναι το ζητούμενο σε ένα SUV). Δε βρήκα κάτι που να με προβληματίσει, η εργονομία είναι άριστη με εξαίρεση τον διακόπτη για το ηλεκτρικό άνοιγμα του χώρου αποσκευών που είναι χωμένο χαμηλά αριστερά, κάτω και από την σειρά διακοπτών για το HBA και τη ρύθμιση του ύψους της δέσμης των φώτων.

Το infotainment είναι σαφώς αναβαθμισμένο σε σχέση με την δικιά μου. Ο σύμβουλος πωλήσεων μου είπε ότι έχουν πάρει το ίδιο σύστημα που χρησιμοποιούν στα Lexus. Η οθόνη με εξαιρετική ανάλυση κι αντίδραση στο άγγιγμα. Ο πίνακας οργάνων δεν εντυπωσιάζει με τα γραφικά του αλλά με το πλήθος των πληροφοριών που παρέχει και τη δυνατότητα παραμετροποίησης.

Η αλήθεια είναι ότι δυσκολεύεσαι να βρεις ανταγωνισμό, επειδή ακριβώς συνδυάζει πολλά πράγματα ταυτόχρονα (επιδόσεις, οικονομία, λειτουργία ανάρτησης, τετρακίνηση, αξιοπιστία, εξοπλισμό και λογική τιμή). Βλέπει κάποιος π.χ. το Tuscon το οποίο είναι πολύ όμορφο και πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά. Αλλά ξεκινάει από +7.000 (δεν είναι όμως δίλιτρο). Το HRV επίσης με αντίστοιχα κορυφαίο υβριδικό σύστημα, αλλά αρκετά πιο αργό. Εάν κάποιος προσπαθήσει να συνδυάσει όλα όσα συνδυάζει η CC, δύσκολα θα βρει άλλο αυτοκίνητο. Προφανώς όποιος ενδιαφέρεται για μεμονωμένα χαρακτηριστικά (π.χ. χώρους, επιδόσεις, σχεδίαση, κλπ.) θα βρει καλύτερα αυτοκίνητα στην κατηγορία, ο συνδυασμός όλων είναι η σπαζοκεφαλιά! Ίσως το πιο κοντινό να είναι το CX-30, το οποίο είναι από τα κορυφαία στην κατηγορία του για εμένα. Δεν το έχω οδηγήσει όμως για να έχω άποψη. Ο μεγαλύτερος σκόπελος είναι το δίλιτρο μοτέρ γιατί ακόμα και εάν καταργηθεί ο Φόρος Πολυτελείας το 2023 (έτσι είπαν στον ΣΕΑΑ), πάντα το ελληνικό κράτος καραδοκεί.

Τι μου άρεσε:

  • Λειτουργία ανάρτησης, ποιότητα κύλισης
  • Επιδόσεις κι αίσθηση επιτάχυνσης
  • Λειτουργία κιβωτίου/κινητήρα
  • Δυνατότητα παραμετροποίησης πίνακα οργάνων
  • Εργονομία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Αναβαθμισμένο infotainment
  • Κατανάλωση
  • η ύπαρξη ιονιστή για τον καθαρισμό του αέρα του κλιματισμού

Τι δε μου άρεσε:

  • Που είναι δίλιτρο
  • Η συντηρητική σχεδίαση εξωτερικά
  • Ο θόρυβος από το λάστιχο στο παράθυρο
  • Που το πάνω μέρος του ταμπλό που φάνηκε λιγότερο ποιοτικό από την δικιά μου hatchback

 

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)

Περισσότερα Άρθρα