Toyota Corolla Hybrid 1.8: 1η αναφορά
Μετά από 2+ μήνες κατοχής και 3.500 χλμ, ας γράψω τις πρώτες εντυπώσεις μου.
Για την πόλη τι να πώ, το φυσικό της περιβάλλον. Άνετη, αγχολυτική και πολιτισμένη. Σου δίνει μεγάλη γεύση από το ηλεκτρικό μέλλον (χωρίς τις επιδόσεις όμως των ηλεκτρικών). Έκανα μια βόλτα Κηφισιά την Παρασκευή βράδυ που παρέλαβα και Σάββατο πρωί Αγ. Παρασκευή – Π. Ράφτη – Αγ. Παρασκευή. Σύνολο πόλης 102 χλμ με 77% κίνηση ηλεκτρικά και κατανάλωση 3.6 λίτρα/100χλμ. Έκανα και διαδρομή (με κίνηση) Αγ. Παρασκευή – Παγκράτι και έκαψε 1.9 λίτρα/100χλμ!! ΟΚ δεν είναι αντιπροσωπευτική κατανάλωση, γιατί η διαδρομή είναι κατηφορική και με πολλή κίνηση οπότε κινήθηκα πάρα πολύ ηλεκτρικά, για αυτό και στην επιστροφή έκαψα 4.8 λίτρα/100χλμ. Όμως είναι ενδεικτικό των δυνατοτήτων οικονομίας του αυτοκινήτου.
Το ταξίδι επίσης πολύ άνετο. Στο πήγαινε, το ACC στα 120 χλμ/ώρα (με μερικά ανοίγματα μέχρι τα 140) και στην επιστροφή στα 130 με μερικά ανοίγματα μέχρι τα 150 (στρώσιμο γαρ). Μέση κατανάλωση 5.4. Δηλαδή ναι στο ταξίδι καίει αρκετά παραπάνω από την πόλη και το ξέρουμε. Όμως όχι κάτι τραγικό, σε επίπεδα diesel (5.6 το ίδιο ταξίδι με το προηγούμενό μου αμάξι, μια Alfa Romeo Mito diesel κι ίδια ταχύτητα) και σαφώς κάτω από τα αμιγώς βενζίνης.
Εδώ να πω – αν και αντίθετος αρχικά – ότι τα gudget δουλεύουν και δουλεύουν καλά! Ειδικά το ACC με το LTA σε ξεκουράζει πολύ (αν και το LTA με φοβίζει λίγο και το χρησιμοποίησα περίπου στο 20% της διαδρομής). Βάζεις το ACC στα 130 και δεν ασχολείσαι ξανά. Βγαίνει ο παππούς με το Avensis (σχόλιο αρχισυντάκτη: μας διαβάζει ο πεθερός μου που έχει Avensis) να προσπεράσει το φορτηγό που πάει με 80 και ο παππούς επιταχύνει στα 90, το σύστημα επιβραδύνει να μην πέσεις πάνω του και μετά μόλις φύγει ο παππούς από την μέση, επιταχύνει πάλι. Το ίδιο και με τον επαγγελματία με το Astra Diesel Combi που κάνει προσπέραση σε ανηφόρα με το αριστερό χέρι έξω από το παράθυρο (άρα δεν κατέβασε ταχύτητα μάλλον) και το αυτοκίνητο πέφτει στα φρένα να γλυτώσουμε το πολύνεκρο.
Ο θόρυβος δεν υπάρχει, απλά επειδή κινείσαι με ελάχιστο θόρυβο (1-3.000σαλ.), μόλις πάει 4.000 σαλ για να επιταχύνει σε ξαφνιάζει, γιατί χαλάει την ησυχία. Στην πράξη δεν κάνει περισσότερο θόρυβο από ένα κανονικό αυτοκίνητο που κατεβάζει σχέση (στο αυτόματο) για να επιταχύνει.
Εξαιρετικό κράτημα και ποιότητα κύλισης, καμία σχέση με τα αυτοκίνητα κατηγορίας B που κοίταζα εναλλακτικά. Γενικά πρώτες εντυπώσεις είμαι ενθουσιασμένος, καλύτερο από ό,τι το περίμενα στο ταξίδι. Πολιτισμός με μια λέξη. Ειδικά στην κίνηση που έφαγα στα διόδια για να μπω Α.Ο στην επιστροφή, απλά το αυτοκίνητο ξεκίναγε και σταμάταγε μόνο του, ηλεκτρικά φυσικά όλη η απόσταση γιατί πηγαίναμε με 10-30 χλμ/ώρα. Πρώτη φορά δεν με ενόχλησε καθόλου το μποτιλιάρισμα (όντας μόνος στο αυτοκίνητο!). Όσο για το ύψος που διάβαζα ότι είναι χαμηλή, όλα είναι σχετικά. Περνάει άνετα από εκεί που η Mito έβρισκε μπροστά, οπότε για εμένα είναι ΟΚ. Σε σύγκριση με ένα Crossover/SUV προφανώς και είναι χαμηλή.
Ποιότητα πολύ καλή, μαλακούλια πλαστικά για όσους αρέσκονται σε αυτά. Εργονομία εξαιρετική (για εμένα), όλα στην θέση τους και φυσικά πλήκτρα για οθόνη, κλιματισμό κλπ. Τα φώτα πολύ καλά (Led μεσαία και μεγάλα) και το AHB κάνει δουλειά στους επαρχιακούς δρόμους. Έχει Ελληνικά στο μενού και στις φωνητικές εντολές, δεν το περίμενα.
Πιστεύω ότι στα €21.600 που μου στοίχισε, είναι εξαιρετικό VFM για αυτά που προσφέρει και για τις δικές μου ανάγκες.
Τι αρνητικά έχω εντοπίσει?
- Τα λάστιχα (Bridgestone Ecopia 150) είναι επιεικώς μέτρια… αλλά τι να κάνουμε, δεν τα αλλάζω τώρα.
- Μόνο μια θύρα USB .
- Τα φώτα δεν έχουν ρύθμιση “off”, μόνο Auto, θέσεως και κανονικά.
- Με το υποβραχιόνιο (συρόμενο) τελείως μπροστά, χάνεται η μια ποτηροθήκη
- Θα ήθελα να έχει αισθητήρες παρκαρίσματος, αλλά μπαίνουν μόνο εδώ και δεν το τόλμησα.
(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)